Tjuvridning

Jo, man ska upplysa om det, men man kan inte hindra människor att gå igenom hagen. Jag tror tom att man MÅSTE upplysa om man har en folkilsken tjur. Rätt har de att gå igenom hagen, men det borde vara på egen risk.

mvh
/alexandra
 
Det som är tillåtet med stöd av allemansrätten, i en inhägnad hage med djur, är att PASSERA (inte stanna och ha picknick) under förutsättning att man stänger grindar efter sig och inte ofredar djuren.
 
Vi har en folkilsken häst på gården. Vi behöver INTE ha någon skylt. Det är nogsamt kollat. Men det finns skylt iallafall. För det vore verkligen inte kul om hästen hade ihjäl någon som pga dumhet och oförstånd gick in i hagen.
 
Hm stakkars dom som är skötare utan papper då kan ju ägaren bara säga att nääää jag har inte sagt att hon/han får rida min häst.
OJoj sk aman då säga när man sitter i fängelset?? vad sitter du inne för öhhhh 5 mord å du då??
Öhhh tja jag råkader rida en häst utan lov fick 2 års fängelse..*Asg*
 
Du och Atös... är ni samma person eller?

Lika korkade är ni i alla fall.
 
Straffsatsen för att rida olovandes är granaterat inte fängelse.
 
Hmmm jag trodde man till och med fick tälta i en natt utan att fråga om lov?!

Fast det är ju ingenting som en normal person skulle komma på att göra hoppas man....

Hemskt så dålig man är på allemansrätten och allt annat det är ju så man blir mörkrädd då man tänker efter.......
 
Visst får du tälta, men inte i folks hagar och det är klart lämpligt att fråga först, vi har gjort det och vid några tillfällen blivit hänvisade till andra platser med mindre känslig natur. Inhägnat område får man passera om du stänger grindar ordentligt, det är en sedvänja som kommer från den tid då stigar och vägar ofta gick genom hagar. Finns det inga sådanna så är det sällan ett lämpligt vägval.
 
Hmmm kanske blandar ihop det med annans mark eller något sådant!
Hur som helst så är det mycket man inte har sten koll på.
 
Man ska aldrig vara helt säker.. folk kan ljuga å ha sig så det låter värre än vad det var!!
 
Jag har länge undrat pga dina inlägg både här och på hästhantering : Vad är det för konstiga människor du umgås med egentligen?
 
NÄ men om ni någon gång tänker längre än vad era näsor räcker så skulel ni förstå

Jag har vatt med om folk som ljugit om precis allt och fått en liiiten liiten sak att låta så häääääääääääääääääääääär stort! falskt vittne å bevis kan få en tjuvridning som igentligen inte var det få den som red att få böta massor.!!
 
Du kan ju ingenting om hur lag och ordning fungerar i verkligheten. Vi lever inte i nån amerikansk advokatserie på tv. Sluta med det här tramset Solenpoolen. :mad:
 
Jag tycker det låter som att Solenpoolen är en väldigt naiv och lättlurad människa! Iaf så borde hon vara det om hon varit med om alla dessa människor som lurat henne etc.! Kanske borde gå en kurs i människokännedom
och en charmkurs kanske inte heller skulle sitta helt fel! Ändra attityd!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Funderarn
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 728
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: yamyam
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp