töjjer sej...

M

miss_willow

Nu har jag haft min hjälm i ett år, är det värkligen normalt att den töjjer sej, det måste ju vara innerfodret?
Nu måste jag köpa en ny hjälm... Har en Charls owen som ja älskar tills nu när den är för stor..
Kan man inte göra något så den töjjer sej tillbaka?
 
:cry: Jag köpte en charles owen igår, jättefin tycker jag!! :love: men jag vill ju inte att den ska töja sig :cry: Någon mer som har varit med om att den töjer sig så fort??

malu
 
Min CO (som jag har för mig är en Rider 2000 dvs utan läderband) har inte töjt sig och jag har iaf haft den 2 år...
Kan också tillägga att den passar mitt huvud perfekt, lånar man ut den till andra kanske den börjar formas efter deras huvuden också...
 
Har också varit med om samma sak :mad:

Det är innerfodret som sjunker ihop, inte hjälmen som töjer sig.
 
kan man inte sätta in typ jättetunna skumgummibitar då? har för mej att nån kompis te mej gjort så när dennes hjälm blivit ngt för stor
 
Just det, sånna finns det ju. Phew, då behöver vi inte oroa oss för att hjälmarna ska bli oanvändbara om ett par år. :)

malu
 
Det har jag faktiskt inte tänkt på!

Jag använder min för stora hjälm på vintern då mössan får plats alldeles utmärkt under :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
541
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 925
Senast: MimmiNO
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Mabuse
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 307
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?
  • Flämtningar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp