Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Jag kör bara med AEgjorden från Tärnsjö. Du ska inte tänka så! Tänk som när du rider, då tänker du lösningar, eller hur? Tänk likadant i tömkörningen. Dra på i galoppen så du får springa med, men var noga med kontakten på ytter så du hinner bromsa när du inte hinner hålla jämna steg. Jag vet ju inte hur du sätter tömmarna men prova handen-genom bettet-till gjorden på inner. Då kan du med ett vanligt ledande tygeltag be pållen söka sig framåt nedåt. Du kommer bli jätteduktig på tömkörningen, bara du är schysst mot dig själv å att du vågar "rida" tömkörning :-) men som sagt; AE gjorden är min favorit!
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Ni som har AE resp KG, ni skulle inte kunna visa bilder på era gjordar? Enda jag inte kunnat bestämma ännu, sen ska jag beställa :D
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Jag har vägt min däckel (med hövågen - man tager vad man haver! :D ). Däckel + ryggstycke med linfröstoppad svanskappa + gjord = drygt 3kg.
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Tack :-D de sa 3 kg för däckeln idag så det stämmer ju bra :-P
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Gjord eller vad menar du? Vad är skillnaderna på den som tillhör AE och den som tillhör KG?hon var lite luddig på den punkten och jag kollade ju på den gamla hemsidan.
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Fått hem AE-däckeln idag och vilken ljuvlig pryl :love: hoppas den ligger lika bra i rörelse som i gången! Valde den vanliga gjorden som hörde till och den var figursydd och hade inget foder. Precis den passformen på däckel jag haft på näthinnan men inte hittat!
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Du har mail :-)

(funkar fortfarande inte vettigt att lägga bilder i bloggen och jag har inte bilder uppladdade någonstans)
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Tack! :D

Den ser jättefin ut! :d Å ser ut att ligga bra med :)
Nu blev jag inte alls avundsjuk...
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Ooops!

Tur att det bara var en gjord inte var en sadel med ryttare i som fick flyga flygtur!
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Och där är anledningen till att jag inte vågar köpa de allra billigaste lädergjordarna (sadelgjord). Tala om säkerhetsrisk..! :nailbiting:
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Ja, hoppas den ligger bra när han rör sig oxå :-)

Sedan vi flyttade till liten sadelkammare har jag rensat ännu mer bland alla grejer. Jäkligt skönt att bara ha riktigt vettiga saker som man kan ha riktigt länge. Denna känns som den kvalade in i den gruppen!
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Jag tror de ligger bra i rörelse med :)
Du får väl testa, filma och visa ;)

Ja visst är det skönt! Jag har också bara det jag behöver och köper bara det jag verkligen tycker om, behöver och vill ha :)
Man blir liksom glad när man inser att man hittar det man letar efter och det man använder är alltihop riktiga favoriter i fin kvalité som bara blir bättre med tiden :love:
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Bara den inte glider allt för mycket bak är jag glad :-Dhon på Flyinge (tillslut kom jag på vart jag skulle kunna klämma på båda modellerna :-P) sa att de åker fram mycket så jag hoppas den ligger still på Tiger då :-P

Ja visst är det härligt :love:
 
Sv: Tömkörningsgjordar - Vad har ni? Bilder?

Köp till svanskappa, man skruvar fast den i de översta ringarna. Så åker den inte fram och stör bogarna. Jag har alltid svanskappa på av den anledningen. En del reagerar som rackarn över svanskappa men det lägger sig alltid ganska snabbt och sen kan man plocka fram jättemycket mer än om den kanar fram och stör :) Dessutom kan man ibland "missuppfatta" omfånget kring magen och om hästen då bestämmer sig för nu drar jag så kan gjorden ju glidar all världes väg när man försöker få stopp, särksilt om man satt gramanfattning. Med kappan så lägger den sig som värst på yttersidan av magen :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 989
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 363
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 052
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp