Bukefalos 28 år!

Tömma kylartanken

movi

Trådstartare
En parkeringsgranne tömde sin kylare idag på parkeringsrutan, vilket jag ifrågasatte, fick till svar att det var bara rostfärgat vatten. Det ser inte rödaktigt ut, det ser rostfärgat ut, så det kanske stämmer. Men får man verkligen stå på parkeringen och tömma sin sommarbil på kylarvatten, även om det inte innehåller glykol som han sa?
 
Om det bara är vatten, så varför skulle man inte få det?
Det var ju just det jag undrade, om det är ok att släppa ut rostigt vatten rakt ut... Vet inte om det innehåller rester av glykol, smakade inte på det.
 

Bifogade filer

  • IMG_20221204_123255.jpg
    IMG_20221204_123255.jpg
    616,2 KB · Visningar: 26
Det var ju just det jag undrade, om det är ok att släppa ut rostigt vatten rakt ut... Vet inte om det innehåller rester av glykol, smakade inte på det.
Om det är enbart rostigt vatten är det fullt tillåtet. Det ligger ju massor av saker i naturen som ligger och rostar. Inkl en massa järnmalm Jag har järn i vattnet och allt blir rött där vatten rinner/stannar länge. Inkl toastolen.

Men kylarinnehåll kanske för med sig andra ämnen också. Är ingen motorexpert.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 363
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 695
Senast: Saigon
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 171
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp