Tokig hingst (lang)

Sv: Tokig hingst (lang)

Förstår inte riktigt hur man resonerar då, är väl ingen lämplig barnhäst men att sätta ett skott i pannan på honom är väl att ta i?
 
Sv: Tokig hingst (lang)

ja har inte orkat läsa allt och männsikor innan har säkert skrivit detta, men jag tror att om nui kan få en kontakt är de underbart, men kastration kanske? hoppas heller inte han får direkt mkt kraftfoder heller.. de gör ju bara saker värre i detta läget..
 
Sv: Tokig hingst (lang)

Tycker det låter jättebra att ponnyn åker tillbaka till sin ägare, 3-åriga ungar har inget med varesig ponnyer eller hästar att göra utan övervakat sällskap av vuxen. Syrran 5-åring blev biten av en shettis förra veckan, jag smällde till den och tröstade henne och sen var det bra, jag skulle aldrig drömma om att skjuta en shettis pga att den bitit en unge! :devil:
 
Sv: Tokig hingst (lang)

Hade jag haft jaktlicens och vapen hade han varit död och begraven nu och jag har ingen som helst empati för att han skulle ha varit med om någon dålig behandling.

Då är det väl lika bra att han åker tillbaka. Jag skulle inte vilja att min häst hamnade hos nån som inte hade förståelse för att djur är djur och det händer ibland saker kring dem. Det är ju inga robotar. Vill man ha det till sina barn kan man gå och handla på leksaksaffärn...
Vissa ponnyer är inte lämpliga som barnponnyer, men att de skulle skjutas för det har jag svårt att förstå. Isf borde man skjuta mig också, jag har inte så mkt till övers för ungar ibland...:grin:
 
Sv: Tokig hingst (lang)

Tycker det låter jättebra att ponnyn åker tillbaka till sin ägare, 3-åriga ungar har inget med varesig ponnyer eller hästar att göra utan övervakat sällskap av vuxen.

nu stod hon alldeles bredvid mig i hagen.

Skrev ju hon.

*kl*

F.ö. så kan visst hästar bitas, men att bita och slänga iväg andra djur samt hugga en liten människa blixtsnabbt utan någon förvarning eller ens av någon godtagbar anledning (vad det verkar) gör att det inte känns som att det handlar om en frisk och välmående ponny.
 
Sv: Tokig hingst (lang)

Att en unge står bredvid ngn i en hage betyder inte att den vuxne har koll på varsig unge eller ponny, jag tror inte att nafset/"attacken" kom som en blixt från klar himmel och det är inte ovanligt att hästar inte gillar hundar utan att det är ngt fel på dem. Har man en sån ponny så håller man väl lite extra koll på den istället för att ha uppmärksamheten på annat håll? :idea:
 
Sv: Tokig hingst (lang)

Känns som om tråden helt plötsligt bytte häst, typ ot.
Man kan inte bedömma ett djur utan att ha sett händelsen själv.
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 213
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 378
Senast: Raderad medlem 120709
·
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
2 896
Senast: Badger
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 762
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp