Tomt och hyresgäst

Jaha, jag tänkte mer att det blir en form av "avspärrning" mot deras tomt, så därför kunde va bra å meddela. Hm, undra hur många stolpar jag skulle behöva, får nog inköpa några typ plaststolpar, lätt att ta dän när man ska klippa gräset me. :angel:

De enda gångerna du behöver lov eller inte får göra det är om grannarna har ett servitut eller om det är en konstruktion som är bygglovspliktig (högre permanent staket, friggebod osv).

Dvs ett staket a la snabbstolp och elband får man sätta upp utan att fråga. Biltema har billiga snabbstolpar ;)
 
De enda gångerna du behöver lov eller inte får göra det är om grannarna har ett servitut eller om det är en konstruktion som är bygglovspliktig (högre permanent staket, friggebod osv).

Dvs ett staket a la snabbstolp och elband får man sätta upp utan att fråga. Biltema har billiga snabbstolpar ;)
Se där, då har vi lärt oss nått nytt.
Ska se hur jag kan sätta det bara, då det går ett riktigt staket precis bredvid tomtgränsen, så de inte kommer för nära och kommer ström i det. Kommer bli som ett T där "taket" på T:et är hagen och själva linjen är där jag tänkt sätta temporärt staket. Funderar lite på hur jag ska lösa det bara.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: Rosett
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
632
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp