Bukefalos 28 år!

Tomt och hyresgäst

Jaha, jag tänkte mer att det blir en form av "avspärrning" mot deras tomt, så därför kunde va bra å meddela. Hm, undra hur många stolpar jag skulle behöva, får nog inköpa några typ plaststolpar, lätt att ta dän när man ska klippa gräset me. :angel:

De enda gångerna du behöver lov eller inte får göra det är om grannarna har ett servitut eller om det är en konstruktion som är bygglovspliktig (högre permanent staket, friggebod osv).

Dvs ett staket a la snabbstolp och elband får man sätta upp utan att fråga. Biltema har billiga snabbstolpar ;)
 
De enda gångerna du behöver lov eller inte får göra det är om grannarna har ett servitut eller om det är en konstruktion som är bygglovspliktig (högre permanent staket, friggebod osv).

Dvs ett staket a la snabbstolp och elband får man sätta upp utan att fråga. Biltema har billiga snabbstolpar ;)
Se där, då har vi lärt oss nått nytt.
Ska se hur jag kan sätta det bara, då det går ett riktigt staket precis bredvid tomtgränsen, så de inte kommer för nära och kommer ström i det. Kommer bli som ett T där "taket" på T:et är hagen och själva linjen är där jag tänkt sätta temporärt staket. Funderar lite på hur jag ska lösa det bara.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
310
· Visningar
19 542
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 188
Senast: Tiffany
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 281
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp