Toppryttaren hamnade i hatstorm efter video om hästens ben

Min häst skenade så hon både sprang omkull och åkte in i stängslet en gång och skenade tills hon rann av svett, gick knappt stoppa henne för hon hade panik. Det var alldeles för farligt att ha henne i stor hage. Hon fick gå I sjukhage nära stallet mellan klockan 08:30-15:00 för att det skulle fungera. Vet inte hur hon har det nu, men jag hade henne i 3 år och försökte vänja on vid större hage flera gånger utan vidare resultat.

Rida ut på långritt eller promenera osv ar inga problem. Problemet uppstod bara när hon var utan ryttare/människa i en hage som var större än typ 20x20.
Om hästen har det beteendet och det inte går över så är ju tyvärr liten hage och ensam det enda alternativet. Man måste ju se till individens bästa där. Det som är alldeles uppåt väggarna galet är ju den uppväxt hon fick innan hon kom till dig, vilken ju ligger till grund för att hon inte ”kan hästspråk” och inte kan slappna av i en vanlig hage.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Dani G Waldman, bröderna Philippaerts och Geir Gulliksen är toppryttarna som hittills blivit utfrågade i Global Champions Tour TV...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 931
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: cassiopeja
·
M
Hästmänniskan Måste bara fråga vad ni anser om detta som hände i natt hos fodervärden till min ena shettis. Jag och fodervärden diskuterade detta som...
2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Gazzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp