Total kostnad v70 A-Traktor

Leon_175g

Trådstartare
Hej. Jag är en 14 åring som snart fyller 15 och funderar på att skaffa A-Traktor. Men jag har ju inte råd själv att betala alla kostnader som tillkommer när man äger en a-traktor, så morsan undrar hur mycket det kommer kosta med att äga en a-traktor och jag har absolut ingen aning om sånt. Jag undrar om det finns någon här som har en 2.4 Volvo v70 a-traktor med antingen 140hk eller 170hk som vet ungefär vad det kostar med försäkring, skatt, bränsle och alla andra kostnader som tillkommer. Kollar på en v70 2,4 med 140hk som kostar 28900 innan den är omgjord till a-traktor. Hur mycket kostar det om man vill få den laglig och byggd snyggt?
 
Färdigt ombyggda går de på 100- 200000 i inköp, om du bygger om själv kan du räkna i runda slängar minimum 30- 50000 i tillägg till inköpet av bilen (enbart tuningen av styrenheten går på 10- 20000 med certifikat). Sedan tillkommer ju viktningen och begränsningarna i bagage utrymmet. Försäkringar och skatt vet jag inte men det går ju att googla samt höra sig för hos försäkringsbolagen.
 
Färdigt ombyggda går de på 100- 200000 i inköp, om du bygger om själv kan du räkna i runda slängar minimum 30- 50000 i tillägg till inköpet av bilen (enbart tuningen av styrenheten går på 10- 20000 med certifikat). Sedan tillkommer ju viktningen och begränsningarna i bagage utrymmet. Försäkringar och skatt vet jag inte men det går ju att googla samt höra sig för hos försäkringsbolagen.
100-200k? Jag kollar på blocket och facebook och de flesta kostar runt 40k färdigbyggda och 20k för en vanlig v70 i bra skick
 
Färdigt ombyggda går de på 100- 200000 i inköp, om du bygger om själv kan du räkna i runda slängar minimum 30- 50000 i tillägg till inköpet av bilen (enbart tuningen av styrenheten går på 10- 20000 med certifikat). Sedan tillkommer ju viktningen och begränsningarna i bagage utrymmet. Försäkringar och skatt vet jag inte men det går ju att googla samt höra sig för hos försäkringsbolagen.
Nej nej nej. Det är nya regler nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp