Bukefalos 28 år!

Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Ja jag hoppas :)
Hittills har jag ju råkat på mest manipulativa män, men jag märker snart om det går åt det hållet och då är det stopp.
Jag har det rätt bra själv med, men saknar tvåsamheten ibland.
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Min rygg har sagt upp sig :( och jag måste till tvättstugan och hänga tvätt suck :)
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Jag blir t o k i g!

Det tillhör väl ändå rent folkvett att FRÅGA om det är okej att ta med sig sin hund till en annan, eller hur?

Jag visste då syrrans mans mamma sade det men mamma visste inte, ringde idag mamma och bad henne bekräfta men hon visste inget så bad henne ringa syrran. Jodå, visst hade de hunden med sig.

Blev till att packa ned katterna o ta hem de till mig med. De gillar inte glada, livliga hundar.

GAH! Är det så jävla SVÅRT att säga "vi har hund med oss, är det okej?"?
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

kl
vv: Hästern har mega hålväggen delux på ena fram :cry: men är för övrigt smärtfri vad jag kan se. blir till att ta ut hovis och slå på skor igen i morrn...jäkla skit :banghead::rage:
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Ne man fråga alltid! Jag frågar tom mina vänner som jag vet att hunden alltid är välkommen hos i alla lägen bara för att vara säker. Respektlöst annars kan jag tycka.
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Ne man fråga alltid! Jag frågar tom mina vänner som jag vet att hunden alltid är välkommen hos i alla lägen bara för att vara säker. Respektlöst annars kan jag tycka.

Precis, jag frågar också om det är ok om Duke får följa med trots jag får höra "är du knäpp eller, såklart han får följa med!".
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

kl
vv: Hästern har mega hålväggen delux på ena fram :cry: men är för övrigt smärtfri vad jag kan se. blir till att ta ut hovis och slå på skor igen i morrn...jäkla skit :banghead::rage:

Usch :( Hoppas det blir bättre snart. Vad är det du har för häst?
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Emma hoppas att hästen kryar på sig snabbt!

astronaut jag hade också frågat (nu har jag ingen hudn för tillfället, men när jag hade frågade jag alltid!)

VV har tvättat, manglat en del av tvätten, diskat, pratat med hyresvärden om lägenheten, städat toaletten och hunnit läsa ut 2 böcker. Plus vilat 30 minuter. Nu gå till jobbet och duscha och sedan äta något litet och krypa ner i nymanglade lakan :heart
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Har tre :) två små ponnys, båda unghästar en liten stor häst ,sto, halvblodskorsning på 11 år och det är hon som har hålväggen nu.
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

kl

VV: Herregud vad snabbt jag blev brun vid havet! Så brun blir jag inte på tre dagars solande hemma!
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Fick meckat tvättmaskin då en bh-bygel fastnat i den :)
Och jag löste problemet, tur man såg pappa montera loss för att hitta sina spikar och annat :)
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Har två kvällar i rad varit vaken till 2!!!

Bedrift för mig som i normala fall sover före 22....

Men i trevligt sällskap är det visst möjligt;)
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Snart lagt tre rader plattor :) 15 plattor i varje rad.
Bara 2 el 3rader kvar men det tar jag imorrn :)
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

På framsidan. Fanns en uteplats där gjord av trall, men den var rutten så hyresvärden tog bort den. Det blev så tomt då så jag bad om grus och plattor så nu gör jag en ny uteplats :)
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Jag är så in i bänken trött på min farbror!!! :mad:
Han har aldrig gjort någon hemlighet av att han ogillar mig, men nu är det rent av larvigt! :mad:

Farmor fyller 85 idag, så vi (jag, mina föräldrar samt sambon :love:) var där, jag hade hört mig noga för så att inte nämnda farbror skulle komma dit också - och det skulle han inte.

Så vi åkte dit och blev bjudna på smörgåstårta som farbror + fru hade gjort, de är M-Y-C-K-E-T väl medvetna om min tomatallergi, och även att jag är känslig mot mandel/nötter (mandel konstaterat, nötter är jag försiktig med av säkerhetsskäl) och ptja...vad tror ni stod på bordet?

Smörgåstårta med en massa tomater i, och 8 sorters kakor, alla med mer eller mindre synliga nötter :cool::mad:
Nu är ju inte jag sådär överdrivet förtjust i smörgåstårta (men det vet ju inte dom!) men sambon är det, och även han fick ju stå över för min skull.

Så vi satt och såg på medan de åt, sedan fikade vi - jag tog inte de som det var uppenbart mandel/nöt i (biskvier, brownie med mandel och något mer) däremot tog jag en bulle och en kaka som till synes var nötfria - men icke.

I kakan var det små hackade nötter (pappa upptäckte det, för sent! Och det visade sig sedan vara just mandel) och i bullen var det mandelmassa :cool:

Så jag och sambon fick avbryta fikandet och åka till ett närliggande apotek för att hämta ut betapred.
Vi passade på att smita in på ica för att köpa en vaniljmunk till mig i alla fall (:p )
När vi kom tillbaka var min käre farbror där, totaaaaaaaaaaaaaaalt oförstående! :mad:
Han förstod inte ALLS varför jag köpt eget "när det fanns så mycket :grin: " och han var totalt obrydd över att jag fick ta mediciner.
Hela "kalaset" kostade mig ca 250:-

GUBBJÄVEL!! :mad::mad::mad:
 
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Seriöst vad är det för fel på folk?!

VV idag har jag ont i huvudet och önskar jag hade någon jag kunde ligga och kramas med i sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
307
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
851
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
401
Senast: Pilot
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 802
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp