Bukefalos 28 år!

Tråd för värdelöst vetande - Del 36

Jag är flygrädd. Jag är inte rädd för att krascha och dö utan jag är rädd för att inte ha kontroll. Rädd att jag ska tycka att det är skitläskigt och då går det ju liksom inte att stiga av. Skriver läkare ut stesolid tex för sånt? Eller hur gör man?
 
Senaste nytt:
Trasigt bäckenben.

Hittills, efter tre veckor, har de hittat en bruten axel (redan på akuten) som ska vara 6-8 veckor i fångenskap.
En vecka senare kollade knät med vanlig röntgen, först var det "helt" sen var det en lös benbit och efter en MR konstaterades led-och korsbandsskada, ligament och trasigt skelett... Benortrosen i minst 6-7 v till.
Efter nästan tre veckor nu konstaterade de att den brutala värken i just bäckenet, där ingen smärtlindring biter, beror på trasigt bäckenben. MINST en månad till med DEN smärtan.

Jag hoppas det räcker nu!!
Vill inte :(

Dröjer minst fyra månader innan jag BÖRJAR vardagsfungera igen :(
 
Men allvarligt @GotAsecret, att dom inte gjorde alla dessa undersökningar på en gång!
Har ni nåt signalement på bilen? Färg, märke, nånting?
Jag vet! Och att de ville skicka hem mig efter tre dagar, utan några som helst undersökningar fastän jag inte kunde gå ALLS, trots hyfsad smärtlindring.

Så glad att jag fått byta till en fungerande avdelning, här är verkligen helt annorlunda, allt fungerar!
men på den förra hittade jag en vän för livet :love:
Och sen världens mysigaste dam på salen efter det.
Saknar dem så mycket! :(

Ingenting alls om bil eller förare :(
 
Jag vet! Och att de ville skicka hem mig efter tre dagar, utan några som helst undersökningar fastän jag inte kunde gå ALLS, trots hyfsad smärtlindring.

Så glad att jag fått byta till en fungerande avdelning, här är verkligen helt annorlunda, allt fungerar!
men på den förra hittade jag en vän för livet :love:
Och sen världens mysigaste dam på salen efter det.
Saknar dem så mycket! :(

Ingenting alls om bil eller förare :(

Skönt iaf att du har hamnat någonstans där personalen är vettig!
 
Tänk dig att du är ute och går på isen på en stor sjö, sen kommer det fram ett par skidåkre som helt sonika frågar dig vart närmaste tunnelbana finns, 5 km ditåt säger du och pekar.

Det spelar ingen roll när eller vart jag är, jag är fördömd till att vara de förvirrades vägvisare:banghead:
 
Transport till akuten utan minsta problem, farmor mådde som vanligt och jag hann inte mer än komma in på rummet igen innan jag fått både smärtlindring, ny ramlösa, kaffe och ostkaka :love:
Sådär spontant liksom, det enda jag själv frågade om var smärtlindring :D
 
Sist jag var på apoteket gick det på 1200 lite drygt. Men då var nästan 700 kr till hundarna (då den ena mest troligt fått rävskabb). Sen var det medicin till mig med. Och så vitaminer, när jag ändå var igång :D
Jag köpte tio nässpray så det blev mer än 200 kr bara för dem. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: 95johsv
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 782
Senast: SiZo
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 822
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp