Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Får massor av reklam om inglasade duschar o h badrum.
Undrar hur extra tid folk har till städning?
Glas blir ju fläckigt snabbt och måste rengöras ofta ofta....
(Med andra ord inget för mig :D )
Vi har en glasvägg i duschen. Torkar man av den efter att man duschat (med en såndär skrapa) blir det inte så fläckigt, trots att vi har massa skoj saker (järn, kalk..) i vattnet :)
 
Vi har en glasvägg i duschen. Torkar man av den efter att man duschat (med en såndär skrapa) blir det inte så fläckigt, trots att vi har massa skoj saker (järn, kalk..) i vattnet :)
Ja duschvägg blir kanske enkelt, även om det är ett extra moment i morgonstressen. Men hela väggar av glas?
 
Det här med körkort i USA, det står översllt att vi svenskar bör ha ett internationellt körkort om vi ska köra bil. Men behövs de verkligen?
 
Får massor av reklam om inglasade duschar o h badrum.
Undrar hur extra tid folk har till städning?
Glas blir ju fläckigt snabbt och måste rengöras ofta ofta....
(Med andra ord inget för mig :D )
Ja, usch. På mitt fd jobb (hotell) fanns en våning där de satt in duschdörrar i klart glas. Det blev inte så bra ... så resten av våningarna fick vitfrostat glas. På den våningen med klart glas var man två personer som städade, p.g.a. att duschdörrarna tog sån tid att rengöra. Som tur var slapp jag oftast städa där.
Tror t.o.m. att de alltid bokade de rummen sist, för att man skulle slippa städa dem mer än nödvändigt.
 
Ja, usch. På mitt fd jobb (hotell) fanns en våning där de satt in duschdörrar i klart glas. Det blev inte så bra ... så resten av våningarna fick vitfrostat glas. På den våningen med klart glas var man två personer som städade, p.g.a. att duschdörrarna tog sån tid att rengöra. Som tur var slapp jag oftast städa där.
Tror t.o.m. att de alltid bokade de rummen sist, för att man skulle slippa städa dem mer än nödvändigt.
Alltså jag har duschdörrar i glas och inte är dom svåra att göra rent... Brukar någon gång i veckan skrapa av dom efter dusch. Mina ser rena ut. Sen brukar jag någon gång spreja badrumsmedel på dom.

Möjligen att man se vattenfläckar om man står några cm från dom och granskar dörrarna men inte annars.
 
Alltså jag har duschdörrar i glas och inte är dom svåra att göra rent... Brukar någon gång i veckan skrapa av dom efter dusch. Mina ser rena ut. Sen brukar jag någon gång spreja badrumsmedel på dom.

Möjligen att man se vattenfläckar om man står några cm från dom och granskar dörrarna men inte annars.
Jag tror att det beror väldigt mycket på vattnet hur besvärligt det är med duschdörrar i glas.
 
Hmm, det var ingen skillnad. Kanske är jag bara väldigt otydligt lateralbent. Men i fotboll var det tydligt, ska det bli nån kraft så är det högerfoten som gäller.
Det är väl ungefär samma med annat.
Testa att borsta tänderna med andra handen, byta hand på besticken, piska mattorna med den andra handen (blir inte mycket till snärt för mig där!).
Skulle tro att när du kommer upp i samma antal som med den fot/hand du använder så blir det inte jättestor skillnad. Fast skillnad kanske det blir.
 
Är västerbottenost laktosfri? Vet att hårda ostar i princip ska vara det, men då jag vill vara helt säker och det inte står på förpackningen så känns det här som rätt tråd att fråga i :D
 
Är västerbottenost laktosfri? Vet att hårda ostar i princip ska vara det, men då jag vill vara helt säker och det inte står på förpackningen så känns det här som rätt tråd att fråga i :D
Det står på deras egen sida att laktosen försvinner under lagringstiden så svaret är Ja.
 
Vad skiljer villa från hus eller stuga?
Ett hus på landet har brunnit och det beskrivs som en villa. Jag hajade till eftersom det verkar vara ett äldre timmerhus med skortensstock.

Mitt hus är från 1800- talets slut. Jag skulle inte komma på tanken att kalla det för villa.

För mig är villa nåt som finnas i ett villaområde. Inte ett hus på landet.

Är jag ute och cyklar? Är jag - märkliga tanke - villaägare?
 
Vad skiljer villa från hus eller stuga?
Ett hus på landet har brunnit och det beskrivs som en villa. Jag hajade till eftersom det verkar vara ett äldre timmerhus med skortensstock.

Mitt hus är från 1800- talets slut. Jag skulle inte komma på tanken att kalla det för villa.

För mig är villa nåt som finnas i ett villaområde. Inte ett hus på landet.

Är jag ute och cyklar? Är jag - märkliga tanke - villaägare?
Men du har väl en hem- och villaförsäkring?
 
Vad skiljer villa från hus eller stuga?
Ett hus på landet har brunnit och det beskrivs som en villa. Jag hajade till eftersom det verkar vara ett äldre timmerhus med skortensstock.

Mitt hus är från 1800- talets slut. Jag skulle inte komma på tanken att kalla det för villa.

För mig är villa nåt som finnas i ett villaområde. Inte ett hus på landet.

Är jag ute och cyklar? Är jag - märkliga tanke - villaägare?
Det finns många villor på landet med, en stuga tänker jag är ett äldre, mindre hus och en villa större och modernare.
 
Vad skiljer villa från hus eller stuga?
Ett hus på landet har brunnit och det beskrivs som en villa. Jag hajade till eftersom det verkar vara ett äldre timmerhus med skortensstock.

Mitt hus är från 1800- talets slut. Jag skulle inte komma på tanken att kalla det för villa.

För mig är villa nåt som finnas i ett villaområde. Inte ett hus på landet.

Är jag ute och cyklar? Är jag - märkliga tanke - villaägare?
Jag skiljer inte på hus och villa för mig är det samma sak.
 
Vad skiljer villa från hus eller stuga?
Ett hus på landet har brunnit och det beskrivs som en villa. Jag hajade till eftersom det verkar vara ett äldre timmerhus med skortensstock.

Mitt hus är från 1800- talets slut. Jag skulle inte komma på tanken att kalla det för villa.

För mig är villa nåt som finnas i ett villaområde. Inte ett hus på landet.

Är jag ute och cyklar? Är jag - märkliga tanke - villaägare?
Jag tänker så här: Stuga är ett hus man inte bor i hela tiden, de brukar vara ute på landet.
Villor är hus man bor i hela tiden, och är byggda för en familj, ofta ligger det hus nära. Det behöver inte vara ett trångt villaområde men så länge det ligger ett gäng nära varandra skulle jag vilja säga villa.

Hus för mig är ett paraplynamn. Stuga, villa, herrgård, skyskrapa, kyrka... alla är på olika vis hus.
 
Det finns många villor på landet med, en stuga tänker jag är ett äldre, mindre hus och en villa större och modernare.
Storleken kan vi nog bortse från?
Det finns små villor och det finns väldigt stora timmerhus.

För mig kokar det nog ner till ålder. Kan man kalla ett hus byggt för 100 år sedan, av timmer - för villa?
Som detta - är det villa med flyglar? :D
1699019836668.png
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
1 913
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 421
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 335
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp