Spiskummin? Det luktar väldigt äckligt.Jag undrar vad det är för thailändsk mat som får hela huset att lukta som en korsning mellan avlopp och något som legat och dött?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spiskummin? Det luktar väldigt äckligt.Jag undrar vad det är för thailändsk mat som får hela huset att lukta som en korsning mellan avlopp och något som legat och dött?
Så där ser inte mina Reuben ut. Här är mer representativt för mig och gärna en grönsallad som tillbehör:Visa bifogad fil 188470
Jag är absolut inte vegetarian, men kan inte förstå att den mängd kött som är i Reuben ( och amerikanska mackor över lag) skulle vara gott?
Näää? Det luktar ju jättegottSpiskummin? Det luktar väldigt äckligt.
Jag vet inte hur det luktar men vi snackar om en stank av död och förruttnelse som fyller hela trapphusetSpiskummin? Det luktar väldigt äckligt.
Jag åt en variant av ovan macka i Kanada på en deli som folk köade till för att få äta hos. Alltså det var ju inte den gigantiska mängden som på din bild men massa kött och en pickle, säkert någon majonäs eller senap och så bröd. Inget för mig och jag gillar kött men det var too much inte särskilt spännande.Visa bifogad fil 188470
Jag är absolut inte vegetarian, men kan inte förstå att den mängd kött som är i Reuben ( och amerikanska mackor över lag) skulle vara gott?
Surströmming?Jag vet inte hur det luktar men vi snackar om en stank av död och förruttnelse som fyller hela trapphuset![]()
Jag vet inte hur det luktar men vi snackar om en stank av död och förruttnelse som fyller hela trapphuset![]()
Jag tänker i samma banor men hamnar i fisksås-ish med tanke på vilket kök det ska tillhöra.Surströmming?
Då är det verkligen inte spiskummin. Möjligt att man skulle kunna ogilla doften men inte att man kan tycka att det luktar död och föruttnelse!Jag vet inte hur det luktar men vi snackar om en stank av död och förruttnelse som fyller hela trapphuset![]()
Hahaha jag missade helt thai-kopplingen. Surströmming pad thai??Jag tänker i samma banor men hamnar i fisksås-ish med tanke på vilket kök det ska tillhöra.
Mums!Hahaha jag missade helt thai-kopplingen. Surströmming pad thai??![]()
Surströmming?
Surströmming är osannolikt då mannen är smålänning och kvinnan från Thailand. Känns inte som att någon av dom borde ha direkta surströmmingskopplingarJag tänker i samma banor men hamnar i fisksås-ish med tanke på vilket kök det ska tillhöra.
Jag vet inte hur det luktar men vi snackar om en stank av död och förruttnelse som fyller hela trapphuset![]()
Ewww det skulle det kunna vara dåJag tror starkt på nån slags fisksås. Dom är ju fermenterade så inte konstigt att det luktar ruttet.
Bilden är från Katz Deli som nog ändå får räknas som den mest klassiska?Så där ser inte mina Reuben ut. Här är mer representativt för mig och gärna en grönsallad som tillbehör:
Visa bifogad fil 188471
En hel middag.
Kanske, men jag har beställt Reuben ganska många gånger och aldrig fått nåt liknande. Dock bara en gång i Amerikat.Bilden är från Katz Deli som nog ändå får räknas som den mest klassiska?
Durian frukt?Jag undrar vad det är för thailändsk mat som får hela huset att lukta som en korsning mellan avlopp och något som legat och dött?
Går det att köpa i en svensk småstad? I så fall kan det vara en kandidat till stanken.Durian frukt?
Jag har sett det färskt, paketerat i mindre bitar i vanlig affär men hade inte lust att betala 300 kr/kg för att testa.Går det att köpa i en svensk småstad? I så fall kan det vara en kandidat till stanken.