Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är snart klar med denna. Ska fixa lite mjukare övergångar i skuggorna i ansiktet och ev lasera lite.

Värdelös lysrörsbelysning som typ gör allt vitt/överexponerat pga kolsvart ute...

Visa bifogad fil 40488
Jag älskar verkligen de starka färgerna i den röda fjärilen :love:
Blir spännande att se vart du tar vägen med skuggorna i ansiktet :up: Hoppas att du inte tar illa upp om jag frågar men kanske det saknas någon axel där till mitt vänster? Annars ser det lite lätt ut som en lång hals 🤔
 
Jag älskar verkligen de starka färgerna i den röda fjärilen :love:
Blir spännande att se vart du tar vägen med skuggorna i ansiktet :up: Hoppas att du inte tar illa upp om jag frågar men kanske det saknas någon axel där till mitt vänster? Annars ser det lite lätt ut som en lång hals 🤔

Jag har nog tänkt utelämna axeln och låta det fejda ut liksom. Tänker att det är lite tanken att det ska vara en surrealistisk/oklar komposition om du förstår?
 
WOO!! Nu blev jag stolt över mig själv! :banana:
20191127_211511.png

@Baddy96 Här har du en ännu bättre teckning! :D

Det roliga är att man måste våga lägga till mer och mer, det kan liksom bara bli bättre, som med glanscirklarna här jag lade till i slutet :up: Detta blev kul!
 
Det enda som är tråkigt med den här tråden är att man blir väldigt medveten om vilken talanglös nolla man själv är! 😂

Gud vad ni är grymma!
Jamen verkligen! Jag har kommit på mig själv flera gånger med att tänka "Nämen kanske kunde jag också... dålig kan jag väl ändå inte vara?" Sen provade jag att rita lite och insåg att jopp, så dålig kunde jag visst vara och näpp, ingenting har ändrats sedan jag senast försökte mig på någon slags konst vilket var på högstadiet 🙄

Inbillar mig att jag har andra talanger istället :D
 
Det enda som är tråkigt med den här tråden är att man blir väldigt medveten om vilken talanglös nolla man själv är! 😂

Gud vad ni är grymma!
Det tråkiga är att det ligger en massa träning bakom :cautious: Jag vet att jag skulle utvecklas snabbare och bättre om jag tränade oftare men mitt intresse går i vågor.
Och så håller jag mig till det jag har mest talang för och har därmed övat mest på 🙈
Det jag önskar att jag kunde är en helt annan jäkla sak :rage::rofl:
 
Det enda som är tråkigt med den här tråden är att man blir väldigt medveten om vilken talanglös nolla man själv är! 😂

Gud vad ni är grymma!

Jag tror att jag är halvbegåvad på rätt mkt. Mitt öde i livet är att jag aldrig blir helbegåvad på något specifikt. Tror jag har större talang för tex piano än måleri, men mitt andra problematiska personlighetsdrag är att jag också tyvärr är rätt lat av mig. Och otålig. Min nyvunna pianolärare gav den hårda domen. Så nepp, lär inte bli nya Chopin 🤷🏼‍♀️😅🙄
Lite som när jag trodde (obs trodde) att jag skulle bli operasångerska, fick faktiskt en roll och sen säger regissören ”kom ihåg att ni alla, högt som lågt är handplockade för era roller”. Ja... alltså jag var prostituerad 🙄 Där och då insåg jag att min operakarriär kanske inte skulle bli direkt långvarig.

(Mina ungdomliga kollegor är fortfarande övertygade om att det rör sig om en 40-års kris).

(Funderar btw på att börja spela cello istället)
 
Senast ändrad av en moderator:
Är snart klar med denna. Ska fixa lite mjukare övergångar i skuggorna i ansiktet och ev lasera lite.

Värdelös lysrörsbelysning som typ gör allt vitt/överexponerat pga kolsvart ute...

Visa bifogad fil 40488

Jag tycker den är helt fantastiskt fin. Färgerna går ihop så fint, och jag gillar att musen är i förgrunden så man dras till den först. Du målar hår bra också, jag har typ hårskräck och borde verkligen öva mer.
 
Jag tycker den är helt fantastiskt fin. Färgerna går ihop så fint, och jag gillar att musen är i förgrunden så man dras till den först. Du målar hår bra också, jag har typ hårskräck och borde verkligen öva mer.

Tack snälla! Din kritik betyder mycket! Det är precis min tanke med musen, att djuren är i fokus i porträtten liksom. Tycker att håret här är lite oklart liksom, inte så realistiskt kanske, men samtidigt tror jag att jag vill ha det så. Lite som att jag inte vill ha en axel tex utan bara en "yta" på ngt sätt. Men jag kan komma att ändra mig ;)

Nu ska jag ÄNTLIGEN dra igång med min egen tavla, den som gjorde att jag började måla egentligen in the first place :D Jag har tänkt mig en orgie av dekadens och kitsch inramad av en fet guldram ovanför min rosa sammetschäslong, franslampor och porslingshundar. Joråsåatt eeeee ;)
 
Nu har jag dragit igång med min egen målning som jag ska hänga ovanför min schäslong.
OERHÖRT kladdigt!!! :rofl:
Stora utmaningen blir bakgrunden. Det ska in spegelpanel, stuckaturer och massa detaljer. Allt ska alltså inte vara 787543 nyanser av grönt. Men testade att täcka så mycket som möjligt och har en vag (obs VAG 😅 ) plan för hur jag ska gå vidare.

Jag började i vänstra hörnet och jobbar mig åt höger, tavlan är alltså avlång så detta är endast en del av den :p
Alla som sett filmen Marie Antoinette hajar inspirationen ;)

C5FC9D0D-7A21-4436-9659-AAFC6E5DF81A.jpeg
 
Nu har jag dragit igång med min egen målning som jag ska hänga ovanför min schäslong.
OERHÖRT kladdigt!!! :rofl:
Stora utmaningen blir bakgrunden. Det ska in spegelpanel, stuckaturer och massa detaljer. Allt ska alltså inte vara 787543 nyanser av grönt. Men testade att täcka så mycket som möjligt och har en vag (obs VAG 😅 ) plan för hur jag ska gå vidare.

Jag började i vänstra hörnet och jobbar mig åt höger, tavlan är alltså avlång så detta är endast en del av den :p
Alla som sett filmen Marie Antoinette hajar inspirationen ;)

Visa bifogad fil 40611
Är nyfiken, ska det bli många olika personer som i en bordell i bakgrunden också eller är det bara hon?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp