Bukefalos 28 år!

Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt underbar @tornblomma. Din utveckling har varit enorm.
Sen tycker jag att du verkar vara en sån underbar och intressant person. Du gör saker du känner för, är spontan och alldeles fri i tanken om du förstår vad jag menar. Ursäkta min flummighet. :o

Nu har jag dragit igång med min egen målning som jag ska hänga ovanför min schäslong.
OERHÖRT kladdigt!!! :rofl:
Stora utmaningen blir bakgrunden. Det ska in spegelpanel, stuckaturer och massa detaljer. Allt ska alltså inte vara 787543 nyanser av grönt. Men testade att täcka så mycket som möjligt och har en vag (obs VAG 😅 ) plan för hur jag ska gå vidare.

Jag började i vänstra hörnet och jobbar mig åt höger, tavlan är alltså avlång så detta är endast en del av den
Alla som sett filmen Marie Antoinette hajar inspirationen ;)


Visa bifogad fil 40611
 
Nu har jag dragit igång med min egen målning som jag ska hänga ovanför min schäslong.
OERHÖRT kladdigt!!! :rofl:
Stora utmaningen blir bakgrunden. Det ska in spegelpanel, stuckaturer och massa detaljer. Allt ska alltså inte vara 787543 nyanser av grönt. Men testade att täcka så mycket som möjligt och har en vag (obs VAG 😅 ) plan för hur jag ska gå vidare.

Jag började i vänstra hörnet och jobbar mig åt höger, tavlan är alltså avlång så detta är endast en del av den :p
Alla som sett filmen Marie Antoinette hajar inspirationen ;)

Visa bifogad fil 40611

Hjälp vad fin! Älskar hur du lagt ljuset i ansiktet, otroligt vackert! :bow::love:
 
Jag har aldrig vågat mig på att jobba med färg utan håller hårt i mina blyerts/kol och i undantagsfall svart tusch... :o

är denna tråd främst riktad mot riktigt måleri eller får man bidra med sina svartvita alster? Kämpar som satan med en teckning och skulle behöva lite fräscha ögon på den:angel:
 
Jag har inte haft inspiration att måla på länge, men jag vill också vara med i tråden! Så jag gjorde en snabb akvarellskiss, en modellstudie, nu ikväll för att ha något att visa. Tanken är att göra en serie större målningar med motiv ur skapelseberättelsen, Edens lustgård innan syndafallet. Döm den inte för hårt, det är bara en skiss :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp