Åh, vilken sort?Ätit 2 av mina rosa tomater idag, dom var sååååååååååå goda.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, vilken sort?Ätit 2 av mina rosa tomater idag, dom var sååååååååååå goda.![]()
Jag köpte en dahliaknöl och satte i en stor kruka, det blev en enda lång pinne av det hela som fortfarande bara har knoppar som inte utvecklats ett dugg så dahlia får räknas som ett misslyckat experiment, en gång och aldrig mera.Den finaste solrosen i trädgården just nu är den som självsådde sig förra året. Tror faktiskt att det är tack och hej för dahliornas del nu. Nästa år tänkte jag ha en rabatt full med olika typer av solroser. Så tacksamt, och fint! Visa bifogad fil 189526
Ja, jag har pysslat med det ett tag och bara kommit fram till att jag inte orkar greja med det mer. Lättare att peta ned ett frö i jorden bara. Och så finns det ju massa andra väldigt vackra blommor.Jag köpte en dahliaknöl och satte i en stor kruka, det blev en enda lång pinne av det hela som fortfarande bara har knoppar som inte utvecklats ett dugg så dahlia får räknas som ett misslyckat experiment, en gång och aldrig mera.![]()
Nästa år ska jag testa solrosor och så stockrosor, jag har en vägg i österläge där en smal rabatt med stockrosor ev. skulle funka,,,,,, eller också flyttar jag dit lite kaprifolium och låter den invadera väggen helt då det är väggen på vedboden som ligger i vinkel mot verkstadsväggen bredvid stora portarna. Odla ska vara enkelt.Ja, jag har pysslat med det ett tag och bara kommit fram till att jag inte orkar greja med det mer. Lättare att peta ned ett frö i jorden bara. Och så finns det ju massa andra väldigt vackra blommor.
Gurkört kanske? Mycket växt för ganska lite blommor, men väldigt vackra i mat och dryck. Frösår sig rejält, men är tack och lov lätta att gallra bortOch, inför nästa års fröbeställningar (), vilka är era favoriter bland ätbara annueller?
Zon 3, blåsigt som inni-och de ska stå i en pallkrage så hyfsat lågväxande sorter är att föredra. Ska odlas tillsammans med sallat och kålväxter.
Någon sorts klint tänker jag? Ringblommor har vi redan så att vi drunknar i det. Kanske blir någon sorts krasse på balkongen, men de har en tendens att dra ohyra tycker jag? Fuchsia har jag redan (en småblommig klarrosa som blir helt underbar att frysa in i stora iskuber). Doftviol har jag i två färger.
Strandkrassing är en favorit som jag alltid sår i alla luckor, men jag vet inte om man kan äta blommorna också eller om det bara är bladen?
Tänker att de mest ska vara färgtillskott i sallader och drinkar, så det räcker om de är ogiftiga och inte smakar äckligt. Bonus om de inte är en snigelmagnet.
Wow så fin! Jag har också självsådda solrosor lite här och var i år, och de har fått stå kvar - himla härligt nu när allt annat är halvtrist för solrosorna kämpar påDen finaste solrosen i trädgården just nu är den som självsådde sig förra året. Tror faktiskt att det är tack och hej för dahliornas del nu. Nästa år tänkte jag ha en rabatt full med olika typer av solroser. Så tacksamt, och fint! Visa bifogad fil 189526
Behöver helt klart en sån till nästa år!Men alltså hur fin?!
Hollyhill Daydream heter den här och jag är fan sugen på att ha en rabatt med bara den här längs hela väggen nästa säsong
Visa bifogad fil 189515
Förresten, någon som grävt upp och vinterförvarat jätteverbena inomhus? Är det värt det?
Också östgötland... Här börjar vår bevattningsbrunn att sina så det vatten vi får går till växthuset och mina liljor.Oändligt torrt i Östergötland också. Gräsmattan är helt brun och fler och fler växter ger upp. Jag har droppbevattning till icke etablerade perenner, så hoppas de klarar sig (och de etablerade räknar jag med att de överlever även om de vissnar ner för året).
Det ser ut att kanske bli regn nästa vecka, men först stekhett.
Jag har gjort det flera år och skulle säga att det är klart värt det. Slängde ner ett gäng jordklumpar med rötter i en hink och ställde i jordkällaren och glömde bort till våren och nästan alla plantor tog sig. Tills jag gjorde likadant den här vintern och inte lyckades allsFörresten, någon som grävt upp och vinterförvarat jätteverbena inomhus? Är det värt det?
Den frågan får tomatens uppfödare svara på , @Luff help!!Åh, vilken sort?
Inte jag heller! Jag har klippt en (!!) enda i år! En fördel med torkan, trots alltMördarsniglar skrev någon. Jag har nog inte plockat eller stampat ut ens 10 st i år.