FörlåtÅ, larverna hade jag lyckats förtränga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FörlåtÅ, larverna hade jag lyckats förtränga!
Krasse är en stor favorit hos mig. Odlar den varje år. Men som du skrev, äckliga larver hör till. Blä!
Mina höns kanske kan hitta dit i år![]()
Oh, det lät smidigt! Hur har du det med luftfuktighet vid förvaringen?Jag har kört bananlådor med torv i år och det har funkat överlägset bäst. Har tidningspapper i botten, sen lite torv så dom ligger på torven och sedan torv ovanpå men inte så dom är helt begravda, bara ett "lager" knölar.
I år är första året jag inte haft några helt intorkade och bara en med röta av 25+ har inte fuktat någonting. De flesta ser ut precis som när jag tog upp dom
Oh, det lät smidigt! Hur har du det med luftfuktighet vid förvaringen?
Ah, I see! Kanske kan vara värt att testa med några knölar här också. Bor i världens torraste hus typ, så de torkar lätt ihop och jag har inte riktigt hittat det vinnande konceptet änInte speciellt fuktigt men jag har inte kollat exakt. Det är ett isolerat gästrum som värms upp så lite som möjligt. Senare när jag har alla sådder där uppe kan det bli rätt fuktigt dockmen då är det dags att börja väcka dom ändå så det oroar jag mig inte över. Det verkar också bli bra cirkulation pga av att jag bara har ett lager (3-4 per låda beroende på storlek) för jag har dom staplade på varandra typ 6 i höjd och det har inte varit nån skillnad på lådan underst eller överst
Tänkte också ge mig på lök i år, har inte provat det från frö förutMer Spenat satt ute, Grönkål och Broccoli i växthuset. Gul och röd lök frösådd inomhus. Chili på väg upp. Purjo nedflyttad svalt och ljust, snart följer kronärtskockorna efter. Se så fina skott. Ska bara få till stadigt med ljuset/värme först. Paprikan är blyg.
Jag med! Började just tänka att slingerkrasse (som jag glömt bort lite) borde jag sätta i en spaljé jag har, det är ju fint. Tills jag mindes larverna. Och miljonerna rapsbaggar som kom sist jag försökte mig på krasseÅ, larverna hade jag lyckats förtränga!
Tänker ändå att det kan vara värt detJag med! Började just tänka att slingerkrasse (som jag glömt bort lite) borde jag sätta i en spaljé jag har, det är ju fint. Tills jag mindes larverna. Och miljonerna rapsbaggar som kom sist jag försökte mig på krasseMen det är ju fint som sagt...får fundera några varv till
![]()
Alltså googlade Krasse. Skulle jag aldrig ha gjort!
Nä jag har köpstopp i år!