Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sådde mina igår, kallsådd i godislådaHur tidigt måste man förså jätteverbena?
Jag tycker dom är jättefina, men har aldrig vågat mig på att så dom![]()
Jag sådde mina igår, kallsådd i godislåda
För övrigt har jag dragit igång penséer och eukalyptus, petunia står på kö, brukar alltid så dem i januari så är de stora och fina till maj ♥
Jag odlar bara blommor, inget ätbart.
Hittills bara jätteverbenan, och det är första gången jag försöker mig på det.Vilka blommor kallsår du?
Jag ska snart dra igång mina penséer och petunior. Sen dröjer det nog ett tag eftersom pallkragarna behöver grävas lite innan jag puttar ner den tidiga kålen och vintersallat. Hade dem klövertäckta i höstas och orkade tyvärr inte vända ner det innan vintern kom.
Vilken växtzon bor du i?Hittills bara jätteverbenan, och det är första gången jag försöker mig på det.
I mitten av februari sår jag lejongap och risp, och planterar ut dem i senare halvan av mars. Det funkade väldigt bra förra året.
Det misstaget gjorde jag också i somras.Det blev visst ett till trädKom ju på att päronet jag beställde inte var självfertil så var ju tvungen att komplettera med en till sort
![]()
Kan du inte sätta ett sådant litet plastväxthus över någon av pallkragarna?Gud vad jag önskar mig ett växthus...
/bor i trea centralt i storstad, kanske ska vara glad att jag har både balkong och tre pallkragar 100 meter från dörren.
Nu funderar jag på om jag ska beställa frön av Rapunzel ändå. Sätta upp en lång stör i landet. Man får bara 5 frön på Sävar. Det är hanterbart.Jag som inte alls ska odla tomater i år är galet imponerad och inspirerad över Abdullahs tomatodling!
Hoppar in och svarar jag med. Jag brukar kallså alla blommor och kål. Har hittills kallsått dahlia, sammetstagetes, flera sorters zinnia, pionaster, petunia, broccoli, spetskål, grönkål och luktärtor. Säkert några jag har glömt med.Vilka blommor kallsår du?
Jag ska snart dra igång mina penséer och petunior. Sen dröjer det nog ett tag eftersom pallkragarna behöver grävas lite innan jag puttar ner den tidiga kålen och vintersallat. Hade dem klövertäckta i höstas och orkade tyvärr inte vända ner det innan vintern kom.
Här lyfte råbocken upp vår nyplanterade havtornsplanta. Jag hade inte sett maken plantera den och frågade honom varför han lagt den bredvid hålet? Han fattade inte vad jag pratade om. Han hade planterat den 3 dagar tidigare. Nu har den plantan en kompostbur.Fan fan fan.
Under veckan har jag kommit hem i mörkret. Idag kom jag hem i ljuset det första vi upptäcker är att hjortar eller rådjur varit och saboterat 2 äppelträd...
Jägarlicens är bokad...
Det här är en bit upp vid grenklykan.Här lyfte råbocken upp vår nyplanterade havtornsplanta. Jag hade inte sett maken plantera den och frågade honom varför han lagt den bredvid hålet? Han fattade inte vad jag pratade om. Han hade planterat den 3 dagar tidigare. Nu har den plantan en kompostbur.