Vattenspridare är så 60-tal innan folk brydde sig om att spara på vattnet och vattnet dessutom var billigt där det var kommunalt, bara jag hinner till och blir klar med veden ska jag gräva ner svettslang i utomhusbäddarna och det hela ska också täckas med gräsklipp, i växthuset blir det rotbevattning och då riskerar man ju inte heller att miljön där triggar mögel och annat som stortrivs i en fuktbastu. Alla mina bäddar både ute och inne är ju lådor utan botten så att säga så kapillärverkan gör ju sitt till också för att förse växterna med lagom mycket fukt.Det är så jag fått lära mig också. Vattna tidigt på morgonen om man kan, framförallt när nätterna är lite kallare. När det är tropiska nätter gör det mindre skillnad.
Helst med tempererat vatten också, så att de inte får en kallchock.
Nu bor ju jag i ett blöthål, men de veckor det faktiskt behövs vattnas ordentligt föredrar jag rotbevattnare. Det är så himla mycket som vattnas för luften och sniglarna annars. Hade jag haft större trädgård hade väl droppslang varit alternativet, hellre än vattenspridare.