Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är gräsklipparen (nästan) installerad. Signalkabeln gick av på ett ställe så vi måste skarva. Vette sjutton hur det gick till..

Men jag har gullvive-ångest! Vill inte klippa gräset när alla fina vivor blommar. Får väl trösta mig med att det finns fler i slänten som inte ska klippas.

Idag tänkte jag plantera ut alla växter som står i garaget. Det är paprika, tomat, gurka, musselsquash, tomatillo och lite blandade blommor. Potatisen i kruka ska också ut, jordärtskockorna med. Jag har ingen aning om var jag ska ställa allt.
Köpte såna där stapelbara krukor på Lidl för 129 kr. Har satt en av squacharna i den än så länge. Tjusigt värre.

Du kan inte gräva upp och flytta några?

Hoppas också få igång robot 🤖 under helgen! 😁
 
Hjälp. Ställde ut tomaterna för att härdas och trots att jag vattnade innan såg det ut såhär. Ska jag bara ta bort de vissna löven?
20210513_102958.jpg
 
En sak till. Vad göra med alla grenar som växer ut längst ner. Ta bort dem eller låta allt spreta?

20210513_102657.jpg
 
Har sått i gräsfrön på framsidan där grannens löv dödat en stor bit. Och gödslat resten.

Får se om det blir ngn mer trädgård idag. Dag 5 med sjuk dotter och mannen har varit på tjänsteresa i 2 dagar. Viljan är på topp, energin är det lite värre med 🙄
 
Tröstshoppade ett äppelträd och 2 pioner :angel:
Flyttade också mitt från kärna uppdrivet äppelträd till blomstermattan.
Gissningsvis blir det inte smaskiga äpplen på det när det väl börjar ge frukt om x antal år, så det kan få stå där och både se snyggt ut och ge småkrypen lite käk under blomningen och fåglarna kan få smaska frukt på hösten/vintern.
 
35 grader, sol och vindstilla på min sydvästbalkong. Hjälp. Öser på vatten och har beskurit tomatplantorna rejält så det inte växer ut en massa grenar längst ner. Den största ser ganska kal ut nu, men blommorna är längst upp, så enligt råd på nätet så får den väl se eländig ut.
 
Kunde även ta lite isbergssallad från grönsakslandet när jag gallrade ikväll, isbergssallad är utan tvekan min favorit :)

Sådde majsen igår. Började på eftermiddagen men hönsen skulle tvunget sprätta igenom såbädden först. Schasade jag iväg några så passade andra på bakom min rygg så jag gav upp och lät dem hållas och sådde först på kvällen efter att de gått in och lade sen tillfälligt plast över det jag sått som skydd. Nu idag tog jag bort plasten och förlängde nätstängslet så att även majsen kom innanför.

Men kanske inte så dumt ändå av hönsen, de tog säkert flera hundra larver och annat som kunnat göra skada på grödan :)
 
Mannen jag kommit hem ♥️
Jag har tagit på mig hörlurarna för att få pilla lite kravlöst i trädgården 😍
Fick rensat ogräset i gruset i Medelhavsdelen, satte ut stolar och bord.
Mannen hade kört inom Hornbach och bla köpt med sig en polokrage jag tänkte sätta dahlior i, lite större än vad jag trodde den skulle vara 😁 (bredvid stolen)
IMG_20210513_174408.jpg
 
Mannen jag kommit hem ♥️
Jag har tagit på mig hörlurarna för att få pilla lite kravlöst i trädgården 😍
Fick rensat ogräset i gruset i Medelhavsdelen, satte ut stolar och bord.
Mannen hade kört inom Hornbach och bla köpt med sig en polokrage jag tänkte sätta dahlior i, lite större än vad jag trodde den skulle vara 😁 (bredvid stolen)
Visa bifogad fil 69463
Jag tömde farfars gamla zinkbalja på krukor, har tänkt att även den ska få lite dahlior sedan.
Så nu sitter jag här och funderar på hur dessa ska kompletteras på bästa sätt med krukor, korgar mm för här har jag tänkt ha lite fler blommor för riktig medelhavskänsla. 😎
24,5 grader här i skuggan just nu 😍
IMG_20210513_175132.jpg
 
Jag tömde farfars gamla zinkbalja på krukor, har tänkt att även den ska få lite dahlior sedan.
Så nu sitter jag här och funderar på hur dessa ska kompletteras på bästa sätt med krukor, korgar mm för här har jag tänkt ha lite fler blommor för riktig medelhavskänsla. 😎
24,5 grader här i skuggan just nu 😍
Visa bifogad fil 69464
Det kommer bli fint med indelning i olika trädgårdsrum :)

Men vilket jobb ni har lagt ned på att anlägga!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 167
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
68 69 70
Svar
1 399
· Visningar
46 076
Senast: VLMF
·
Svar
791
· Visningar
41 859
Senast: Avalbane
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp