Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina blåbärstry jag planterade i maj är nu jätteledsna :( de har varit fina små gröna buskar fram tills den sista veckan nu börjar bladen gulna och trilla av
Det är fuktigt i backen så torka borde det inte vara :confused:
 
Ska dom inte ha vanlig trädgårds jord :confused:
De har inte fått någon näring men jag grundade rejält med stallgödsel i mars

Ah, jag tänkte att den ville ha samma jord som blåbär. Men då vet jag inte. 🧐 Var gödslet brunnet eller färskt?
 
Behöver de mer näring, kanske? Eller är det för blött? Har inte blåbärstry, så jag gissar mest.
Jag är rädd för att det kanske är för blött men det ju lite svårt att åtgärda :crazy:
De ska enligt vad jag har läst inte ha speciellt mycket näring så jag kanske vräkte på för mycket stallgödsel inte heller så lätt att åtgärda
 
Jag är rädd för att det kanske är för blött men det ju lite svårt att åtgärda :crazy:
De ska enligt vad jag har läst inte ha speciellt mycket näring så jag kanske vräkte på för mycket stallgödsel inte heller så lätt att åtgärda

Jag tror det är blötan i så fall. Mina står i en tallslänt som snabbt blir torr och de mår prima (de fick ingen gödsel i våras heller... jag glömde bort dem :angel:).
 
GRATTIS!!
Du vann sista platsen 🏆🍾🥦
Äsch då, jag har en bunt brysselkålsplantor som glömts bort som jag ska sätta efter att vitlöken tas upp. Samt ett gäng salladskål som står på tillväxt (eftersom den tydligen ska bli bättre när den sås i juli)... :angel:
ICKE! Har fortfarande inte planterat ut all lök och alla bönor... :angel:

Jag har en drivbänk full med kål som "bara" väntar på att den blivande örtagården ska bli så klar att den kan husera ett gäng (absolut inte mer än 40!) svartkål, olika sorters grönkål och brysselkål. De är för höst- och vinterskörd, heeeelt enligt plan. :angel: Örterna klarar sig på halva ytan i år som tur är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
73 74 75
Svar
1 485
· Visningar
48 389
Senast: Wille
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 694
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 923
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 171
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp