Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210919_102501112_HDR.jpg

Här är min rabatt på gång. Nu är jag otålig på att få hem min lökar och börja plantera! :D
 
Efter att ha ätit tomater på längden och tvären (och gett bort) finns det fortfarande närmre 100 tomater kvar. Tror aldrig jag har fått så mycket tomater. Från bara en påse frö dessutom. Snacka om bra utdelning.
Klippte bort överflödiga blad och tog bort de minsta tomaterna idag. Täckte plantorna med tunn väv. Men tyvärr kommer inte alla hinna mogna. Tycker det är svårt att få dem att mogna inne, torkar så lätt. Tips på vad/hur jag ska göra med dem mottages tacksamt. Syltade gröna tomater har inte strykande åtgång hos oss.
 
Efter att ha ätit tomater på längden och tvären (och gett bort) finns det fortfarande närmre 100 tomater kvar. Tror aldrig jag har fått så mycket tomater. Från bara en påse frö dessutom. Snacka om bra utdelning.
Klippte bort överflödiga blad och tog bort de minsta tomaterna idag. Täckte plantorna med tunn väv. Men tyvärr kommer inte alla hinna mogna. Tycker det är svårt att få dem att mogna inne, torkar så lätt. Tips på vad/hur jag ska göra med dem mottages tacksamt. Syltade gröna tomater har inte strykande åtgång hos oss.
Marmelad på gröna tomater är gott :up:
 
Efter att ha ätit tomater på längden och tvären (och gett bort) finns det fortfarande närmre 100 tomater kvar. Tror aldrig jag har fått så mycket tomater. Från bara en påse frö dessutom. Snacka om bra utdelning.
Klippte bort överflödiga blad och tog bort de minsta tomaterna idag. Täckte plantorna med tunn väv. Men tyvärr kommer inte alla hinna mogna. Tycker det är svårt att få dem att mogna inne, torkar så lätt. Tips på vad/hur jag ska göra med dem mottages tacksamt. Syltade gröna tomater har inte strykande åtgång hos oss.

Hur förvarar du tomaterna på eftermogning? Klassikern är ju ett ljust fönster men det är precis vad som torkar ut tomater. Jag eftermognar mina i tomma kökslådor - mörkt och svalt. Marmelad på gröna tomater med citron och ingefära är annars en riktig hit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 352
· Visningar
44 546
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 150
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
12 868
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 167
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp