Bukefalos 28 år!

Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
received_187132963095823.jpeg

Förstår ni så fin den här kommer vara när den har rostat? :love: jag tänker att det kan bo kryddor i denna, låga sorter längre fram och persilja och dill längst bak. Det borde rymmas :laugh:
 
Ska äntligen få på plats min lilla pallkrage på balkongen idag, hör ska vara sol hela veckan ☀️😍. Men blev fundersam, ska ha markduk i lådan (är två på varandra) också har vi köpt till en plastmatta/skiva att ha under. Behöver vi nått mer än det? Mannen har sett en pallkrage med en träskiva under, men det räcker väl med duken? 🤔
 
Jag fick upp en drivbänkspallkrage i söndags men sådde inte utan satte den över salladen som redan kommit upp och det märks redan skillnad. De i drivbänken är nästan dubbelt så stora efter bara två dagar, på friland växer det inte mycket när det är nästan noll på natten. Har glas till en pallkrage till på gång.
 
Kunde gå runt i trädgården med lurarna på under ett möte idag. Då blev bärbuskarna och rosor gödselvattnade, lite sådder utburna till växthuset och liten sådd i "drivbänken" utan lock:
IMG_20210413_133757897.jpg


Kanske snickrar ett lock i helgen. Kanske inte. Det var solsken när jag sådde och när jag tog bilden började det precis snöa (igen).
 
Sådde några meter morötter och persilja i eftermiddags, persilja har ganska små frön men i jämförelse med morötternas frön är de stora och gick att så med (nästan) varje frö på rätt avstånd. Med morötterna blev det mer si än så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp