Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
B1A963A9-08FA-40FC-97F3-40490E8E29A4.jpeg

Nu blommar den! 🥰
Blev bara tre knoppar i år 😢
 
PS. Skulle aldrig slösa vatten på gräsmattan. Finns det verkligen folk som gör det? :confused::nailbiting:
Jag har gjort det delvis :o , vet inte om det gills då vi vattnade nysådd gräsmatta och bara vattnat när regnet lyst med sin frånvaro, övriga gräsmattan får klara sig bäst den vill. När vattnet ur regntunnan räckte använde vi bara det, så har väl inte blivit några extrema mängder och vi har bara vattnat på kvällen när det ligger i skugga just för att minimera dunstningen.
 
Jag har gjort det delvis :o , vet inte om det gills då vi vattnade nysådd gräsmatta och bara vattnat när regnet lyst med sin frånvaro, övriga gräsmattan får klara sig bäst den vill. När vattnet ur regntunnan räckte använde vi bara det, så har väl inte blivit några extrema mängder och vi har bara vattnat på kvällen när det ligger i skugga just för att minimera dunstningen.

Nyanlagd gräsmatta är ju en annan femma, där är en nästan tvungen att vattna för att etablera den.
 
Nyanlagd gräsmatta är ju en annan femma, där är en nästan tvungen att vattna för att etablera den.
Därav jag skrev att det kanske inte gills, men det är ju gräsmatta likväl om än inte lika tjock som den andra. Å rent teoretiskt så blir ju lite av den riktiga gräsmattan vattnad i samband med det också om man nu ska va petig. :p
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har gjort det delvis :o , vet inte om det gills då vi vattnade nysådd gräsmatta och bara vattnat när regnet lyst med sin frånvaro, övriga gräsmattan får klara sig bäst den vill. När vattnet ur regntunnan räckte använde vi bara det, så har väl inte blivit några extrema mängder och vi har bara vattnat på kvällen när det ligger i skugga just för att minimera dunstningen.
Nysådd gräsmatta får nog vara undantaget som bekräftar regeln :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 928
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
77 78 79
Svar
1 576
· Visningar
51 713
Senast: Gnist
·
  • Låst
Trädgård & Växter Dags att starta trädgårds- och odlingstråden för 2022.
99 100 101
Svar
2 017
· Visningar
83 095
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp