Trädgårdstråd 2020, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh mina föräldrar har också plommon nu, vi gjorde plommonsmulpaj i helgen. :d Är inget vi brukar vara så bra på att ta tillvara på. Ska man göra sylt kanske?

Idag beställde jag lite nya fröer, känns roligt och uppfräschande! Jag har tömt en pallkrage och tänkte höstodla där. Har beställt både ätbart och perenner så jag får nog dela upp då jag tänker att perennerna inte ska ha något skydd (kanske lägger på torra löv bara) medan det ätbara ska få ha ett lock och se hur länge man kan skörda framåt vintern. En massa fina rudbeckior, bladgrönt, morötter, rädisor, rödbetor, jätteverbena, backnejlika och trift, och ängssalvia till min lilla äng. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 502
Senast: em76
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
722
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: Otherside
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 352
· Visningar
44 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp