Bukefalos 28 år!

Träffat äldre man

Jag kan helt och fullt förstå att man inte längtar tillbaka till småbarnsåren. Jag älskar min son något enormt men bäbis-tiden var INTE rolig. Jag kommer inte skaffa fler barn och jag har sagt till min sambo att om han vill ha fler får han lösa det på annat håll.

Tar man upp en så pass stor fråga redan 5 veckor in i ett nytt förhållande så anser jag att det är en av grundstenarna. Är man inte överens på den fronten hade jag nog letat vidare efter en som matchar bättre. Kan du tänka dig att leva utan egna barn, absolut kör på.
 
Sån panik är det inte. TS är bara 29 år och har ännu tid på sig. Idag väntar kvinnor längre innan de skaffar barn - många får barn fast de närmar sig 40. Det finns flera olika slags fertilitetsbehandlingar för den som behöver hjälp på vägen (äggdonation tex ).

Kvinnors fertilitet sjunker drastiskt redan vid 30 så så himla lång tid har hon inte på sig. Och fertilitetsbehandlingar är ju inte superkul att behöva ta till och ingen garanti att det går heller.
 
Kvinnors fertilitet sjunker drastiskt redan vid 30 så så himla lång tid har hon inte på sig. Och fertilitetsbehandlingar är ju inte superkul att behöva ta till och ingen garanti att det går heller.
Stämmer ju inte, drastiskt sjunker den inte. Dom flesta blir lätt gravida mellan 30 och 35 Är framåt 40 det blir svårare , är även individuellt. Alla kvinnor i min släkt har skaffat sista barnet efter 40.
 
@Inte_Ung
Men varför tolka det så bokstavligt? Han vill väl inte ha fler barn. Oavsett ålder.

- ”Nej gud, börja om med småbarn! Aldrig i livet!”

Det betyder inte att just små barn är oönskade. Bara fler barn. Det poängterar att barnen en redan har inte är oönskade.
 
Stämmer ju inte, drastiskt sjunker den inte. Dom flesta blir lätt gravida mellan 30 och 35 Är framåt 40 det blir svårare , är även individuellt. Alla kvinnor i min släkt har skaffat sista barnet efter 40.

Men TS är snart 30 dvs hon har faktiskt inte så många år på sig med tanke på att den här mannen vill inte utan hon måste hitta en ny vilket ju kan ta tid sen kanske de vill vara tillsammans ett par år osv. Åren rinner ju iväg. Även om man kan skaffa barn efter 40 vill ju inte alla det, jag hade inte velat vara en så gammal mamma.
 
Men varför tolka det så bokstavligt?
Det brukar vara ett bra sätt att komma fram till vad som verkligen klämmer.
När man hittar själva kärnan i problemet så blir det lättare att hantera.
Ibland så går det att lösa och annars så ser man tydligt var själva knuten så att säga sitter.

Om det bara var att småbarnsåren var pest, så kan det gå att lösa.
Men om man verkligen inte vill ha fler barn så är det olösbart.

Ditt resonemang blir luddigt och otydligt.
 
Det brukar vara ett bra sätt att komma fram till vad som verkligen klämmer.
När man hittar själva kärnan i problemet så blir det lättare att hantera.
Ibland så går det att lösa och annars så ser man tydligt var själva knuten så att säga sitter.

Om det bara var att småbarnsåren var pest, så kan det gå att lösa.
Men om man verkligen inte vill ha fler barn så är det olösbart.

Ditt resonemang blir luddigt och otydligt.
Så kan det förstås vara.
 
En aspekt i såna här frågor är också att även om man satsar så kan förhållandet ta slut i ett senare skede och då går mannen vidare med sina barn och barnbarn medan man själv som barnlös kvinna i det läget kan ha passerat tiden när det är möjligt att alls få egna barn. Och då är man utan både man och barn.
 
Vi pratade ut igår, eller försökte. Jag hade bestämt mig för att avsluta allt men blev velig sen. Sa jag inte kan ge upp barn. Sa också som ex tänk när han får barnbarn osv och jag sitter där helt själv. Han sa han gärna hade kunnat ha fosterbarn eller adoptera ett äldre barn men tanken på småbarn (eget) skrämmer honom. Hans ex som är mamma till hans barn blev tillsammans med en yngre man och hon sa hon ej ville ha fler. Endå blev hon gravid vid 45 års ålder.

han säger han tycker om mig väldigt mycket och vill inte vi tar ett förhastat beslut. Att vi ska fortsätta dejta och se vad de leder till. Detta tycker jag också är konstigt då han inte verkar vilja släppa mig.
Sen säger han på skoj jag kan säkerligen ändra mig sen och göra dig gravid om du tar huvudansvaret. Men så vill man heller inte ha de..

är kluven nu.
 
Vi pratade ut igår, eller försökte. Jag hade bestämt mig för att avsluta allt men blev velig sen. Sa jag inte kan ge upp barn. Sa också som ex tänk när han får barnbarn osv och jag sitter där helt själv. Han sa han gärna hade kunnat ha fosterbarn eller adoptera ett äldre barn men tanken på småbarn (eget) skrämmer honom. Hans ex som är mamma till hans barn blev tillsammans med en yngre man och hon sa hon ej ville ha fler. Endå blev hon gravid vid 45 års ålder.

han säger han tycker om mig väldigt mycket och vill inte vi tar ett förhastat beslut. Att vi ska fortsätta dejta och se vad de leder till. Detta tycker jag också är konstigt då han inte verkar vilja släppa mig.
Sen säger han på skoj jag kan säkerligen ändra mig sen och göra dig gravid om du tar huvudansvaret. Men så vill man heller inte ha de..

är kluven nu.
Det där sista tycker jag inte är okej av honom faktiskt.
 
Vi pratade ut igår, eller försökte. Jag hade bestämt mig för att avsluta allt men blev velig sen. Sa jag inte kan ge upp barn. Sa också som ex tänk när han får barnbarn osv och jag sitter där helt själv. Han sa han gärna hade kunnat ha fosterbarn eller adoptera ett äldre barn men tanken på småbarn (eget) skrämmer honom. Hans ex som är mamma till hans barn blev tillsammans med en yngre man och hon sa hon ej ville ha fler. Endå blev hon gravid vid 45 års ålder.

han säger han tycker om mig väldigt mycket och vill inte vi tar ett förhastat beslut. Att vi ska fortsätta dejta och se vad de leder till. Detta tycker jag också är konstigt då han inte verkar vilja släppa mig.
Sen säger han på skoj jag kan säkerligen ändra mig sen och göra dig gravid om du tar huvudansvaret. Men så vill man heller inte ha de..

är kluven nu.

Men måste man bestämma sig efter fem veckor då...? För mig är det inte alls konstigt att han vill fortsätta dejta dig och se vart det leder - men jättekonstigt att redan efter fem veckor bestämma sig för att göra slut (eller sluta dejta) bara för att den ena parten inte önskar fler barn. I min värld så är det personkemin och känslan för den andre som kommer först, och som jag vill utforska i första hand, inte att bocka av en checklista på "krav" (som t.ex. barn). Men då är jag nog av uppfattningen (och har alltid varit) att jag kan leva ett gott och meningsfullt liv oavsett om jag har barn eller inte, och då kan man ju vara lite lugnare, liksom. Behöver inte skynda sig för att hinna inom ett biologiskt fönster... Så jag hade ju fortsatt med den där mannen och sett vad det leder till, precis som han vill. Men det beror ju också på hur viktigt det där med barn är för dig, och det kan du ju bara svara på själv!
 
Vi pratade ut igår, eller försökte. Jag hade bestämt mig för att avsluta allt men blev velig sen. Sa jag inte kan ge upp barn. Sa också som ex tänk när han får barnbarn osv och jag sitter där helt själv. Han sa han gärna hade kunnat ha fosterbarn eller adoptera ett äldre barn men tanken på småbarn (eget) skrämmer honom. Hans ex som är mamma till hans barn blev tillsammans med en yngre man och hon sa hon ej ville ha fler. Endå blev hon gravid vid 45 års ålder.

han säger han tycker om mig väldigt mycket och vill inte vi tar ett förhastat beslut. Att vi ska fortsätta dejta och se vad de leder till. Detta tycker jag också är konstigt då han inte verkar vilja släppa mig.
Sen säger han på skoj jag kan säkerligen ändra mig sen och göra dig gravid om du tar huvudansvaret. Men så vill man heller inte ha de..

är kluven nu.
Om du känner att du kommer vilja ha barn i framtiden så tycker jag för din egen skull ska avsluta det här och inte fastna för en man som redan har gjort sitt och vill slippa mer ansvar och istället bara ha skoj med dig. Risken finns att du en dag sitter där utan ungar och istället bara är tom och bitter.

Var egoist, vill du ha barn så bryt nu innan det blir allvarligare mellan er två och ge dig chansen att träffa någon annan som vill ha barn och halva ansvaret tillsammans med dig.
 
Vi pratade ut igår, eller försökte. Jag hade bestämt mig för att avsluta allt men blev velig sen. Sa jag inte kan ge upp barn. Sa också som ex tänk när han får barnbarn osv och jag sitter där helt själv. Han sa han gärna hade kunnat ha fosterbarn eller adoptera ett äldre barn men tanken på småbarn (eget) skrämmer honom. Hans ex som är mamma till hans barn blev tillsammans med en yngre man och hon sa hon ej ville ha fler. Endå blev hon gravid vid 45 års ålder.

han säger han tycker om mig väldigt mycket och vill inte vi tar ett förhastat beslut. Att vi ska fortsätta dejta och se vad de leder till. Detta tycker jag också är konstigt då han inte verkar vilja släppa mig.
Sen säger han på skoj jag kan säkerligen ändra mig sen och göra dig gravid om du tar huvudansvaret. Men så vill man heller inte ha de..

är kluven nu.
Det där sista hade fått mig att vända på klacken och aldrig se tillbaka. Ett sådant förhållande vill jag verkligen inte ha. Det är så avtändande för mig med män som inte tar ansvar för sina spermier att jag inte ens hade varit kär längre. Men, då vet du iallafall vad som väntar om du skulle bli gravid, av misstag eller med vilje och vet vad du har att ta ställning till.
 
Vi pratade ut igår, eller försökte. Jag hade bestämt mig för att avsluta allt men blev velig sen. Sa jag inte kan ge upp barn. Sa också som ex tänk när han får barnbarn osv och jag sitter där helt själv. Han sa han gärna hade kunnat ha fosterbarn eller adoptera ett äldre barn men tanken på småbarn (eget) skrämmer honom. Hans ex som är mamma till hans barn blev tillsammans med en yngre man och hon sa hon ej ville ha fler. Endå blev hon gravid vid 45 års ålder.

han säger han tycker om mig väldigt mycket och vill inte vi tar ett förhastat beslut. Att vi ska fortsätta dejta och se vad de leder till. Detta tycker jag också är konstigt då han inte verkar vilja släppa mig.
Sen säger han på skoj jag kan säkerligen ändra mig sen och göra dig gravid om du tar huvudansvaret. Men så vill man heller inte ha de..

är kluven nu.
Jag reagerade på att han redan i ditt första inlägg har sagt

Men 123 helt plösligt ringer han mig en kväll och berättar hur mycket han tycker om mig, tänker på mig, att jag är en helt fantastisk tjej. Men han vill inte ha fler barn och han vet att jag vill de. Han vill inte vara med om småbarns åldern igen. Så han tyckte jag skulle ta beslut om vi ska fortsätta eller ej.
Jag blev så ledsen.. jag är ju kär! Vet 5 veckor inte är lång tid men de sa bara klick och jag ser en framtid med honom.
Sen sa han också att han kanske ändrar sig men just nu vill han inte ha barn.


Det är så himla dubbelt redan från början. Han skapar ju en omöjlig situation.
Jag skulle vilja veta VAD det är med småbarnsåren som skrämmer. Det är ju dessutom en ganska kort period i barnens liv.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 734
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 697
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 735
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp