Bukefalos 28 år!

Träffat äldre man

Han är en jättebra pappa och har alltid haft delad vårdnad. De tog dock slut med mamman till barnen när de var små. Han sa de bråkade mycket och hade de kämpigt i många år då hon inte blev gravid. De gjorde sen ivf med första barnet. Sen kom barn 2 naturligt.

jag räknade verkligen inte med att bli såhär blixtförälskad. Jag har enbart haft dåliga förhållanden och aldrig varit direkt kär. Så att hitta en man bara för att få barn känns meningslöst. Vill ha hela paketet.

ska man kanske välja ett bra förhållande och må bra eller är barn viktigare?

Endel ser ju barn som meningen med livet och då är ju frågan om du kommer att må bra och vara lycklig även utan barn.
Så ska du fortsätta kanske du bör fundera över om du kan leva lyckligt utan barn.
 
Men då så är det ju den egna begränsningen som sätter stopp. Det finns familjer med massor av barn, typ sådär 8-9 stycken. De gillar barn i alla åldrar och tycker att de orkar tillräckligt för att njuta av det.
Snarare vetskapen om att dygnet bara har 24 timmar oavsett hur många barn man har. Ja det finns de som har många barn och det finns kanske de som anser att de hinner med sina barn. Jag har däremot aldrig träffat någon med många syskon som har delat den åsikten.
 
För mig som vet med säkerhet att jag inte vill ha egna eller leva med andras barn så är det en viktig fråga.
Jag tar upp det direkt, vill han ha barn så är det meningslöst att fortsätta ses annat än för att ligga.

Min kille bryr sig inte i dagsläget, han är dock så ung och kan säkert ändra sig. Då får vi gå skilda vägar.
Samma här. Skulle jag träffa någon som ville ha någon nära relation med mig i hopp om att någon gång få ungar, då skulle jag ta väldigt illa upp. Just det där med barn är en av få saker som jag är väldigt bestämd med. Respekteras inte det så vill jag inte ha något med personen att göra.
 
De män jag ser som gör så är ofta inte superengagerade pappor utan har fruar som tar största lasset med barnen...
Mina manliga släktingar har varit mycket engagerade.
Särskilt i de sista kullarna då de har haft gott om tid att lägga på familjen.
Första kullen kanske det var litet si och så med. Karriären konkurrerade då om uppmärksamheten.
 
Därför att man gillar grejen.
Något måste du ju ha emot det hela om du inte vill ha fler barn.
Kul grejer tål ju att upprepas.
Här håller jag inte med. Jag vill inte ha fler barn. Det enda jag sörjer med det är att jag inte får uppleva småbarnstiden en gång till. Men min familj som jag har nu är så himla mysig som den är. Småbarnstiden är ju en så liten del av allt. Mina barn som jag har nu skulle dessutom behöva stå tillbaka mycket om det kom en bebis i dagsläget. Det har inget att göra med hur kul eller inte bebistiden var, förhoppningsvis kan man ta ett mer moget beslut än så.
 
Det har inget att göra med hur kul eller inte bebistiden var, förhoppningsvis kan man ta ett mer moget beslut än så.
Mannen i just den här berättelsen vill inte göra om just småbarnstiden igen.
Jag har inte sett något argument emot ett större antal barn.
Helt ärligt så tycker jag nog att det är två helt skilda saker.
Även om flera av er andra i tråden försöker att göra andra tolkningar.
 
t
Visst att människor ändrar sig mest hela tiden.
För mig är det hugget i sten.
Jag är steriliserad och skulle hellre såga av mig ett ben utan bedövning än skaffa barn.

Att min partner kan ändra sig vet jag mycket väl men den dagen den sorgen. Jag är inte beroende av honom på något vis och han ska göra det han vill och mår bäst av.
Skulle aldrig falla mig in att försöka övertyga honom om något annat.

Det sista är mer riktat till ts.
Säger mannen nej redan från början skulle jag gå på det. Inte tjata, inte försöka övertyga, inte hoppas på att han ändrar sig. Ställ in dig på en relation utan barn och känns det omöjligt så går du vidare.
Du och jag, sister!
 
ska man kanske välja ett bra förhållande och må bra eller är barn viktigare?

Man kan faktiskt få både!
Jag lämnade en man för att hann inte ville ha fler barn, jag var nyseparerad och bitter i en vecka. En kollega jag alltid tyckt om som person fick tycka synd om mig några luncher. Sen gick det snabbt innan jag var lyckligt kär! Kollegan var faktiskt ett lyft på väldigt många sätt och jag har nog aldrig mått så bra som nu 😍
 
Mannen i just den här berättelsen vill inte göra om just småbarnstiden igen.
Jag har inte sett något argument emot ett större antal barn.
Helt ärligt så tycker jag nog att det är två helt skilda saker.
Även om flera av er andra i tråden försöker att göra andra tolkningar.
Jag tycker också det det är två skilda saker, det var det jag ville få fram. Att det inte är så enkelt som att om man gillade småbarnstiden så vill man ha fler barn, det kan ju finnas annat som spelar in också.
 
Jag har en kompis i Oslo som var ihop med en äldre man som hade "stora ungar". Dom hade varit ihop länge då hon blev med barn. Han ville inte bli pappa igen men hon ville väldigt gärna. Inte minst för att hon var över 40 så hon tänkte att det var sista chansen. Det blev slut mellan dom och han vägrar träffa sin dotter men han har sett foton och sett att hon liknar dom båda två. Han betalar för henne utan att klaga.
 
Jag har en kompis i Oslo som var ihop med en äldre man som hade "stora ungar". Dom hade varit ihop länge då hon blev med barn. Han ville inte bli pappa igen men hon ville väldigt gärna. Inte minst för att hon var över 40 så hon tänkte att det var sista chansen. Det blev slut mellan dom och han vägrar träffa sin dotter men han har sett foton och sett att hon liknar dom båda två. Han betalar för henne utan att klaga.
Vart hon gravid mot hans vilja ?
 
Jag gör klargör ganska fort att det inte blir några barn när nån visar ett seriöst intresse. Vill han ha barn så får han ta någon annan. Det är inget som kommer att ändras. Är han osäker så blir det inget heller. Vill inte bli lämnad av nån som helt plötsligt kommer på att han vill ha barn. Hade aldrig gjort en chansning och hoppats på att han skulle ändra sig. Hade barn varit viktigt för mej så hade jag inte dejtat nån som inte vill ha.
 
Vart hon gravid mot hans vilja ?
Ja, det var ett barn som ingen av dom planerat. Men hon hade tydligen inte förstått att han absolut inte ville bli pappa igen.
Barn kan ju bli till även efter en sterilisering, det finns inga 100% säkra preventivmedel, då får man vara helt avhållsam så gravid blev hon väl snarare mot bådas vilja om det inte var planen att bli gravid. Hur man gör i den situationen är också något man bör prata om. Att hon ville behålla är ju helt hennes rätt. Hennes kropp, hennes beslut.
 
Barn kan ju bli till även efter en sterilisering, det finns inga 100% säkra preventivmedel, då får man vara helt avhållsam så gravid blev hon väl snarare mot bådas vilja om det inte var planen att bli gravid. Hur man gör i den situationen är också något man bör prata om. Att hon ville behålla är ju helt hennes rätt. Hennes kropp, hennes beslut.

Hon ville ju ha barn och behöll barnet även om det var oplanerat.
Ja, det bör man nog prata om innan.
 
Jag har hittills aldrig träffat någon jag velat skaffa ungar med och jag har aldrig i hela mitt liv känt någon barnlängtan, något jag alltid klart och tydligt deklarerat tidigt för alla jag träffat.

När exet och jag flyttade ihop var vi överens om inga barn, tror det var jag som snabbt tog upp det redan i början och han var enig. Efter flera år så ändrade det sig och han ville skaffa men jag ville fortfarande inte, efter ett par års surande så av flera anledningar så gjorde jag slut och tröstade honom med att han kunde träffa någon annan att skaffa ungar med. Mindre än ett år senare träffade han en 10 år yngre kvinna som han sedan gifte sig med och jag sa även då att nu kunde han ju skaffa ungar men nu ville han inte längre. :confused:
 
Alltså graviditet är inte viljestyrt.
Det händer ibland när man inte vill det och uteblir andra gånger även om man vill det.
Vissa män verkar tro att en kvinna liksom kan bestämma det på samma vis som att skaffa hus, bil eller hundvalp.
Jag tänkte om hon använde tex använde p-piller och slarvade med vilje för att hon absolut ville ha barn. Sånt händer säkert...
Sen kan det ju hända ändå såklart.
 
Mindre än ett år senare träffade han en 10 år yngre kvinna som han sedan gifte sig med och jag sa även då att nu kunde han ju skaffa ungar men nu ville han inte längre. :confused:
Han ville väl ha barn med dig.
Men kände inte så med henne.
Så kan det vara ibland.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 690
Senast: Pratsch
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 658
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 874
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp