Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men blä, hatar när man blir förkyld och tappar 3-4 år av träning :angel:

Nej så ska det inte bli denna gång. Äldsta sonen kom hem med en förkylning för snart två veckor sedan. Vi åkte alla dit på den (neg covid) men den är seg, en sådan där dum förkylning som sätter sig i luftrören och ger bara en sådan där allmän sjukdomskänsla, ingen feber.

Nåväl har försökt komma i gång med promenader, för kroppen pallar verkligen inte något annat. Men det är som att gå i skumgummi och det känns som att hudcellerna helt har slutit sig så att man svettas inåt (någon som förstår känslan?)

Musklerna har som bäddat in sig i ett fluff och bara tanken på att göra EN armhävning känns som ett Vasalopp.

Har som mål framöver att slå klockans stegmål varje dag, målet har varit nere och vänt på 5000 steg så början är tämligen enkel...
 
Räknar med en utvärdering här ;)

Min gamla härk som gav upp i vinter var första generationen garmin vivofit. Om den är lätt att förstå sig på kan jag gärna ha en till sådan...

Kommer absolut en utvärdering :D Jag är ju trogen Fitbitanvändare den 5,5 år tillbaka men ett krav jag har på klocka är inbyggd GPS och det är bara en modell som har, den jag har nu, och det känns tråkigt att köpa en exakt likadan igen :p Så det får bli märkesbyte och hoppas jag kommer trivas med Garmin också. Den jag beställt har fått bra recensioner iallafall och flera har skrivit att den är lätt att förstå sig på, vilket är viktigt för mig också så jag inte tröttnar.
 
Kommer absolut en utvärdering :D Jag är ju trogen Fitbitanvändare den 5,5 år tillbaka men ett krav jag har på klocka är inbyggd GPS och det är bara en modell som har, den jag har nu, och det känns tråkigt att köpa en exakt likadan igen :p Så det får bli märkesbyte och hoppas jag kommer trivas med Garmin också. Den jag beställt har fått bra recensioner iallafall och flera har skrivit att den är lätt att förstå sig på, vilket är viktigt för mig också så jag inte tröttnar.

Där är min akilleshäl. Jag tröttnar och orkar inte använda tekniska prylar om de inte är idiotenkla att förstå sig på. Så jag ser fram emot din recension :) Vad kostade den?
 
Där är min akilleshäl. Jag tröttnar och orkar inte använda tekniska prylar om de inte är idiotenkla att förstå sig på. Så jag ser fram emot din recension :) Vad kostade den?

Håller med! Fitbit är väldigt användarvänlig så jag hoppas inte Garmin är krångligare för det orkar jag inte haha.
2490 kostade den.
 
Jag tog mig till gymmet i alla fall, hade redan på mig mjuka byxor och för att slippa allt omkring bytte jag bara bh och t-shirt och gick i byxorna (gjorda för löpning men det är inte tights och som jag går runt i till vardags) som jag redan hade på mig direkt till gymmet, ett moment mindre.

Hade satt upp låga krav för att inte känna mig besviken om jag inte orkade men jag klarade dubbelt mot det och hade orkat lite till om jag pressat men ville inte göra det.

Ska nog springa igen på söndag tänker jag. Vet inte hur jag ska göra med styrkan men får fundera på hur jag vill lägga upp träningen framöver. Det ska ju vara roligt och jag ska orka och jag vill/måste också prioritera hundarna så dom får sin motion. Nu känns det helt rätt att jag tränade idag.
 
Skulle ut på joggingtur idag hade jag tänkt, men jag har jour på jobbet och har blivit väckt varannan-vartredje timme hela natten. Känner mig ungefär lika fräsch som efter nattskift. Men det löste sig självt då det blev dags att jobba igen direkt jag fått på mig träningskläderna 🙄 Insåg då att vi har ju en träningscykel där så när jag ändå var ombytt och på plats cyklade jag en timme och provade lite olika program.Gick en timme med hunden och sen fick det räcka för idag. Planerar nåt styrkepass imorrn, ska regna hela dagen så kan ju passa bra....
 
Just nu kör jag mycket. Eller rättare sagt hittade en utmaning på Facebook
25 Armhävningar
25 benböj
25 sit ups

Sen har jag lagt till plankan
45 sec planka

Jag går rätt mycket på jobbet med och kör med vrist vikter 8 timmar per dag på jobbet
 
Just nu kör jag mycket. Eller rättare sagt hittade en utmaning på Facebook
25 Armhävningar
25 benböj
25 sit ups

Sen har jag lagt till plankan
45 sec planka

Jag går rätt mycket på jobbet med och kör med vrist vikter 8 timmar per dag på jobbet

25 armhävningar. Jisses! Det skulle jag aldrig orka... ffa ger mina handleder upp långt före 25 :o
 
Men blä, hatar när man blir förkyld och tappar 3-4 år av träning :angel:

Nej så ska det inte bli denna gång. Äldsta sonen kom hem med en förkylning för snart två veckor sedan. Vi åkte alla dit på den (neg covid) men den är seg, en sådan där dum förkylning som sätter sig i luftrören och ger bara en sådan där allmän sjukdomskänsla, ingen feber.

Nåväl har försökt komma i gång med promenader, för kroppen pallar verkligen inte något annat. Men det är som att gå i skumgummi och det känns som att hudcellerna helt har slutit sig så att man svettas inåt (någon som förstår känslan?)

Musklerna har som bäddat in sig i ett fluff och bara tanken på att göra EN armhävning känns som ett Vasalopp.

Har som mål framöver att slå klockans stegmål varje dag, målet har varit nere och vänt på 5000 steg så början är tämligen enkel...
Jag skulle aldrig träna med en infektion i kroppen.
 
Plötsligt hände det, min längsta runda någonsin!
Så nöjd och glad.
9B843DE8-47B4-480F-92A8-56FF536A44DC.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 356
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
Kropp & Själ Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och...
2
Svar
36
· Visningar
1 374
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp