Bukefalos 28 år!

Få in träning i vardagen

Har du möjlighet att stå och jobba? Jag stod mycket på jobbet, vi hade höj och sänkbara bord.
Annars kanske det går att stå bredvid något högre bord och jobba ibland?

Parkera bilen lite längre bort och gå sista biten till jobbet?
Ha fotvikter?

Många bäckar små....
Brukar försöka stå upp ibland, det hjälper ryggen något.

Det finns inte något alternativ parkering. Utan det är jobbets parkering som gäller.
 
Jag letar upp något träningspass på youtube och kör på vardagsrumsmattan :)

Kommer aldrig iväg till gymmet och liknande och tycker det är mycket likvärdigt att köra hemma.

Man ser till och med instruktören bättre via datorn än i en sal på gymmet.
 
Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och det påverkar min vardag :( Hur gör ni andra med dålig energi för att få in träning i vardagen?
Du kör ju till jobbet. Tänker om du hittar en träningslokal, som ligger mellan ditt hem och ditt jobb så kan du ha med dig träningskläderna i bilen.

Så bestämmer du två dagar i veckan, eller boka dig ett pass eller två i veckan och kör föbi och tränar innan du kommer hem. Om du vill göra egen styrketräning bara så tex hittade jag ett nybörjarprogram (som jag hade tänkt börja med själv en vacker dag, men kör pass o får inte in det) som var typ tre övningar och verkade gå på inte ens 20 minuter, google nybörjare träning. 'Se nedan. Typ tre övningar o fem minuter gåband.

Uppvärmning tycker ju jag är aptrist och en stor motivationssänkare och om du också tycker det kanske du kan ta någonting extremt oambitiöst som uppvärmning, som att gå några minuter på ett band medan du lyssnar på en intressant podd. Då menar jag verkligen några minuter.

Om man läser i ngn damtidning som iForm så har de så himla långa och ambitiösa program så man blir helt matt :). Men det här kände jag att jag skulle kunna tänka mig köra. Fast de säger 3 dgr varannan vecka och två varannan, skulle nog uhm ta två gånger bara själv.

https://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-for-nyborjare/
Varannan gång
Pass A

  1. Knäböj: 3 set x 8–10 reps
  2. Bänkpress: 3 set x 8–10 reps
  3. Skivstångsrodd: 3 set x 8–10 reps
Vila 2 minuter mellan varje set.

Pass B

  1. Marklyft: 3 set x 6–8 reps
  2. Latsdrag (eller chins): 3 set x 8–10 reps
  3. Militärpress: 3 set x 8–10 reps
 
Jag letar upp något träningspass på youtube och kör på vardagsrumsmattan :)

Kommer aldrig iväg till gymmet och liknande och tycker det är mycket likvärdigt att köra hemma.

Man ser till och med instruktören bättre via datorn än i en sal på gymmet.
Och HÖR personen bättre. Man kan skruva upp hur högt man vill.....
 
Jag har egentligen en etablerad träningsvana sedan +10 år men tycker det är svårt att få till med heltidsjobb och småbarn. Min lösning just nu är genomförandebaserade mål, dvs VAD spelar ingen roll men jag bockar av att jag har tränat. X antal pass per vecka eller månad, lågt satt. Att träna över huvud taget är liksom målet, allt är bättre än inget.

Jag tränar med Vibes som är världens bästa träningsapp som är så snäll och inkluderande och liksom rimlig. Styrka, med och utan redskap men mest utan, yoga, löpning, uppvärmning och stretch. Av och med systrarna Kallur. De har 7 dagars prövotid och ibland kan man få 30 dagar gratis utöver det om man hittar ett erbjudande (jag betalar via friskvårdsbidraget). Det är videos där de tränar tillsammans med en och så är det så skön och opretentiös stämning. Alla instruktioner på dalmål ger också en mjuk känsla :D

Så jag gör passen och rabblar mantrat ”inte tänka, bara göra”, jag gör som de säger åt mig och funderar inte så mycket på vad det blir för resultat eller om en annan övning hade varit bättre.
 
Vill du komma igång med träning på gym eller vill du ha övningar att göra hemma, alternativt i korta pauser på jobbet?

Jag har hittat en del online-PT som lägger ut gratistips på övningar på sina instagram. T.ex träningutangym
 
Jag kör Hemmagympa med Sofia och tänker att det är bra grund att bygga på om/när jag vill öka på sen. Har kört tre pass i veckan hela vintern med henne och det har gjort gott för kroppen!

Gillar att passen är 20 min så om jag är trött är det bara 20 min. Sofias personlighet och goda humör gör passen förvånansvärt trevliga. Smidigt att streama på tid som passar mig. Passen är väl genomtänkta och jag behöver bara hänga med och inte hålla koll på nåt själv. Man behöver ingen skild utrustning och inte heller mycket plats och dessutom gratis.

Så jag slår också ett slag för Sofias hemmagympa 🙂
 
Jag kör också på "nåt är bättre än inget" och "minsta möjliga motstånd". Just nu innebär det att jag lägger mig på golvet varje dag. En seriös dag byter jag om, rullar ut yogamattan och letar upp något pass på YT. En omotiverad dag ligger jag på vardagsrumsmattan i de kläder jag råkar ha på mig och ålar runt lite planlöst i 10 minuter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 137
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 926
Senast: Enya
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 619
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Giltighetstid pass
  • Tips för att reda ut hår
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp