Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag masade mig bort till crossfitboxen under "open gym" i förmiddags och körde ett ganska oinspirerat men ändå bra pass i egen regi. Det gav 42 intensiva minuter och när jag kom hem jobbade jag i trädgården i 1,5h vilket också var ganska uttröttande. Är trött i ländryggen efter dels tunga knäböj på gymmet och dels en massa hukande och böjande bland rabatterna, men nu har jag bänkat mig i soffan med kaffe och godis och tänker inte röra mig härifrån förrän det är dags att göra mig i ordning inför middagsbjudning hos grannarna ikväll :) Imorgon ska jag rida ett rejält dressyrpass på banan hade jag tänkt!
 
Men... hur orkar du? Är det inte fruktansvärt tråkigt?:p
Nä. Har funderat på det där. Det blir aldrig tråkigt att springa eller åka skidor (dock kan det ju bli jobbigt). Att gå kan bli tråkigt men aldrig om det är uppför (samma sak, då blir det jobbigt men inte tråkigt). Tror det är det pulshöjande som ger en så himla härlig känsla i kroppen? Vill bara fortsätta! Igår åkte jag skidor igen, snurrade på en 2.5 km slinga i 95 min i mörkret. Blev aldrig tråkigt, ville egentligen fortsätta men insåg att det var klokast att nöja sig så nu i början.

Sen har jag en diagnos som gör att jag blir väldigt utmattad av intryck. Så musik (alla ljud, bilar, människor som pratar osv) gör mig extremt trött i huvudet. Det bidrar nog till att jag gillar att träna i tystnad och ensamhet på ensliga ställen.
 
Nä. Har funderat på det där. Det blir aldrig tråkigt att springa eller åka skidor (dock kan det ju bli jobbigt). Att gå kan bli tråkigt men aldrig om det är uppför (samma sak, då blir det jobbigt men inte tråkigt). Tror det är det pulshöjande som ger en så himla härlig känsla i kroppen? Vill bara fortsätta! Igår åkte jag skidor igen, snurrade på en 2.5 km slinga i 95 min i mörkret. Blev aldrig tråkigt, ville egentligen fortsätta men insåg att det var klokast att nöja sig så nu i början.

Sen har jag en diagnos som gör att jag blir väldigt utmattad av intryck. Så musik (alla ljud, bilar, människor som pratar osv) gör mig extremt trött i huvudet. Det bidrar nog till att jag gillar att träna i tystnad och ensamhet på ensliga ställen.
Alltså det låter riktigt härligt! Nästan lite avundsjuk på att du kan njuta så av det.

Jag tror det närmaste jag kommer är att klättra i träd. Det gör jag i tystnad, men mest för att jag behöver höra skogen runt om och om grenar knakar och så vidare. Men det blir sånt fokus. Bara jag och tystnaden och mörkret (klättrar mest på natten). Men det tar ju inte så långt tid, och är inte riktigt träning.
 
Nä. Har funderat på det där. Det blir aldrig tråkigt att springa eller åka skidor (dock kan det ju bli jobbigt). Att gå kan bli tråkigt men aldrig om det är uppför (samma sak, då blir det jobbigt men inte tråkigt). Tror det är det pulshöjande som ger en så himla härlig känsla i kroppen? Vill bara fortsätta! Igår åkte jag skidor igen, snurrade på en 2.5 km slinga i 95 min i mörkret. Blev aldrig tråkigt, ville egentligen fortsätta men insåg att det var klokast att nöja sig så nu i början.

Sen har jag en diagnos som gör att jag blir väldigt utmattad av intryck. Så musik (alla ljud, bilar, människor som pratar osv) gör mig extremt trött i huvudet. Det bidrar nog till att jag gillar att träna i tystnad och ensamhet på ensliga ställen.
Jag är lite tvärtom. Om jag lämnas ensam i tystnad, undantaget läsning men då är ju hjärnan upptagen, så blir det så fruktansvärt högljutt inne i mitt huvud att jag inte står ut. Det är som att stå i mitten av en tanketornado där det kommer tusentals tankar samtidigt. 🙄

Jag tillhör alltså kategorin som lätt kan sitta med både laptop och mobil samtidigt som jag tittar på tv när tanketornadon är som värst. Det räcker alltså inte bara med en eller två saker då. 🙈
 
Alltså det låter riktigt härligt! Nästan lite avundsjuk på att du kan njuta så av det.

Jag tror det närmaste jag kommer är att klättra i träd. Det gör jag i tystnad, men mest för att jag behöver höra skogen runt om och om grenar knakar och så vidare. Men det blir sånt fokus. Bara jag och tystnaden och mörkret (klättrar mest på natten). Men det tar ju inte så långt tid, och är inte riktigt träning.
Ja även om det är en stor nackdel att ha så svårt för ljud/intryck så fick jag i alla fall fördelen att trivas för mig själv och att älska att mala på ensam i tystnad. Det är rätt tacksamt att det roligaste jag kan tänka mig en lördagskväll är att åka längdskidor i ensamhet 😅.

Åh, det låter rätt härligt att klättra i träd på natten.
 
Jag är lite tvärtom. Om jag lämnas ensam i tystnad, undantaget läsning men då är ju hjärnan upptagen, så blir det så fruktansvärt högljutt inne i mitt huvud att jag inte står ut. Det är som att stå i mitten av en tanketornado där det kommer tusentals tankar samtidigt. 🙄

Jag tillhör alltså kategorin som lätt kan sitta med både laptop och mobil samtidigt som jag tittar på tv när tanketornadon är som värst. Det räcker alltså inte bara med en eller två saker då. 🙈
Precis samma för mig!
 
Jag är lite tvärtom. Om jag lämnas ensam i tystnad, undantaget läsning men då är ju hjärnan upptagen, så blir det så fruktansvärt högljutt inne i mitt huvud att jag inte står ut. Det är som att stå i mitten av en tanketornado där det kommer tusentals tankar samtidigt. 🙄

Jag tillhör alltså kategorin som lätt kan sitta med både laptop och mobil samtidigt som jag tittar på tv när tanketornadon är som värst. Det räcker alltså inte bara med en eller två saker då. 🙈
Jag har varit så som du beskriver förut vilket ju för mig blev ständig total utmattning eftersom min hjärna egentligen inte klarar av det. Nu är jag istället extremt noga med att ta bort sånt som tar energi av mig, t.ex. stänger av ljudet på telefon när jag ute och åker skidor. Om tankarna vandrar iväg knuffar jag bara tillbaka dem till andning, stavisättning, frånskjut etc.
 
Jag har varit så som du beskriver förut vilket ju för mig blev ständig total utmattning eftersom min hjärna egentligen inte klarar av det. Nu är jag istället extremt noga med att ta bort sånt som tar energi av mig, t.ex. stänger av ljudet på telefon när jag ute och åker skidor. Om tankarna vandrar iväg knuffar jag bara tillbaka dem till andning, stavisättning, frånskjut etc.
Jag är ju född sådan så har inte blivit ett dugg bättre trots att jag försökte med meditation ett helt år 🙈

OT men jag tänker oerhört fort (har alltid gjort) så när tex mina kolleger tar 10 min på sig att komma fram till något så har det tagit mig 5 sekunder. Inte för att jag visste svaret innan utan jag kör hela deras tankegång i superspeed. Det kan bli jobbigt i det sociala för jag är ju redan inne på nästa samtalsämne innan jag fått ett svar på det första. 🤦‍♀️

Åh andra sidan så folk som står ut med mig väljer att utnyttja det. Mannen använder mig som sin personliga miniräknare för det går fortare än att knappa in siffrorna 🤣
 
Ja även om det är en stor nackdel att ha så svårt för ljud/intryck så fick jag i alla fall fördelen att trivas för mig själv och att älska att mala på ensam i tystnad. Det är rätt tacksamt att det roligaste jag kan tänka mig en lördagskväll är att åka längdskidor i ensamhet 😅.

Åh, det låter rätt härligt att klättra i träd på natten.
Onekligen praktiskt att föredra skidåkningen, utom på sommaren antar jag?:p Å andra sidan, jag klättrar bara i träd på vintern. För mycket kryp ute på sommaren. Lite mysigt att ha något som bara är för en del av året, ändå.
 
Gymmat i nya kläder:D Grymt sköna! Första plaggen jag köpt ifrån Gymshark och dom får mer än godkänt faktiskt. Både tightsen och sport-bh’n satt som gjutet hela passet, linnet va ett linne typ.
Ökat vikterna lite i knäböjen och körde 65kg*12*3set och det hade nog gått att köra 70-75kg också men det är ingen panik att öka massor.
 
Gymmat i nya kläder:D Grymt sköna! Första plaggen jag köpt ifrån Gymshark och dom får mer än godkänt faktiskt. Både tightsen och sport-bh’n satt som gjutet hela passet, linnet va ett linne typ.
Ökat vikterna lite i knäböjen och körde 65kg*12*3set och det hade nog gått att köra 70-75kg också men det är ingen panik att öka massor.
Kan du lägga in en bild på tightsen? Tycker det är svårt att hitta perfekta :)
 
Alltså, hur glad är jag inte att jag provade crossfit? Den här veckan ska jag försöka mig på tre pass… imorgon är det exakt 6 månader sedan jag gick på mitt första pass med hjärtat i halsgropen och galna fjärilar i magen.

Idag har jag toppat mina deadlift igen, idag 60 kg :up: fanns egentligen lite till att ta av men tiden räckte inte till.

På slutet gjorde jag ett test, 15-12-9 reps med deadlift 30 kg och push ups mot låda (30”, vet inte vad det är i cm) på under 5 min. Gjorde klart på 4:19! Mest nöjd med armhävningarna faktiskt, för ett halvår sedan kunde jag inte göra en enda mot lådan utan fick ha vägg/skivstång…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
417
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
1 010
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 374
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
566
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp