Träning/läger för ungdom

AgentCarter

Trådstartare
Jag skulle vilja ge min lillebror en kurs med familjens hund, han är inte världens kunnigaste men hunden däremot har tävlat i lydnad och tränat mycket sök/spår.

Men jag vet inte om han skulle tycka det vore så kul med en kurs på den lokala klubben och dessutom vet jag inte om han skulle ha tid att gå en gång i veckan regelbundet (sen om han inte skulle tycka det var kul så vore det bortkastade pengar..) Dessutom så tycker inte min mamma (den som har tränat/tävlat med hunden innan) att deras tränare är särskilt kunniga och pedagogiska.

Så en helgkurs vore perfekt tror jag, för någon kunnig tränare runt omkring göteborg/bohuslän.
Det ända som vore bättre är de lägren som det brukar stå om i t.ex brukshunden, de som är sammordnade med militären. Min lillebror är idag med i "ungdoms försvaret" (vet inte vad det heter på riktigt och jag brukar bara säga att han leker krig:o) och satsar på en tjänst inom militären sedan.
Men de är väl bara på sommaren?

Någon som har några bra förslag på vad jag ska ge honom för kurs?
Ett sommarläger kan jag också ge bort, men det är lite långt fram och det vore nog bra om han går någon förberedande kurs.


(Ja jag tänker pracka på honom mitt intresse, han har kvaliteter för att bli en duktig hundförare)
 
Sv: Träning/läger för ungdom

Har du kollat om SHU erbjuder något intressant? De tror jag brukar ha rätt kul saker som man kan haka på om man är under 25 år.
 
Sv: Träning/läger för ungdom

Jag tipsar också om Sveriges Hundungdom, de brukar anordna massvis med aktiviteter och kurser. Annars kanske Blå Stjärnan vore något? Om de har någon verksamhet i ert område. Jag var på flera hundläger med dem när jag var yngre och lärde mig hur mycket som helst. Deltog även i kurser och andra tillställningar, man blev som "en i gänget" och fick många kompisar med samma intresse, som dessutom var i min egen ålder.
 
Sv: Träning/läger för ungdom

Om han redan är aktiv inom försvaret så är det ju jätte bra att gå på kurs genom dem, så ett bra sätt att ta reda på om det finns kurser (som inte ligger på sommaren) är väl helt enkelt att kontakta tex de kursansvariga inom försvaret där han är aktiv och fråga. :)

Ett annat alternativ kan ju vara att kolla hur rakskuren har det med kurser. Jag själv tycker tex att det är roligare att gå kurser där kurserna är inriktade på rasens specialitet och där man träffar många med samma ras.
 
Sv: Träning/läger för ungdom

Svarar alla!

Efter jag hade skapat denna tråden kom jag att tänka på att det kanske vore smart att kolla på SHU (som jag dessutom är medlem i:D)
Blå stjärnan är också ett bra ställa att kolla! Kommer ihåg att de hade kurser nu när du nämnde det:)

Att man skulle kontakta försvaret var en superidé! De om några borde ha koll på sådana kurser
 
Sv: Träning/läger för ungdom

Ett annat alternativ kan ju vara att kolla hur rakskuren har det med kurser. Jag själv tycker tex att det är roligare att gå kurser där kurserna är inriktade på rasens specialitet och där man träffar många med samma ras.

Här menade jag såklart rasklubben!
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Miiikaela_
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 146
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 163
Senast: inverterad
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp