Bukefalos 28 år!

träningsapp till mobilen

ameo

Trådstartare
Moderator
Nu vill jag ha input om träningsappar till mobilen.
Som den snålänning jag är :p syftar jag främst på gratisappar, men många betal-appar finns ju i gratisversion också.

Vilken app använder du?
Provat någon annan?
För- och nackdelar?

Jag är ju inte så avancerad i mitt motionerande, jag går små korta rundor med mina stavar. Men apparna brukar vara bra för att visa mig hur långt jag gått och hur lång tid det tagit.
De är också en liten motivation både för mig och för de mina barn som är lite latare...
Jag har hittills använ Endomondo, men jag funderar på om det finns någon som passar mig bättre.
 
Menar du appar som loggar tex promenad och löpning, eller appar med träningsprogram, övningar eller vad? Det finns en miljon ungefär. :crazy:
 
Jag håller på och testar både Run Keeper och Sports Tracker, sports Tracker verkar stabilare men Runkeepern gillar jag personligen eftersom den talar om när det har fått fem minuter och jag försöker att springa lite intervaller.
 
tack för era svar!
(var så korkad att lyckades lägga ut detta precis inna slutpanikplugg inför tenta... :p)
Menar du appar som loggar tex promenad och löpning, eller appar med träningsprogram, övningar eller vad? Det finns en miljon ungefär. :crazy:
såna som loggar
 
Jag använder cardio trainer för att logga promenader. Väldigt smidigt och enkelt att lägga in vikt osv för att få en någorlunda beräkning på hur många kcal man förbränt. Krånglar inte, kostar inget och har på de senaste telefonerna funnits inlagd vid inköp och jag har inte brytt mig om att byta just för att den funkar så bra till just det ändamålet.
 
Jag använder Endomondo och är supernöjd. Hade Runkeeper innan men tycker Endo är mycket bättre och smidigare.

Jag lägger in promenader, ridning, löpning, styrketräning mm.
 
Jag använder Funbeat. Mest för att jag har konto på Funbeat sedan många år och bl.a. har kontakt med träningskompisar och för träningsdagbok därigenom. Har också RunKeeper installerad, från tiden innan Funbeat kom som app, men använder den aldrig (har GPS-klocka så har inget direkt behov av att logga med telefonen).
 
Jag använder Runkeeper :) Skulle vilja använda Endomondo eftersom ridning finns med där. Men jag gillar att Runkeeper talar om under aktivitetens gång vilket tid, hastighet mm. Det har jag inte hittat i gratisversionen av Endomondo.
 
Det gör min app med, hastighet, kcal-förbrukning och fart blir man upplyst om med jämna mellanrum.
 

Liknande trådar

Anläggning Aktuellt: ej tränande eller tävlande ekipage ska bestämma sig om stallplats. Vill egentligen mest skrutta i skogen men endast stall 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Yrja
·
Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 180
Senast: MiniLi
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 187
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 952
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp