Bukefalos 28 år!

Träningsfilm lydnadsklass 2

Sv: Träningsfilm lydnadsklass 2

Har du förslag på hur man förbereder för halten, alt höger om halt tex? Min gör likadant, tuffar på och inser några sekunder försent att jag har stannat och så har hon hunnit komma snett.

Jag saktar ner stegen innan svängen, går luuugnt höger om, drar bak vänster axel lite för att hjälpa hunden att förstå att jag ska stanna.
Innan svängar tittar jag alltid vart jag ska, så hunden är med på noterna :)
Som Cillamuffins skrev, det är jättebra att "torrgå" utan hund,
hur föraren rör sej gör supermkt i ett snyggt fritt följ!!
 
Sv: Träningsfilm lydnadsklass 2

Jag försöker också titta. Tänker på ridningen där. Ska testa lite med axeln om jag kan utan att se ut som quasimodo!
 
Sv: Träningsfilm lydnadsklass 2

Jag saktar ner stegen innan svängen, går luuugnt höger om, drar bak vänster axel lite för att hjälpa hunden att förstå att jag ska stanna.
Innan svängar tittar jag alltid vart jag ska, så hunden är med på noterna :)
Som Cillamuffins skrev, det är jättebra att "torrgå" utan hund,
hur föraren rör sej gör supermkt i ett snyggt fritt följ!!

Kropps dk (gud vad jag är petig) däremot kan man titta lite åt det hållet man ska åt o har hunden kontakt så ser den det.
 
Sv: Träningsfilm lydnadsklass 2

Tack för alla tips och kommentarer!
 

Liknande trådar

Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 695
Senast: mandalaki
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 247
Senast: shia
·
  • Låst
Träning Här är en liten dressyr-film på Lux som jag glömt att lägga ut. Jag fick agera ryttare på träning då min syster inte kunde. Det är...
68 69 70
Svar
1 389
· Visningar
127 390
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 953
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp