Eurovision Song Contest - INFÖR Semifinal 1

voltis

Trådstartare
Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd!
Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv (hur kunde de?!), så kör vi i år igen vår egen version här på buke!

1280px-Eurovision_Song_Contest_2018_logo.svg.png

Jag älskar ESC, än mer än Mello faktiskt! Älskar mixen av artister, länder och låtar...
Många att skratta åt, flera att fasas över, men framför allt en hel del bra musik och en rejäl show!
Här kan vi tillsammans gå igenom årets låtar och lista och tippa lite innan själva sändningen.


Semifinal 1 går av stapeln tisdagen den 8 maj, och de som deltar i denna deltävling är:
(Sverige är inte med och får inte vara med och rösta. I denna semi har det även lottats att Spanien, Storbritannien och Portugal från de finalklara länderna kommer att rösta)

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
16. Israel – “TOY“, Netta
17. Kroatien – “Crazy”, Franka
18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson

Om ni inte orkar lyssna på hela låtarna (men det gör ni väl??) så finns en recap här:

Nåååå, vad säger ni om årets första semifinal???
Mina kommentarer kommer i ett senare inlägg, håller på och sammanställer ;)
 
Jag tycker att det är så himla svårt att bedöma låtarna innan semi-finalen, för mig är scenframträdandet en oerhört viktig del. Men Grekland är min favorit just nu och jag gillar Belgien. Jag tycker om Vitryssland också men där tror jag att det faller på att artisten inte sjunger speciellt bra live. Många låtar känns intetsägande och även om jag vet att Estland och Israel är favorittippade så är det ingenting som faller mig i smaken.
 
Jag tycker att det är så himla svårt att bedöma låtarna innan semi-finalen, för mig är scenframträdandet en oerhört viktig del. Men Grekland är min favorit just nu och jag gillar Belgien. Jag tycker om Vitryssland också men där tror jag att det faller på att artisten inte sjunger speciellt bra live. Många låtar känns intetsägande och även om jag vet att Estland och Israel är favorittippade så är det ingenting som faller mig i smaken.

Ja så klart är det jättesvårt, men då det är så himla många låtar så tycker jag det är lite skönt att gå igenom de lite så här i förhand. Sen blir det ändå en hel del överraskningar, åt båda hållen, när man ser dom live sen ;)
Gillade verkligen inför-programmen på tv (speciellt de med nordiska panelen) så återskapar lite av det här istället hehe.

Jag kommer med min sammanställning i morgon, har en del kvar att skriva :D
 
Mina betyg på låtarna:<
(alltså inte hur jag tror det går, utan bara vad jag tycker om låtarna)

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
-Det må vara lättsamt och lite klicheer men det är ngt med låten som fångar mig! Den är medryckande med skön melodi! Sångaren gjorde visst illa sig på repet i veckan, hoppas han repar sig! Betyg: 4/5

2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
-Jag gillar verkligen låten! Och rösten! Men både videon och det jag sett av scenrepet förstör precis allt... (hoppas hon byter scenkläder!). Åh vad tudelad jag är, 5 för låten 1 för resten... Blir Betyg: 3/5

3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
-Vill gilla det mer än jag gör. Helt ok låt och röst, men det känns samtidig som ngt man hört så många gånger innan... Betyg: 2/5

4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
-Låten sitter som en smäck, love it! Vad dock lite osäker när jag såg videon... det vanliga halvnakna på scen, lite plastigt, triiist?? Såg sedan repetitionsklippet och detta kan bli riktigt bra! Betyg: 4/5

5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
-Riktigt snygg låt, och rösten är mkt behaglig. Dock känns det liiite som en fortsättning av City Lights som jag hade så svårt för :P Gäller att det händer ngt på scenen. Betyg: 3/5

6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
-Ännu en snygg låt av en snygg tjej ;) Är det tjejernas år i år? Gillar låten och videon är fin, verkar låta bra live också. Eventuellt att det blir lite ospännande? Betyg: 3/5

7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
-Typisk låt som man inte förstår orden av, men ändå känner känslan! Hoppas känslan finns även på scenen! Är väl lite opartisk då jag älskar Grekland men kan inte låta bli att gilla låten! Betyg: 5/5

8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
-Vill verkligen gilla det mer än jag gör! Han sjunger bra, låten är känslosam och har en stark finish. Ändå är det ngt som saknas? Kanske kommer det fram live? Betyg: 3/5

9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
-Trodde det var ett Irländsk bidrag först ;) Killen sjunger fint, låten är fin... men jag känner ingenting! Inget nytt, inget spännande. Sorry Island, brukar gilla er! Betyg: 2/5

10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
-Tudelad! Såg först klippet från deras uttagning och gillade det inte alls. Sen letade jag upp videon, och gillade det massor! Voijne... Betyg: 3/5

11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
-Skön låt att lyssna på, och bra röster både i videon och som det verkar live. De är många sångare, får se om de får ihop det på scenen bara? Betyg: 3/5

12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
-Omtyckt av många, och visst har hon en stark pipa och det är vackert.. men jag har ju såå svårt för denna typ av musik... och hon ser lite läskigt docklik ut. Nä... Betyg: 2/5

13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev

-Låter väldigt... vitryskt. Dålig engelska och melodin har vi hört i denna tävlingen så många gånger innan... lite söt är han dock! Betyg: 1/5

14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
-Gillar låten i sig, fastnar lätt! Men är dock ngt tveksam till liveframträdandet, dessutom saknar jag lite mer drag i låten. Betyg: 3/5

15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė

-Låten kom aldrig riktigt igång, och jag orkade inte lyssna klar, inte ett bra betyg. Betyg: 1/5

16. Israel – “TOY“, Netta
-Kan inte låta bli att gilla den här låten! Den är annorlunda, hon sjunger bra och det sätter sig direkt! Kunde ha varit utan kycklingljuden men äh... Förstår varför denna är förhandsfavorit! Betyg: 4/5

17. Kroatien – “Crazy”, Franka
-Här händer det inte mycket, rätt tråkigt faktiskt! Hon sjunger bra och det glimtar till i melodin men det räcker inte? Betyg: 2/5

18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
-Fin låt och jag gillade verkligen videon! Kul att de även dansar på scenen! Gillar ljusa röster och temat! Betyg: 4/5

19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
-Han sjunger bra och det känns som en modern låt, men den lyfter aldrig för mig tyvärr! Betyg: 2/5


PUST! Det var lite att bita i, men bara roligt! :D
Hoppas fler vill betygsätta så jag kan sammanställa sen.
Jag kommer även komma med min tippningsrad senare, hur jag tror att det hela slutar!
 
Äntligen! Jag har nästan glömt bort att det ska vara ESC!
Jag ska sätta mig och lyssna iaf på snabbgenomgången ikväll!
 
Men Israel?? :confused:
Skulle inte de sluta vara med??
Eller är det nåt jag har drömt??
 
Två av mina favoriter är med i den här semifinalen!!

Estland som jag hoppas vinner hela tjottaballongen!! Såå bra!!
Grekland mysig, stark och härligt med grekiskan!

Annars börjar jag gilla Israel. Det gjorde jag inte i början. Men efter några genomlyssningar har den satt sig och nu tycker jag att det är rätt härlig. Den finns inte på min playlist som mina andra favoriter men ser ibland videon på YouTube.
 
Kanske inte det mest utförliga betygsättningen men så blir det när en bebis kryper på en :) Insåg i slutet att jag satte för höga betyg så när jag kom till de jag tyckte om blev det väldigt svårt.

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
Jag kan inte låta bli att le när jag hör denna låt, jag kommer få denna låt på hjärnan. Däremot är den inte så spännande. 3/5

2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Jag gillar känslan man får av henne men den känns tråkig, jag började titta på annat istället. Den blir mycket roligare i slutet men man ska bara ta sig dit. 3/5

3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Jag gillar melodin men inget jag skulle komma ihåg, jag skulle efter 2 bidrag glömt den. 2/5

4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
Det känns som de har tagit bitar ifrån en annan sång, har den på tungan men kommer inte ihåg, irriterande. Men annars är den någorlunda, jag hoppas på bra dans 😊 3/5

5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Jag får känsla att hon kommer sjunga den bra live, den är fin och jag tycker om den. Men det finns ändå en risk att detta bidrag kan bli en toalettpaus. 2/5

6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Jag hoppas att den är lika bra live som i videon. Den har något med ryckade i sig och jag tycker om hennes röst. 3/5

7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Oh, den här tycker jag om, jag förstår inte ett ord men jag gillar känslan som den förmedlar, jag hoppas att den når fram live också. 3/5

8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Känns inte som något händer i låten, först runt 2 minuter in i låten börjar det hända något men den faller bara platt för mig 1/5

9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
Tog mig 5 sekunder och jag låg fånigt, jag får en känsla av Josh Groban. Han sjunger fint men inte så intressant bidrag 2/5

10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Helt underbar början och vilken känsla. Vill bara hoppa jämfota av glädje 5/5

11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Jag hoppas att deras uppträde matchar deras video., jag har förhoppningar att detta bidrag ska bli bra. 3/5

12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Jag tror inte att de kommer vinna men jag älskar uppträdandet, hon är otroligt duktig och jag tycker om ljuseffekterna. 3/5

13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Jag tycker om låten men synd att uttalet är dåligt ☹ 4/5

14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Stor förhoppning ifrån min sida hoppas att den är bra live. 4/5

15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
Jag kan no inte med ord beskriva vad jag tycker om denna låt. Om jag kunde skulle jag ge den 10p men 5/5

16. Israel – “TOY“, Netta
Jag har lite svårt för detta bidraget. Jag tycker det är svårt att höra vad hon sjunger och den faller mig inte i smaken, bidraget får mig att sakna Hovi Star – Made of stars 2016 ☹ 1/5

17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Jag tycker dansen liknar en Lady gaga video. Låten är bra 4/5

18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
Oh jag gillar denna 5/5

19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Jag gillar denna också, so clean och jag tycker om den amerikanska känslan jag får 5/5
 
Det här är mina betyg, samt kommentarer på bidragen i semi-final 1. Generellt känns det som en väldigt jämn semi-final med väldigt hög lägstanivå på låtarna.

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
En väldigt lättlyssnad låt som sticker ut. Betyg: 4/5

2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Det är ingen dålig låt men för mig smälter den in i mängden och jag glömmer bort den ungefär en minut efter att jag hört den. Betyg: 3/5

3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Låten är inte dålig men den sticker inte ut och har inte det där lilla extra en Eurovision-låt behöver. Betyg: 3/5

4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
Den här låten har potential men är något för repetitiv för min smak. Betyg: 3/5

5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Jag gillar den här låten. Lyckas de att få till rätt stämning på scen (vilket kan bli svårt med den här typen av låt) kan det gå långt. Betyg: 5/5

6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Ännu en låt som smälter in i mängden för mig. Betyg: 3/5

7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Min favorit i tävlingen. Jag tycker låten har allt en eurovision-låt ska ha och uppskattar att hon sjunger på grekiska. Betyg: 5/5

8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Det är en fin låt och jag gillar balkanballader. Tyvärr är det något som saknas. Betyg: 2/5

9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
Jag tycker låten är tråkig. Betyg: 1/5

10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Jag gillar inte den här typen av musik, men det här är en låt som definitivt sticker ut ur mängden. Betyg: 3/5

11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Bulgarien har skickat två bra bidrag de senaste två åren och därför blev jag besviken när jag hörde den här låten. Men det är inte dåligt. Betyg: 3/5

12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Jag gillar inte opera och helt ärligt tror jag att det gäller för majoriteten av de som tittar på esc. Men hon kan sjunga och låten i sig är bra. Betyg: 3/5

13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Jag har mina tvivel på hur det här kommer låta live, men tydligen har artisten förbättrats något enormt sångmässigt. Jag gillar låten. Betyg: 4/5

14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Jag hoppas att det kommer låta bra live. Betyg: 3/5

15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
Det här är en jättefin ballad men den är lite för tråkig för Eurovision. Betyg: 2/5

16. Israel – “TOY“, Netta
Antingen gillar du det här eller så gör du det inte. Jag gillar det inte, jag tycker det är för mycket. Samtidigt kan jag förstå att andra gillar det och texten känns relevant och aktuell med tanke på me too. Betyg: 2/5

17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Jag gillar det här. Betyg: 4/5

18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
En jättefin ballad men de måste lyckas få över känslan till scenen. Efter en smygkoll på repetitionerna tror jag faktiskt att de kanske lyckas med det. Betyg: 4/5

19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Det här är bra, men låten sticker inte ut tillräckligt mycket. Betyg: 2/5
 
1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
Hyfsad låt. Får han till utstrålningen på scen kan det bli ett roligt resultat för Tjeckien! Men den är inte med på min playlost 3/5
2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Nä, jag får inget grepp om låten. Tröttnar på den innan jag riktigt hört den. 1/5
3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Tråkig. 1/5
4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Som en lite sämre version av fantastiska City Lights. Men helt ok! 3/5
6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Låter daterad och 10 år gammal 1/5
7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Jättebra!! Kan komma riktigt högt om de får till scenshowen! 4/5
8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Gäsp... 1/5
9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
Men Island! Ni brukar kunna skicka bättre än så här. Tråkig. Kissepaus? 1/5
10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Nä. Bara nä. Har hört det i ESC för många gånger.1/5
11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Gäsp... tråkigt... 1/5
12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Underbar!!! En av mina absolut favoriter!! Gåshud!! 5/5
13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Låter väldigt rysk... har vi inte hört den innan? 2/5
14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Bra låt. Inte riktigt min smak. Nåt saknas. 3/5
15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
16. Israel – “TOY“, Netta
Gillade den inte i början. Tyckte den var för konsigt. Men den har vuxit och fastnat och nu tycker jag att den är superhärlig! Roligt med nåt nytt som vågar sticka ut! 4/5
17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Lite härlig. Långsam men inte tråkig eller vek. 3/5
18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
Känns som vi hört det innan. Mysigt men inte så spännande. 2/5
19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Kompetent men tråkigt. Bra röst. 2/5
 
Utan att betygsätta alla: jag håller framför allt på Tjeckien och Irland. Gillar Vitryssland och Österrike med. Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om Israel, den har ett modernt sound men jag blir inte klok på varför de ska låta som kycklingar?
 
Utan att betygsätta alla: jag håller framför allt på Tjeckien och Irland. Gillar Vitryssland och Österrike med. Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om Israel, den har ett modernt sound men jag blir inte klok på varför de ska låta som kycklingar?

Låten har ett Me too budskap och innan kluckandet sjunger hon "He is a...". Jag tolkar det som att hon säger att de som inte respekterar kvinnor och att man ska få vara som man är är fegisar. Låten har ett budskap om att man ska få vara som man är och att ingen ska försöka säga nåt annat till en. Det finns bättre förklaringar på YouTube. Se gärna intervjun Wiwibloggs gjort med Netta. Här är låttexten:

Look at me, I’m a beautiful creature
I don’t care about your modern-time preachers
Welcome boys, too much noise, I will teach you
Pam pam pa hoo, turram pam pa hoo


Hey, I think you forgot how to play
My teddy bear’s running away
The Barbie got something to say, hey hey hey


Hey, my Simon says leave me alone
I’m taking my Pikachu home
You’re stupid just like your smart phone


Wonder Woman don’t you ever forget
You’re divine and he’s about to regret
He’s a bucka-mhm-buck-buck-buck-mhm boy
Bucka-mhm-buck-buck-buck
I’m not your bucka-mhm-buck-mhm-buck-mhm


I’m not your toy (Not your toy)
You stupid boy (Stupid boy)
I’ll take you down now, make you watch me
Dancing with my dolls on the mada-baka beat
Not your toy


Ah ah, ah ah, ani lo buba
Don’t you go and play with me boy
Ah ah, ah ah, ani lo buba
Don’t you go and play, shake


(Kulului, kulului) Ah, wedding bells ringing
(Kulului, kulului) Ah, oney man bling-bling
I don’t care about your stefa, baby
Pam pam pa hoo, turram pam pa hoo


Wonder Woman don’t you ever forget
You’re divine and he’s about to regret
He’s a bucka-mhm-buck-buck-buck-mhm boy
Bucka-mhm-buck-buck-buck
I’m not your bucka-mhm-buck-mhm-buck-mhm


I’m not your toy (Not your toy)
You stupid boy (Stupid boy)
I’ll take you down now, make you watch me
Dancing with my dolls on the mada-baka beat


Not your toy (Not your toy)
You stupid boy (Stupid boy)


I’ll t-t-t-take you now
W-w-w-with me now, boy


(I’m not your toy)
You stupid boy
I’ll take you down now, make you watch me
Dancing with my dolls on the mada-baka beat


(I’m not your toy) Look at me, I’m a beautiful creature
(You stupid boy) I don’t care about your modern time preacher
(I’m not your toy) Not your toy, not your toy, not your toy, toy
I’m not your toy, not your toy, not your toy, toy
 
Disclaimer på att vad jag tycker och vad som kommer gå vidare inte alltid går hand i hand. :angel: Lägger en korrekt tipp-lista när mera repande har hänt.

1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
Catchy låt, gillade den tills jag läste texten och såg hans framträdande. Ryggsäcken dödar det för mig. Påminner mig om han Cheesecake-mannen för några år sen. Betyg: 3/5

2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Känns som två låtar i en på något vänster. Och jag glömmer hela tiden bort att den finns. Betyg: 2/5

3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Refrängen är det enda minnesvärda. Det är synd för hon har bra röst. Betyg: 2/5

4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
Cypern levererar toppliste-hit (eller sånt är kanske inte modernt längre?). En av låtarna jag har lyssnat på repeat. Betyg: 5/5

5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Bra refräng, inte så imponerad av resten. Men sjunga kan hon! Betyg: 3/5

6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Först trodde jag att det här var en Gson-låt för det var väldigt Eurovision. Känns som jag hört den innan, så inget för mig.
Betyg: 2/5

7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Jag förstår inte hypen, och den känns som ett par låtar inbakade i en. Betyg: 2/5

8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Mja. Inte min kopp te. Gillar hans röst på något vänster dock. Betyg: 2/5

9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
NEJ. Det här är nog den låt jag tycker minst om av alla. Betyg: 1/5

10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Låter som väldigt mycket radio-rock, inget som engagerar mig alls. Betyg: 2/5

11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Älskar det här! Mörkt och mystiskt, jättefin text och bra sångare. Fixar de bara den ena av amerikanerna som är lite för hype för sitt eget bästa, blir det här jättebra.
Betyg: 5/5

12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Ja, hon kan ju sjunga, och bra melodi. Känns som den borde gripa tag i mig mer dock. Betyg: 3/5

13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Det är här jag ifrågasätter min musiksmak för jag älskar den här. Varför? Det fattar inte jag heller för det är så cliché och han kan inte sjunga refrängen. Betyg: 5/5

14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Det här låter också så Eurovision att det gör ont. Så nä. Betyg: 2/5

15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
Glömmer bort att den finns hela tiden. Betyg: 1/5

16. Israel – “TOY“, Netta
Den har något som jag inte kan sätta fingret på, men framträdandet var inte så spännande. Mest är jag förvånad att hon får sjunga om varumärken. Aja, jag gillar det. Betyg: 4/5

17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Inte min grej alls. Betyg: 2/5

18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
Nej, den här gör ingenting för mig. Tror det är för lågmält. Betyg: 2/5

19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Underbar röst, men återigen blir jag inte engagerad alls. Blir lite för mycket gospel med kören. Betyg: 2/5
 
1. Tjeckien – “Lie to me“, Mikolas Josef
Hyfsad låt. Får han till utstrålningen på scen kan det bli ett roligt resultat för Tjeckien! Men den är inte med på min playlost 3/5
2. Makedonien – “Lost And Found“, Eye Cue
Nä, jag får inget grepp om låten. Tröttnar på den innan jag riktigt hört den. 1/5
3. Schweiz – “Stones“, Zibbz
Tråkig. 1/5
4. Cypern – “Fuego“, Eleni Foureira
5. Belgien – “A Matter of Time”, Sennek
Som en lite sämre version av fantastiska City Lights. Men helt ok! 3/5
6. Azerbajdzjan – “X My Heart”, Aisel
Låter daterad och 10 år gammal 1/5
7. Grekland – “Oneiro Mou“, Yianna Terzi
Jättebra!! Kan komma riktigt högt om de får till scenshowen! 4/5
8. Armenien – “Qami“, Sevak Khanagyan
Gäsp... 1/5
9. Island – “Our Choice”, Ari Ólafsson
Men Island! Ni brukar kunna skicka bättre än så här. Tråkig. Kissepaus? 1/5
10. Albanien – “Mall“, Eugent Bushpepa
Nä. Bara nä. Har hört det i ESC för många gånger.1/5
11. Bulgarien – “Bones“, Equinox
Gäsp... tråkigt... 1/5
12. Estland – “La forza“, Elina Nechayeva
Underbar!!! En av mina absolut favoriter!! Gåshud!! 5/5
13. Vitryssland – “Forever“, Alekseev
Låter väldigt rysk... har vi inte hört den innan? 2/5
14. Finland – “Monsters“, Saara Aalto
Bra låt. Inte riktigt min smak. Nåt saknas. 3/5
15. Litauen – “When We’re Old“, Ieva Zasimauskaitė
16. Israel – “TOY“, Netta
Gillade den inte i början. Tyckte den var för konsigt. Men den har vuxit och fastnat och nu tycker jag att den är superhärlig! Roligt med nåt nytt som vågar sticka ut! 4/5
17. Kroatien – “Crazy”, Franka
Lite härlig. Långsam men inte tråkig eller vek. 3/5
18. Irland – “Together”, Ryan O’shaughnessy
Känns som vi hört det innan. Mysigt men inte så spännande. 2/5
19. Österrike – “Nobody But You”, Cesár Sampson
Kompetent men tråkigt. Bra röst. 2/5
Härligt med kommentarer o betyg! :banana:
Men vad har Cypern o Litauen gjort för ont? :D
 
Tänkte börja sammanställa bukes resultat ikväll! Kul med en hel del inlägg! :banana:

Sen börjar vi grotta ner oss i semi 2!


Ps. Tycker det är ovanligt många bra låtar i år!
 
Tänkte börja sammanställa bukes resultat ikväll! Kul med en hel del inlägg! :banana:

Sen börjar vi grotta ner oss i semi 2!


Ps. Tycker det är ovanligt många bra låtar i år!

Yay! Semi 2! :bump:

Här hemma i familjen har vi lite olika favoriter. Mina favoriter är Estland, Nederländerna, Grekland och Israel. Dotterns är Estland, Israel och Grekland och maken hejar på Frankrike! Jag blir inte ledsen om Frankrike vinner. Den växer!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 425
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 642
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 936
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
29 125
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp