Eurovision Song Contest - INFÖR Semifinal 1

And we got a winner: Cypern!! :banana::banana::banana::banana:


Mina övriga favvosar till topp tio:


Grekland
Irland
Israel
Albanien
Finland
Armenien
Belgien
Tjeckien
Bulgarien

Helt ok med även: Schweiz, Kroatien, Österrike....
I nödfall ;)
 
Albanien
Azerbajdzjan
Finland
Cypern
Tjeckien
Österrike
Israel
Bulgarien
Grekland

Äsch jag hittar inte 10 jag vill ha med!
 
Jag fick med 7 av mina favoriter så måste ändå vara nöjd! :D

Cypern var outstanding, men även Israel levererade starkt!
Irland har seglat upp till en av mina favoriter, älskade känslan på scenen!
Och Albanien var överraskande starka, wow!
Finland var en frisk fläkt och lika så Tjeckien.
Bulgarien har ngt som är svårt att sätta fingret på!

Sedan gick även Österrike (helt ok), Litauen (erkänner, hörde ej låten live) och Estland (inte oväntat) vidare. Grattis till dom!



Jag saknar verkligen GREKLAND i finalen.... det är faktiskt smått chockerande att den inte gick vidare.... är mkt besviken... :(
Och är även överraskad att Belgien ej gick vidare, den har varit rätt populär så här inför vad jag läst.


Showen i sig.... Låtmässigt starkt!
Annars tycker jag att fyra programledare var tre för mkt, märktes ju vem som är professionell skådis i USA.... Annars rätt flamsigt och dåliga skämt.
Bäst var tillbakablicken på ESC, sämst var "sketchen" om Planet Portugal....

Men har en bra känsla om finalen, den kommer bli grym och spännande!
Israel har varit stoooora favoriter hittills, men nu har tydligen Cypern gått om! Jag gillar spänning!

Tack för mig för nu, måste göra mig redo för sängen, ska upp fem :D
 
Jag förstår inte hypen runt Cypern :confused: Låter som om den kunde ha kommit femma i Melodifestivalen för 10 år sen. Hela teamet är svenskt, förutom sångerskan (som är grekiska). Svenska låtskrivare, svenska dansare och svensk koreograf som gjort numret. Men jag gillar Cypern. Var där för en del år sen. Varmt, skönt, trevligt folk och god mat. Blir inte ledsen om de får sin första ESC-seger men den lär inte gå till historien för sin kvalitet.

Grekland älskar jag att lyssna på!! Underbar! Sån härlig stämning, men de lyckades inte få fram det på scen tyvärr. Kommer sakna den i finalen! :cry:

Estland är underbar!! Kan nog vara min vinnare. Kan inte bestämma mig mellan den, Israel och Nederländerna (som vi får se imorgon). Jag kan inte heller bestämma mig för vad som är vackrast: låten, rösten, hon eller klänningen. :love:

Jag är glad för Finlands skull! Den förtjänade att gå till final! Ingen vinnare men absolut övre halvan av finalen. :D

Israel gjorde sitt starkaste liveframträdande av den låten som jag sett! Jag tycker verkligen om den! Jag och dottern lyssnar på den så fort min man inte är i närheten (han avskyr den så vi försöker vara lite snälla). Den får väldigt gärna vinna!! Men vem som helst får vinna bara inte Norges vedervärdiga låt vinner... :yuck::wtf:
 
Gick ungefär som jag väntat mig, men Litauen var verkligen en förvåning! Tycker fortfarande den är stentråkig och faktiskt lite kletig på framträdandet.

Gillade verkligen Bulgarien innan, men det här var deras sämsta framträdande där repen lät mycket bättre. Hade de som potentiella vinnare men det drar jag tillbaka nu om inte ett under sker.

Cypern, I love it, fortfarande. Modernt med lagom tropisk house och ändå lite cypriotiskt sound. Och det låter så mycket bättre när hennes röst är mörkare. :love:

Sen är jag överlag besviken, inte så mycket på framträdandena som jag är på produktionen. Akustiken var inte bra, och det blev så mycket flåsande för att kunna överrösta musiken som låt rejält högt. Och det är nog första gången på Eurovision som jag hör att någon knäpper fast mikrofonen vid stativet.
Och vi ska inte prata om det skarpa ljuset som la ett dammlager på hälften av deltagarna. :cautious: Nej, det här får underkänt.
 
Vilken låt nynnar ni på så här dagen efter?
Jag har faktiskt Belgiens låt på hjärnan just nu :D Men även Cypern tittar fram ibland!
 

Liknande trådar

Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 422
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 641
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 936
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
29 125
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp