Träningsvärken from hell

fejko

Trådstartare
Red två lektioner efter varandra igår och i natt fick jag så ont i kroppen att jag knappt kunde ligga på mage i sängen (min favoritställning). Först trodde jag det var en sträckning men nu tror jag det är träningsvärk fast det sitter bara på ena sidan höft och ländrygg.

Så nu fick jag gnälla lite...
 
Ormsalva, massage och stretch ifall det går att komma åt.
Ormsalva är det samma som Tigerbalsam? Hur vet man om det är träningsvärk eller en sträckning? Träningsvärk från ridning brukar vara liksidigt i ljumskar, rygg o mage. Jag har ont vid vänster sittben och höft men min tränare var på mig att jag skulle sitta över till vänster.
 
Voltarensalva + Tigerbalsam. Kombinera med 2 ipren och en Alvedon.
Försök att röra dig mjukt och på ett sådant sätt att det känns bra, tex genom en promenad.
Du får dock inte ta Voltaren i tablettform ihop med Ipren. Salva+ Ipren går bra.
 
Ormsalva är det samma som Tigerbalsam? Hur vet man om det är träningsvärk eller en sträckning? Träningsvärk från ridning brukar vara liksidigt i ljumskar, rygg o mage. Jag har ont vid vänster sittben och höft men min tränare var på mig att jag skulle sitta över till vänster.
Hmm, nej inte riktigt tror jag.
Hmm, det vet jag inte, fast ormsalva kan inte göra nån skada vad jag vet iaf.

För mig hjälper det bäst att skritta ut barbacka. Värmen från hästryggen i kombination med rörelse mjukar upp stela och ömma muskler. :)

Just det, värme också:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 039
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag orkar inte mer. Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra. Jag har ont, foglossning som gör att...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
25 015
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 506
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp