Tråkig attityd

Som säljare försöker man bli familjär med kunden. Man säljer mer då så jag köper argumentet han kommer med.

Nåväl, jag skulle nog säga att man säljer mer om man lyckas läsa av vilken jargong kunden själv vill ha :D Men ja, ju bättre relation desto bättre förutsättningar för köp såklart. Mina kunder (chefer inom offentlig sektor) skulle slänga på i örat på mig om jag ringde och sa ”TJEEEENARE BRITTA HAFT EN BRA PÅSK HUR MÅR GUBBEN?!” :laugh:

Sorry för OT
 
Nåväl, jag skulle nog säga att man säljer mer om man lyckas läsa av vilken jargong kunden själv vill ha :D Men ja, ju bättre relation desto bättre förutsättningar för köp såklart. Mina kunder (chefer inom offentlig sektor) skulle slänga på i örat på mig om jag ringde och sa ”TJEEEENARE BRITTA HAFT EN BRA PÅSK HUR MÅR GUBBEN?!” :laugh:

Sorry för OT
Om jag ringde mitt företags kund, med den jargongen skulle det bli väldigt mycket för mig att förklara.
 
Nåväl, jag skulle nog säga att man säljer mer om man lyckas läsa av vilken jargong kunden själv vill ha :D Men ja, ju bättre relation desto bättre förutsättningar för köp såklart. Mina kunder (chefer inom offentlig sektor) skulle slänga på i örat på mig om jag ringde och sa ”TJEEEENARE BRITTA HAFT EN BRA PÅSK HUR MÅR GUBBEN?!” :laugh:

Sorry för OT

Kan du inte prova :laugh:
 
En bekant till mig tog väldigt illa vid sig när en annan bekant hälsade "hej på dig ditt gamla fnask", jag hade definitivt inte gillat att bli bemött så, oavsett hur familjär en säljare än försökt vara. Man bemöter kunder professionellt eller byter bransch.
 
Detta stör mej av någon anledning väldigt, du vänder på det och gör dig själv till offret och får Ts att få ännu mera känslor av att vara fel. Att du har vart här i flera år och "samlat mod" och skapar ett konto just för denna tråden osv och går direkt till att försvara firman/säljaren som om det är dom det är synd om, ärligt talat låter det inte troligt. Det är inte dig det är synd om i denna tråden.
Det här är ett webforum. Ni vet inte mycket om varandra eller om något som någon skriver överhuvudtaget är med verkligheten överensstämmande. Vissa outar sig själva mer än andra med bilder och instagramkonton och då tror ni er kanske veta lite om vad det är för person som skriver, men i övrigt behöver ingenting ha hänt och ingen behöver nödvändigtvis vara den de utger sig för att vara. Ingen har någon aning om andras känslor eller hur olika personer reagerar på olika saker, eller för den delen vad olika personer vill ha för reaktioner på inlägg. Det jag vill belysa är att man inte vet vem man försvarar eller vem man hackar på, eller överhuvudtaget om saker ens har ägt rum. Därför är det helt omöjligt att bedöma om det är synd om någon överhuvudtaget, eller om det ens hjälper att tycka synd om någon. Det är heller inte hälsosamt att störa sig på skriven text på ett forum, eller att skriva att någon gör sig till ett offer, för det har man ingen aning om. Jag skrev att det kan vara så att jag har varit här i flera år och samlat mod enbart för att man måste inse att man inte har en aning om hur det ligger till med den saken. Det kan också vara på något helt annat sätt. Jag tror inte att det är speciellt bra att i ur och skur stöttas av någon påhittad Bukefamilj, för någon gång kanske det vänder och det kan bli kännbart. Om man läser vad jag har skrivit, så har jag inte försvarat bilfirman (varför skulle någon ens lägga energi på att göra en sådan sak?) och jag har inte tyckt synd om någon, varken mig själv, bilfirman eller någon annan. Nu lägger jag ner det här. Det finns så mycket andra saker att fokusera på än att hänga runt på ett forum med slumpade människor.
 
Det här är ett webforum. Ni vet inte mycket om varandra eller om något som någon skriver överhuvudtaget är med verkligheten överensstämmande. Vissa outar sig själva mer än andra med bilder och instagramkonton och då tror ni er kanske veta lite om vad det är för person som skriver, men i övrigt behöver ingenting ha hänt och ingen behöver nödvändigtvis vara den de utger sig för att vara. Ingen har någon aning om andras känslor eller hur olika personer reagerar på olika saker, eller för den delen vad olika personer vill ha för reaktioner på inlägg. Det jag vill belysa är att man inte vet vem man försvarar eller vem man hackar på, eller överhuvudtaget om saker ens har ägt rum. Därför är det helt omöjligt att bedöma om det är synd om någon överhuvudtaget, eller om det ens hjälper att tycka synd om någon. Det är heller inte hälsosamt att störa sig på skriven text på ett forum, eller att skriva att någon gör sig till ett offer, för det har man ingen aning om. Jag skrev att det kan vara så att jag har varit här i flera år och samlat mod enbart för att man måste inse att man inte har en aning om hur det ligger till med den saken. Det kan också vara på något helt annat sätt. Jag tror inte att det är speciellt bra att i ur och skur stöttas av någon påhittad Bukefamilj, för någon gång kanske det vänder och det kan bli kännbart. Om man läser vad jag har skrivit, så har jag inte försvarat bilfirman (varför skulle någon ens lägga energi på att göra en sådan sak?) och jag har inte tyckt synd om någon, varken mig själv, bilfirman eller någon annan. Nu lägger jag ner det här. Det finns så mycket andra saker att fokusera på än att hänga runt på ett forum med slumpade människor.
Precis, detta är ett forum och jag kan bara gå på det sättet en person väljer att uttrycka sig på. Och jo, du har i allra största använt dig av "du minsann bara försökte göra gott och nu blev allt fel, stackars mig" varianten. Det är störande med sådant.

Ta ansvar för det du skriver istället och tänk till nästa gång du uttrycker dig på sättet du gjort.

Sen tycker jag det bara är synd om dig om du inte förstår hur mycket man faktiskt kan stöttas av främmande människor på forum. Det är inte påhittade människor på forum, det är riktiga människor som skriver.
 
Senast ändrad:
Det här är ett webforum. Ni vet inte mycket om varandra eller om något som någon skriver överhuvudtaget är med verkligheten överensstämmande. Vissa outar sig själva mer än andra med bilder och instagramkonton och då tror ni er kanske veta lite om vad det är för person som skriver, men i övrigt behöver ingenting ha hänt och ingen behöver nödvändigtvis vara den de utger sig för att vara. Ingen har någon aning om andras känslor eller hur olika personer reagerar på olika saker, eller för den delen vad olika personer vill ha för reaktioner på inlägg. Det jag vill belysa är att man inte vet vem man försvarar eller vem man hackar på, eller överhuvudtaget om saker ens har ägt rum. Därför är det helt omöjligt att bedöma om det är synd om någon överhuvudtaget, eller om det ens hjälper att tycka synd om någon. Det är heller inte hälsosamt att störa sig på skriven text på ett forum, eller att skriva att någon gör sig till ett offer, för det har man ingen aning om. Jag skrev att det kan vara så att jag har varit här i flera år och samlat mod enbart för att man måste inse att man inte har en aning om hur det ligger till med den saken. Det kan också vara på något helt annat sätt. Jag tror inte att det är speciellt bra att i ur och skur stöttas av någon påhittad Bukefamilj, för någon gång kanske det vänder och det kan bli kännbart. Om man läser vad jag har skrivit, så har jag inte försvarat bilfirman (varför skulle någon ens lägga energi på att göra en sådan sak?) och jag har inte tyckt synd om någon, varken mig själv, bilfirman eller någon annan. Nu lägger jag ner det här. Det finns så mycket andra saker att fokusera på än att hänga runt på ett forum med slumpade människor.
Oj oj oj så långt och känslomässigt, för att vara från nån som inte har något investerat i TS ärende.
 
Det här är ett webforum. Ni vet inte mycket om varandra eller om något som någon skriver överhuvudtaget är med verkligheten överensstämmande.
Fast det fetade är inte sant. Vi vet mycket om varandra, även om vi inte vet vilka vi är IRL. Vi vet vilka som är empatiska, vänliga, snabba på bollen, smarta, kommer med fyndiga kommentarer eller ofta kliver över gränsen. Och hundra andra egenskaper.
 
@Tranan Jag tycker du ska göra som flera föreslagit, lägg ut mailsvaret och hör av dig till chefen. Oavsett om det inte var menat på sättet du tog emot det så blev det fel och det är faktiskt viktigt att förmedla det vidare.

Jag tycker det är jätteviktigt att bli bemött med respekt och på ett vis som passar mig som person. När vi köpte ny bil sist var vi inne på Audi och hade den sämsta säljaren i världen. Han vinkade in oss medan han pratade i telefon med en annan kund där han klart och tydligt pratade om denna dyra bil och hur han kunde möjligen pressa ner det till 1,5 miljon. Lade på och frågade vad vi var ute efter och efter det fick vi tydligt veta genom suckar, stön och irritation att om vi inte hade runt miljonen att lägga på en bil så var vi inte värda mycket. Nu hade vi tack gode gud inte gjort någon affär utan tackade för oss, gav ett ruskigt dåligt omdöme och gick till ett annat märke. Jag kommer aldrig sätta min fot på Audi igen och kommer sky dom som pesten. Ja, allt för EN dålig säljare. För han fick mig att känna mig jävligt dålig och ovälkommen. De finns säkert jättebra säljare på samma kontor men jag kommer ändå vara en sur unge och vägra gå dit igen!
 
Det här är ett webforum. Ni vet inte mycket om varandra eller om något som någon skriver överhuvudtaget är med verkligheten överensstämmande. Vissa outar sig själva mer än andra med bilder och instagramkonton och då tror ni er kanske veta lite om vad det är för person som skriver, men i övrigt behöver ingenting ha hänt och ingen behöver nödvändigtvis vara den de utger sig för att vara. Ingen har någon aning om andras känslor eller hur olika personer reagerar på olika saker, eller för den delen vad olika personer vill ha för reaktioner på inlägg. Det jag vill belysa är att man inte vet vem man försvarar eller vem man hackar på, eller överhuvudtaget om saker ens har ägt rum. Därför är det helt omöjligt att bedöma om det är synd om någon överhuvudtaget, eller om det ens hjälper att tycka synd om någon. Det är heller inte hälsosamt att störa sig på skriven text på ett forum, eller att skriva att någon gör sig till ett offer, för det har man ingen aning om. Jag skrev att det kan vara så att jag har varit här i flera år och samlat mod enbart för att man måste inse att man inte har en aning om hur det ligger till med den saken. Det kan också vara på något helt annat sätt. Jag tror inte att det är speciellt bra att i ur och skur stöttas av någon påhittad Bukefamilj, för någon gång kanske det vänder och det kan bli kännbart. Om man läser vad jag har skrivit, så har jag inte försvarat bilfirman (varför skulle någon ens lägga energi på att göra en sådan sak?) och jag har inte tyckt synd om någon, varken mig själv, bilfirman eller någon annan. Nu lägger jag ner det här. Det finns så mycket andra saker att fokusera på än att hänga runt på ett forum med slumpade människor.

Nej, men då lägger vi ner då helt enkelt. Om ingen kan veta någonting om någon eller om någonting ens är sant så kan vi ju logga ut och gå ut i solen i stället :D Nej, man kan inte veta vad som har hänt i en situation som man själv inte befunnit sig i. Det gäller både på nätet och ute i verkliga livet när man pratar med människor. Det går att diskutera saker och ting ändå.

MVH En som hängt på forumet i 18 år och känner en hel av de som hänger här
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 740
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 909
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 294
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp