Tråkig attityd

Jag är förvånad att man kan ursäkta det inträffade som kulturskillnader, vem vet var och med vilka @Tranan har gjort affärer? Hur kan det öht ursäkta ett dåligt uppförande om man är säljare, då är man fan i mig intresserad av att kundens upplevelse blir rätt och man är lyhörd och respektfull. Jag hade i @Tranans ställe avbrutit affären redan då och gått till en säljare som vet hur man tar hand om kunder.
 
Jag är förvånad att man kan ursäkta det inträffade som kulturskillnader, vem vet var och med vilka @Tranan har gjort affärer? Hur kan det öht ursäkta ett dåligt uppförande om man är säljare, då är man fan i mig intresserad av att kundens upplevelse blir rätt och man är lyhörd och respektfull. Jag hade i @Tranans ställe avbrutit affären redan då och gått till en säljare som vet hur man tar hand om kunder.
Om jag har kunnat så hade jag avbrutit och aldrig återkommit
 
@Tranan jag förstår också att det finns saker i din bakgrund som gör dig lättare att påverka idag. Men försök fokusera på alla som idag tycker att du verkar vara en omtänksam och varm och ödmjuk och bara en allmänt bra person! Som har en stor talang för att fotografera och typ professor Balthazar med alla grejor du trollar fram med din 3D-skrivare. Och säkert mycket mycket mer.

Jag har också mött personer som nedvärderat mig. Som velat få mig att känna mig kass och dum och mindre värd. Det är vi nog många som har gjort. Men jag har valt bort dem ur mitt liv, och valt att konstatera att det är de som har fel. För jag vet att jag är varken kass eller dum eller mindre värd, utan tvärtom. Jag är jävligt bra. Och det är du också. Men du måste börja med att våga tycka det själv, och sedan navigera dig förbi och hantera personer som möjligen vill påstå något annat på det sätt de förtjänar. Ignorera deras existens, och välj annorlunda nästa gång.

Och när du känner dig orättvist behandlad av någon så konstatera helt kallt: karma's a bitch. Their mistake. Big mistake. Huge! Och sedan bara släpp det och gå - eller kör - vidare som Julia Roberts i Pretty Woman.

 
Du har ju leasat bilen, inte köpt den. För mindre än en vecka sedan var du väldigt nöjd med bilen. Vad har förändrats efter det? Det är inte nyttigt att lägga energi på ordval och saker som har hänt i det förflutna.

Spelar det någon roll om han leasar bilen och hur har du rotat fram den infon?

Han ska väl ändå bli bra bemött på bilfirman då han är kund åt dom!
 
@Tranan
Lägg ut mailet i omdömet, Maila säljchefen hur du blivit bemött som kund och att det är sista gången du gör affärer med dem. Nämn även att du berättat för andra hur de bemöter kunder och vilka konsekvenser det får när deras säljar uppträder som de gjort.

När jag skulle köpa mitt livs första bil hade pappa tittat på några bilar hos olika handlare. När vi kommer dit för att jag ska provköra och köpa en blir jag så otroligt nonchalerad av säljaren att vi valde att gå. Jag var inte pappas lilla flicka som fick vad jag pekade på, jag var en presumtiv kund och skulle betala själv men allt han gjorde var att prata med pappa och inte mig trots att pappa sa ifrån flera gånger.

Nån vecka senare köpte jag en dubbelt så dyr och två år gammal bil som gått 2900 mil av en annan handlare som behandlade mig som en riktigt kund. Jag var 20 år, jag tar inte skit från säljare, varken då eller nu. Har många års mobbing lärt mig något så är det att stå upp för mig själv och andra.
 
Jag är förvånad att man kan ursäkta det inträffade som kulturskillnader, vem vet var och med vilka @Tranan har gjort affärer? Hur kan det öht ursäkta ett dåligt uppförande om man är säljare, då är man fan i mig intresserad av att kundens upplevelse blir rätt och man är lyhörd och respektfull. Jag hade i @Tranans ställe avbrutit affären redan då och gått till en säljare som vet hur man tar hand om kunder.

Ursäkt och ursäkt. Jag kommenterade hur ”gubben” ofta används och att det inte är så proffsigt men inte nedlåtande.

Som säljare är det också viktigt att uppfatta hur kunden reagerar på vad man säger och det har ju uppenbarligen inte skett.
 
Det sociala sammanhang som gubbe kan användas i är när en ungdomstränare i fotboll eller hockey skriker till sjuåringar, kom igen gubbar! :rofl: Älskar att se små, små hockeyspelare som kavar runt och ser ut som champinjoner i en klump med pucken någonstans mitt i, sedan kavar alla i väg fortfarande i en klump när pucken glider iväg.

De har så vansinnigt roligt - att stå som stödjande släkting i ett iskallt ouppvärmt hockeyhall kan ibland vara mindre roligt - att man är varm i hjärtat om inte någon annanstans och det är verklig ungdomsidrott. Därför jag blir så arg när fotbollsplaner, hockeyhallar och andra anläggningar för idrott, ffa ungdomsidrott bortprioriteras. Och när det pratas om att toppa lagen i en yngre och yngre ålder. Det är en kliché men alla ska få vara med!

Ber om ursäkt för totalt OT!
 
Nej, tack! Jag har så otroligt många saker att vara ledsen över just nu och det här, som jag trodde kunde bli något positivt, blev en sådan sak till.
Detta stör mej av någon anledning väldigt, du vänder på det och gör dig själv till offret och får Ts att få ännu mera känslor av att vara fel. Att du har vart här i flera år och "samlat mod" och skapar ett konto just för denna tråden osv och går direkt till att försvara firman/säljaren som om det är dom det är synd om, ärligt talat låter det inte troligt. Det är inte dig det är synd om i denna tråden.
 
Jag blev kallad “Lilla skatt”(Schatzli på tyska) av mannen i kundservicedisken vid vår bilhandlare(också tyskt välkänt bilmärke)När jag sa att det är ngt fel på höger bakhjul frågade han om jag menade “höger bakhjul när man sitter i bilen eller när man ser den framifrån”. Han berättade dessutom för mig, när han hade provkört bilen, att missljudet jag klagade på var “turbon som kickar in”. Då fick jag tydligt förklara att min bil (som han just hade kört) inte har ngn turbo. Verkstaden fick kolla på bilen och hittade ett fel. Firmans chef fick ett mail och jag en ursäkt. Mannen i kundservice har jag inte sett sedan dess.

När jag bodde på Irland kallade byns bartender mig alltid ”love” eller ”lass” eller ”pet”.
Ryckte till första gången när han ropade ”Hello pet” :D
 
Fast var det män med typ Mellanöstern-ursprung som var säljare/säljarna? Då betyder ju gubben mer kompis snarare än nedlåtande. Min fillers-tjej är från Mellanöstern och hon kallar mig gumman, det är ju inte nedlåtande utan mer för att vi känner varandra.

Exakt! Många män kallar ju varandra ”mannen”, ”bror”, ”brushan”, ”gubben”. Det är ju lite orten slang liksom. Tycker det spridit sig även utanför orten numera kanske inte är jättevanligt bland typ finansmän men ändå väl spritt liksom. Hör massa snubbar som träffas och typ ”grym du är gubben” *ryggdunk 😅
 
Sånt språk har vi med men bara med dom vi känner.

Kanske tyckte säljaren att han hittat en ”skön jargong”. Han körde all in på ”vara polare med kunden”. Men ngt gick ju uppenbarligen snett 😅
Säljaren borde ju känt in och anpassat sig till mottagaren (som ju är hela essensen med att vara just en bra säljare).

Tolkar det som att TS är osäker, att det är viktigt med just ”rätt bil” som på ngt vid kanske ger den där självsäkerheten. En sån kund behöver ett visst bemötande och där får säljaren ju gå extra varsamt fram. Man köper så mycket mer än en dyr bil eller en dyr väska. En bra inkännande säljare förstår detta.
 
Kanske tyckte säljaren att han hittat en ”skön jargong”. Han körde all in på ”vara polare med kunden”. Men ngt gick ju uppenbarligen snett 😅
Säljaren borde ju känt in och anpassat sig till mottagaren (som ju är hela essensen med att vara just en bra säljare).

Tolkar det som att TS är osäker, att det är viktigt med just ”rätt bil” som på ngt vid kanske ger den där självsäkerheten. En sån kund behöver ett visst bemötande och där får säljaren ju gå extra varsamt fram. Man köper så mycket mer än en dyr bil eller en dyr väska. En bra inkännande säljare förstår detta.

Jag tror inte att TS är så pass dum att han tror att han får bättre självförtroende av en bil.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 951
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 352
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp