Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men imorgon ska jag prova crossfit! :D

Hade tänkt träna idag egentligen, men jag är snuvig och vill spara alla mina krafter till morgondagen! Superpeppad :bump:

Wiiiie! :bump: :bump: Vad kul! Är det något pass du ska gå på? Vad har de för olika pass på det stället du ska prova? Vad heter stället förresten? (Skicka i PM om du vill? Eller inte såklart! Är bara nyfiken :p )

Någon som har några roliga träningsplaner idag? :bump:

Jag ska till boxen för Basic-passet efter jobbet. Senaste veckorna har Basic-passen varit riktigt brutalt jobbiga med massa flås så vi får se vad de hittar på idag :nailbiting: :D

Jag sitter på kurs hela dagen och sen ska jag åka tåg hem, kommer hem ganska sent och kommer vara rätt knäckt. Kursen är av den sorten att jag får vara glad om jag får ihop 5000 steg idag. :p

Men imorgon ska jag marklyfta och militärpressa! :up:

Wiiiie! :bump: :bump: Vad kul! Är det något pass du ska gå på? Vad har de för olika pass på det stället du ska prova? Vad heter stället förresten? (Skicka i PM om du vill? Eller inte såklart! Är bara nyfiken :p )
Jag vet inte riktigt, tror jag! Det står att det första passet blir individuellt anpassat efter den som är ny, och de har mailat och frågat om min träningshistoria så att de kan knåpa ihop ett pass som är lagom för mig. Men jag vet inte om det innebär att alla andra som vill träna den tiden också ska köra det passet, eller om jag får köra mitt eget race tillsammans med en coach liksom.

Vad de har för pass vet jag inte heller, hade inte riktigt koll på att det fanns olika sorters pass :angel: Jag trodde liksom att det var samma WOD som kördes några per dag liksom, inget mer och inget mindre. På schemat på hemsidan står det rätt och slätt "class", men jag får förhoppningsvis lite mer detaljerad info imorgon! Det här stället är det: http://www.unit4crossfit.com/

Om det är någon annan som har en lite halvkass dag sådär så tänkte jag dela med mig av den här söta bilden, som representerar min inställning till mig själv & livet i övrigt just idag:

Moomin.webp

Vi borde alla vara lite mer som Mumin. :heart

Avrundade onsdagen med en promenad på fem kilometer och kickade sen igång torsdagen med att köra dagens pass på utmaningen. Tack och lov ett kort pass idag, hade inte hunnit så mycket mer för sitter på jobbet nu.

Alltså, jag tänkte att jag skulle peppa till mig lite inför imorgon genom att se dokumentären Functional Fitness som handlar om crossfit. Men alltså näää! Fy vilka läbbigt cheesy "kolla på mig så tuff jag är"-människor de fått tag på! :wtf: Nu såg jag inte mer än en halvtimme innan jag var tvungen att stänga av, men det är tveksamt om jag orkar med resten faktiskt... Cringe, för att sammanfatta det på ren svenska!

Jag tänkte i alla fall intala mig själv att det beror på att de är amerikaner, inte att de är crossfit-människor :angel:

Jag fattar inte hur man kan älska ngt som man blir trött av. Idag har jag varit på mitt tredje spinningpass och jag älskar det!
Blir ett nytt redan på söndag. (Har bestämt mig för att hålla mig till en instruktör och nu hade jag tur att hon kör söndagens pass)

Jag vet inte riktigt, tror jag! Det står att det första passet blir individuellt anpassat efter den som är ny, och de har mailat och frågat om min träningshistoria så att de kan knåpa ihop ett pass som är lagom för mig. Men jag vet inte om det innebär att alla andra som vill träna den tiden också ska köra det passet, eller om jag får köra mitt eget race tillsammans med en coach liksom.

Vad de har för pass vet jag inte heller, hade inte riktigt koll på att det fanns olika sorters pass :angel: Jag trodde liksom att det var samma WOD som kördes några per dag liksom, inget mer och inget mindre. På schemat på hemsidan står det rätt och slätt "class", men jag får förhoppningsvis lite mer detaljerad info imorgon! Det här stället är det: http://www.unit4crossfit.com/

Det kanske är så med passen :) i min box har de ju lite olika pass typ styrkelyft, olympiska lyft, team-pass osv. Och så wod varje dag då :) men ja, det märker du ju! Lycka till imorgon!

Alltså, jag tänkte att jag skulle peppa till mig lite inför imorgon genom att se dokumentären Functional Fitness som handlar om crossfit. Men alltså näää! Fy vilka läbbigt cheesy "kolla på mig så tuff jag är"-människor de fått tag på! :wtf: Nu såg jag inte mer än en halvtimme innan jag var tvungen att stänga av, men det är tveksamt om jag orkar med resten faktiskt... Cringe, för att sammanfatta det på ren svenska!

Jag tänkte i alla fall intala mig själv att det beror på att de är amerikaner, inte att de är crossfit-människor :angel:

Haha satte också igång den en dag på Netflix när jag hade tråkigt men håller med dig.
Tycker dokumentärerna om Games är helt ok :up: Fast roligast att kolla direkt på själva tävlingen imo om man vill ha inspo :) Följde sport live för första gången i somras när det gick :D

Kul Basic-pass idag :up: Och inte riktigt lika vidrigt som de senaste veckorna ;) Hantelpress, step-ups o benlyft som styrkedel sen 5 varv på tid av:
10 armhävningar
20 kb-svingar
200 m löpning

Kul pass men fick stressa som tusan för att komma ifrån jobbet i tid, kom inspringande exakt 17:00.. Sen springa till tåget direkt efteråt :p Men värt!

Det kanske är så med passen :) i min box har de ju lite olika pass typ styrkelyft, olympiska lyft, team-pass osv. Och så wod varje dag då :) men ja, det märker du ju! Lycka till imorgon!

Haha satte också igång den en dag på Netflix när jag hade tråkigt men håller med dig.
Tycker dokumentärerna om Games är helt ok :up: Fast roligast att kolla direkt på själva tävlingen imo om man vill ha inspo :) Följde sport live för första gången i somras när det gick :D
Ja, Games-dokumentärerna är roliga tycker jag! Men den här kändes bara sliskig :p

Tack för lyckönskningarna, jag är sjukt nervös! Men peppad! :banana:

Jag har ont i halsen :arghh: Ignorerade det igår, men idag har min halsmandlar vaknat också så jag får inse att det blir ett tråkigt avslut på den här träna ensam-veckan. Jag är iallafall pinsamt stolt över mig själv som gått dit varje dag och gjort det jag velat, jag som inte ens vågade sätta en fot på ett gym med sällskap för bara några månader sen :banana:

Ja, Games-dokumentärerna är roliga tycker jag! Men den här kändes bara sliskig :p

Tack för lyckönskningarna, jag är sjukt nervös! Men peppad! :banana:

Jag har gjort mitt för veckan tror jag! Körde wod:en i morse, först en massa kettlebell som uppvärmning sen jobbade vi med ett marklyft - hang power clean - push jerk komplex och sen två 5 minuters amrap (alltså att man kör konstant i fem minuter)
1.
10 toes to bar (eller mer knees to elbows för mig :) )
10 wallballs

2.
10 V-ups/sit-ups
20 mountainclimbers

Sen körde jag själv 5x5 knäböj efteråt för jag var sugen på det. Stegrade vikten efterhand men körde de två sista femmorna på 60 kg vilket kändes stabilt :up:

Öh, hej... :p Jag fick en massa bra svar tidigare som jag har glömt bort att svara på. Men jag kan sammanfatta det med att det känns bättre nu och att man inte ska fatta några beslut när man har ångest :idea:

Min vecka har varit helt hysterisk, jag har inte tränat över huvud taget. Massvis att göra på jobbet, har varit ute och flängt mycket med halvtaskiga matvanor som följd. Dessutom strul med bilen, punka och lite annat skoj – orkar inte dra historien men allt har i alla fall löst sig (men jag är 1500 kr fattigare pga köp av nytt dubbdäck :up:).

Jag lyckades i alla fall komma hem ganska tidigt idag och ska snart gå och lägga mig :o:angel: klockan åtta :D Är helt slut! Ska ta det riktigt lugnt i helgen, har tyvärr aktiviteter inbokade både lördag och söndag men ganska lugna sådana som tur är. I övrigt mest sova och lite yoga och sånt kanske.

Hur mycket vilar ni som kör kondition?
Jag brukar vila söndagar om jag inte är borta för då kan det bli lördag och söndag. Detta är nu när kroppen känns pigg och jag tycker att det är roligt.
Denna vecka ska jag spinna på söndag så jag funderar på vila i morgon men samtligt är jag så taggad just nu så jag vill köra.

Jag lever! Och alltså åh vad härligt det var med crossfit :love: Det verkar vara ett jättetrevligt ställe med massor av sociala människor, och passet verkade bra anpassat för nybörjare tycker jag. Jag har hoppat hopprep för första gången på typ 15 år (och insett att jag är väldigt mycket bättre på det idag än jag var då :D) och kände mig lite lagom utpumpad sådär vid slutets pass.

Det var inte riktigt lika svinjobbigt som jag hade väntat mig, men så tog jag det också rätt lugnt i och med att jag var ny och inte hade koll på övningarna. Huvuddelen var en parövning med 4 rundor av 15 hang power cleans, 50 hopp med hopprep och 15 shoulders to overhead. Detta skulle man klara av på 90 sekunder, och sedan vilade man i 90 sekunder medan ens partner gjorde sin del. Flåsigt!

Jag blev ihoptåtad med en tjej som tränat i ungefär 2 månader vilket var skönt, då vi var på åtminstone nästan samma nivå och kunde köra med samma vikter. Det enda besvärliga var instruktören, som kommer från Nordirland och därmed har en jättemärklig engelsk dialekt som jag brukar ha svårt att förstå... Men han var snäll, lugn och förstående så det gick rätt bra ändå!

Jag är helt inställd på att skriva upp mig på ett tremånaderskontrakt till att börja med, men jag kommer att vänta till mitten/slutet av mars då jag har 2 x besök samt 1 x semesterresa den närmsta månaden, vilket innebär att jag inte kommer att kunna prioritera träningen så mycket. Men ja, jag har helt klart fått mersmak! :bump:

Imorgon bitti blir det spinning, håll tummarna för att kroppen inte gör alltför ont efter kvällens pass :D

Jag lever! Och alltså åh vad härligt det var med crossfit :love: Det verkar vara ett jättetrevligt ställe med massor av sociala människor, och passet verkade bra anpassat för nybörjare tycker jag. Jag har hoppat hopprep för första gången på typ 15 år (och insett att jag är väldigt mycket bättre på det idag än jag var då :D) och kände mig lite lagom utpumpad sådär vid slutets pass.

Det var inte riktigt lika svinjobbigt som jag hade väntat mig, men så tog jag det också rätt lugnt i och med att jag var ny och inte hade koll på övningarna. Huvuddelen var en parövning med 4 rundor av 15 hang power cleans, 50 hopp med hopprep och 15 shoulders to overhead. Detta skulle man klara av på 90 sekunder, och sedan vilade man i 90 sekunder medan ens partner gjorde sin del. Flåsigt!

Jag blev ihoptåtad med en tjej som tränat i ungefär 2 månader vilket var skönt, då vi var på åtminstone nästan samma nivå och kunde köra med samma vikter. Det enda besvärliga var instruktören, som kommer från Nordirland och därmed har en jättemärklig engelsk dialekt som jag brukar ha svårt att förstå... Men han var snäll, lugn och förstående så det gick rätt bra ändå!

Jag är helt inställd på att skriva upp mig på ett tremånaderskontrakt till att börja med, men jag kommer att vänta till mitten/slutet av mars då jag har 2 x besök samt 1 x semesterresa den närmsta månaden, vilket innebär att jag inte kommer att kunna prioritera träningen så mycket. Men ja, jag har helt klart fått mersmak! :bump:

Imorgon bitti blir det spinning, håll tummarna för att kroppen inte gör alltför ont efter kvällens pass :D

Åh vad kul att det gick bra! :bump: Låter som ett kul pass! :up: :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 809
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 176
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur