Trollunge
Trådstartare
Nej, men imorgon ska jag prova crossfit!
Hade tänkt träna idag egentligen, men jag är snuvig och vill spara alla mina krafter till morgondagen! Superpeppad![]()
Wiiiie!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men imorgon ska jag prova crossfit!
Hade tänkt träna idag egentligen, men jag är snuvig och vill spara alla mina krafter till morgondagen! Superpeppad![]()
Någon som har några roliga träningsplaner idag?
Jag ska till boxen för Basic-passet efter jobbet. Senaste veckorna har Basic-passen varit riktigt brutalt jobbiga med massa flås så vi får se vad de hittar på idag![]()
![]()
Jag vet inte riktigt, tror jag! Det står att det första passet blir individuellt anpassat efter den som är ny, och de har mailat och frågat om min träningshistoria så att de kan knåpa ihop ett pass som är lagom för mig. Men jag vet inte om det innebär att alla andra som vill träna den tiden också ska köra det passet, eller om jag får köra mitt eget race tillsammans med en coach liksom.Wiiiie!![]()
Vad kul! Är det något pass du ska gå på? Vad har de för olika pass på det stället du ska prova? Vad heter stället förresten? (Skicka i PM om du vill? Eller inte såklart! Är bara nyfiken
)
Jag läste makaroner och funderade på var de kom in i bilden... Men det lät ju fantastiskt gott det där! En annan fokuserar på wienerbröd denna eftermiddag!Eftermiddagsfika; typ morotskaka, chokladmousse, makroner, frukt, nötter... Stegräknaren står på under 2500 steg.![]()
Jag vet inte riktigt, tror jag! Det står att det första passet blir individuellt anpassat efter den som är ny, och de har mailat och frågat om min träningshistoria så att de kan knåpa ihop ett pass som är lagom för mig. Men jag vet inte om det innebär att alla andra som vill träna den tiden också ska köra det passet, eller om jag får köra mitt eget race tillsammans med en coach liksom.
Vad de har för pass vet jag inte heller, hade inte riktigt koll på att det fanns olika sorters passJag trodde liksom att det var samma WOD som kördes några per dag liksom, inget mer och inget mindre. På schemat på hemsidan står det rätt och slätt "class", men jag får förhoppningsvis lite mer detaljerad info imorgon! Det här stället är det: http://www.unit4crossfit.com/
Alltså, jag tänkte att jag skulle peppa till mig lite inför imorgon genom att se dokumentären Functional Fitness som handlar om crossfit. Men alltså näää! Fy vilka läbbigt cheesy "kolla på mig så tuff jag är"-människor de fått tag på!Nu såg jag inte mer än en halvtimme innan jag var tvungen att stänga av, men det är tveksamt om jag orkar med resten faktiskt... Cringe, för att sammanfatta det på ren svenska!
Jag tänkte i alla fall intala mig själv att det beror på att de är amerikaner, inte att de är crossfit-människor![]()
Ja, Games-dokumentärerna är roliga tycker jag! Men den här kändes bara sliskigDet kanske är så med passeni min box har de ju lite olika pass typ styrkelyft, olympiska lyft, team-pass osv. Och så wod varje dag då
men ja, det märker du ju! Lycka till imorgon!
Haha satte också igång den en dag på Netflix när jag hade tråkigt men håller med dig.
Tycker dokumentärerna om Games är helt okFast roligast att kolla direkt på själva tävlingen imo om man vill ha inspo
Följde sport live för första gången i somras när det gick
![]()
Ja, Games-dokumentärerna är roliga tycker jag! Men den här kändes bara sliskig
Tack för lyckönskningarna, jag är sjukt nervös! Men peppad!![]()
Jag lever! Och alltså åh vad härligt det var med crossfitDet verkar vara ett jättetrevligt ställe med massor av sociala människor, och passet verkade bra anpassat för nybörjare tycker jag. Jag har hoppat hopprep för första gången på typ 15 år (och insett att jag är väldigt mycket bättre på det idag än jag var då
) och kände mig lite lagom utpumpad sådär vid slutets pass.
Det var inte riktigt lika svinjobbigt som jag hade väntat mig, men så tog jag det också rätt lugnt i och med att jag var ny och inte hade koll på övningarna. Huvuddelen var en parövning med 4 rundor av 15 hang power cleans, 50 hopp med hopprep och 15 shoulders to overhead. Detta skulle man klara av på 90 sekunder, och sedan vilade man i 90 sekunder medan ens partner gjorde sin del. Flåsigt!
Jag blev ihoptåtad med en tjej som tränat i ungefär 2 månader vilket var skönt, då vi var på åtminstone nästan samma nivå och kunde köra med samma vikter. Det enda besvärliga var instruktören, som kommer från Nordirland och därmed har en jättemärklig engelsk dialekt som jag brukar ha svårt att förstå... Men han var snäll, lugn och förstående så det gick rätt bra ändå!
Jag är helt inställd på att skriva upp mig på ett tremånaderskontrakt till att börja med, men jag kommer att vänta till mitten/slutet av mars då jag har 2 x besök samt 1 x semesterresa den närmsta månaden, vilket innebär att jag inte kommer att kunna prioritera träningen så mycket. Men ja, jag har helt klart fått mersmak!
Imorgon bitti blir det spinning, håll tummarna för att kroppen inte gör alltför ont efter kvällens pass![]()