Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev marklyft igår och nu har jag väldigt få rader kvar på mitt galna marklyftspapper som hängt med hela året :laugh:.
20251219_101101.webp
Fick ordna så att det går omlott. Sista passet kommer att ligga ovanför första, intressant om man gillar att jämföra och titta på siffror... (Kunde inte få med hela pass i bilden men ja, såhär ser det ut.)

Tror vi kan konstatera att jag absolut har vilat mig i form för dagen bjöd på inte mindre än två PB :banana:

Först var det ju knäböjen då, min gamla nemesis... Jag har aldrig varit särskilt bra eller tyckt särskilt mycket om knäböj och var länge övertygad om att jag aldrig skulle kunna ta mer än 50-60 kg och kände mig ändå okej med det, jag har andra kvaliteter :D Men sedan skadade jag axeln i våras vilket gjorde att jag fick styra om till mer underkroppsträning och där någonstans formades en idé om att försöka bli lite mer kompis med knäböjen ändå. Målet för dagen var att ta 70 eller 72,5 kg och det slutade med 75 kg 🥳

Jag hade absolut mer i mig och hade velat testa 80 också, men PT:n tyckte att vi skulle hålla där eftersom det fortfarande var ett ganska rejält PB (hade tagit 70 innan dess också så på så sätt var det ju dubbelt PB) och eftersom tekniken fortfarande var "spot on" och det verkligen kändes bra på alla sätt. Lite snopen blev jag men jag vet att hon har rätt och att det kan svänga väldigt fort i just knäböj, så det var nog bra att avsluta på topp.

Eftersom kroppen kändes så bra valde jag att hoppa rakt in i passet med fokus frivändning + stöt som precis hade börjat, så fick jag lite sånt gjort också. Satsade inte på något särskilt utan gick mest på känsla, men sedan kom nästa PB då vi skulle testa max reps i chins och jag plötsligt kunde göra 5 chins i rad (tidigare rekord var 3)! 🥳

Är himla glad och nöjd och känner mig så tacksam för mitt fina lilla gym, den bra coachningen vi får och alla fantastiska människor som finns där. Alla fyra PT:s som driver stället var där för att träna själva när jag testade och slogs nästan om att ge mig tips och pepp :heart Nu ska jag fira med kaffe och en rejäl kardemummabulle med extra allt :d

Tror vi kan konstatera att jag absolut har vilat mig i form för dagen bjöd på inte mindre än två PB :banana:

Först var det ju knäböjen då, min gamla nemesis... Jag har aldrig varit särskilt bra eller tyckt särskilt mycket om knäböj och var länge övertygad om att jag aldrig skulle kunna ta mer än 50-60 kg och kände mig ändå okej med det, jag har andra kvaliteter :D Men sedan skadade jag axeln i våras vilket gjorde att jag fick styra om till mer underkroppsträning och där någonstans formades en idé om att försöka bli lite mer kompis med knäböjen ändå. Målet för dagen var att ta 70 eller 72,5 kg och det slutade med 75 kg 🥳

Jag hade absolut mer i mig och hade velat testa 80 också, men PT:n tyckte att vi skulle hålla där eftersom det fortfarande var ett ganska rejält PB (hade tagit 70 innan dess också så på så sätt var det ju dubbelt PB) och eftersom tekniken fortfarande var "spot on" och det verkligen kändes bra på alla sätt. Lite snopen blev jag men jag vet att hon har rätt och att det kan svänga väldigt fort i just knäböj, så det var nog bra att avsluta på topp.

Eftersom kroppen kändes så bra valde jag att hoppa rakt in i passet med fokus frivändning + stöt, så fick jag lite sånt gjort också. Satsade inte på något särskilt utan gick mest på känsla, men sedan kom nästa PB då vi skulle testa max reps i chins och jag plötsligt kunde göra 5 chins i rad (tidigare rekord var 3)! 🥳

Är himla glad och nöjd och känner mig så tacksam för mitt fina lilla gym, den bra coachningen vi får och alla fantastiska människor som finns där. Alla fyra PT:s som driver stället var där för att träna själva när jag testade och slogs nästan om att ge mig tips och pepp :heart Nu ska jag fira med kaffe och en rejäl kardemummabulle med extra allt :d

Så jäkl grym!!! ❤️🥳

Tack för lite hopp, det här är exakt hur jag tänker med knäböjen 😅 wow, snyggt jobbat 🥳
Tack! Kan fortfarande inte påstå att jag tycker om det och kan komma på typ 37 andra övningar som jag hellre gör, men lite motiverad blev jag av att se så pass stora framsteg så nu har jag mest hamnat i "kanske synd att sluta nu, jag får nog fortsätta ha knäböj som prio ett tag till". Vi får se hur länge det håller i sig :D

Dagens lucka bestod av plankor...
Det var ett tag sedan jag gav mig på det och det har kännts smått omöjligt - jag hade inga höga förväntningar. Så jag blev positivt överraskad av hur länge jag orkade.
sidplankorna är med stöd av övre benet lite längre fram.

413.webp

Plank: "For as long as you can."
31s (PR!)
34s (PR!)
Side Plank: "For as long as you can."
höger 15s (PR!)
vänster 15s
höger 20s (PR!)
vänster 20s

Körde lite extra crunches efter, skapade en egen övning för enbenta leg raises men vet inte riktigt om jag fyllde i allt rätt 🙈🙈

Crunch: 3x10
Oblique Crunch: 3x5
Lying single Leg Raise: 3x2

100 fking kilo marklyft!!!! 💥 💥 💥

Är så glad!! 🤩 :bump:
Har haft mens och vilat sen i torsdags så idag blev det maxningsdag efter jobbet. Hade varit besviken om jag inte haft 95 kg, vilket i sig var ett pb, men det gick ändå upp ganska ”lätt” med bibehållen teknik. Så 100 kg därefter och det kändes att det var ett maxlyft, rundade lite i övre delen av ryggen jämfört med annars men ingen extrem grind utan den gick upp utan större problem!!

Är så stolt och nöjd! Väger 62,5 kg så 100 kg är 1,6 ggr kroppsvikten vilket känns coolt!! Och jag har också lyckats utvecklas trots att jag inte har tid för mer styrketräning än 45-50 min x 2 ggr/vecka vilket i mitt huvud är väldigt ”lite”.

Nu blir det glädjas åt detta och lite julledigt från gymet! Sen nya tag nästa år 😍

Har haft mens och vilat sen i torsdags så idag blev det maxningsdag efter jobbet. Hade varit besviken om jag inte haft 95 kg, vilket i sig var ett pb, men det gick ändå upp ganska ”lätt” med bibehållen teknik. Så 100 kg därefter och det kändes att det var ett maxlyft, rundade lite i övre delen av ryggen jämfört med annars men ingen extrem grind utan den gick upp utan större problem!!

Är så stolt och nöjd! Väger 62,5 kg så 100 kg är 1,6 ggr kroppsvikten vilket känns coolt!! Och jag har också lyckats utvecklas trots att jag inte har tid för mer styrketräning än 45-50 min x 2 ggr/vecka vilket i mitt huvud är väldigt ”lite”.

Nu blir det glädjas åt detta och lite julledigt från gymet! Sen nya tag nästa år 😍

Grattis!!! Sån go känsla 😍🥳

Sjukt starkt!! 💪🏻

Grymt bra 👏💪!!

Grymt stark! Bra jobbat :love:💪

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar