Träning och hälsa del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kört dagens lucka, vilket blir min 21:a och troligen sista då resterande innehåller övningar jag inte klarar och inte är jättesugen på att anpassa heller.

Så dagens:
Superset:
"Do as many reps as you can before the song ends. Switch between the two exercises as often as you need."
Bicycle Crunch: 10 x BW, 10 x BW, 5 x BW
Glute Bridge: 10 x BW, 10 x BW, 5 x BW

Hann egentligen inte klart allt under sången men gjorde de sista 5 Glute bridge för att jämna ut.

486.webp

Har börjat klura lite på förändringar inför 2026. Gillade kalendern då det blev många, men kortare, pass och därmed mer rörelse för mig. Men vet inte hur jag ska lägga upp något liknande för att få nåt jag gillar.
Vi får se hur det blir. Ska i alla fall lägga in lite bänkpress och hantelpress tror jag.

Senast ändrad:
Jag vill gå till gymmet ikväll men är nojig för strömavbrott och att fastna i den där hemska slussen :nailbiting: tänker alltid på det, en gång blev det strömavbrott typ en kvart efter jag passerat ut. Och nu med det här vädret så väntar man ju bara på strömavbrottet.
Förstår oron! Jag skulle nog stannat hemma och gjort något pass utan vikter eller så.

Ska träna imorgon och det kommer totalt bli 69 pass. Förra året blev det 161 pass. Så året har varit bedrövligt 😅 kanske får sikta på 100 pass nästa år?

Tränade också i förrgår för första gången på en månad och har brutal träningsvärk i lår, rumpa och triceps 😂
100 pass är ett bra mål tycker jag! Det blir 25 pass per kvartal och 8-9 pass per månad. Har haft det som mål senaste två åren och det känns väldigt rimligt att uppnå. Sen har jag i slutändan gjort fler än 100 men det hjälper också att ha ett månadsmål tycker jag.

100 pass är ett bra mål tycker jag! Det blir 25 pass per kvartal och 8-9 pass per månad. Har haft det som mål senaste två åren och det känns väldigt rimligt att uppnå. Sen har jag i slutändan gjort fler än 100 men det hjälper också att ha ett månadsmål tycker jag.
Jo, det är ungefär två pass i veckan, borde vara möjligt att köra ett pass i veckan även när man har en tung vecka och övriga veckor borde 2-3 pass inte alls vara omöjligt egentligen? 😊 Jag vill ju träna för att jag mår bra av det, så det gäller att planera bättre!

Jo, det är ungefär två pass i veckan, borde vara möjligt att köra ett pass i veckan även när man har en tung vecka och övriga veckor borde 2-3 pass inte alls vara omöjligt egentligen? 😊 Jag vill ju träna för att jag mår bra av det, så det gäller att planera bättre!
Jamen precis :) Och tänk att träna i snitt två pass per vecka regelbundet i ett helt år, det kommer man jättelångt på!

Jag har också roat mig med att räkna ihop 😁
155 pass styrketräning
15 mil löpning
22 mil vandring

Skulle ju kört ben idag, men var hos min bästis till lunch, sen blev det bad och nu väntar jag på en paketleverans, efter det känns det lite för sent för att fara o träna, ska upp och jobba imorgon...

Kollade runkeeper och har tydligen genomfört 137 aktiviteter i år. Det trodde jag inte! Har sprungit (joggat, gått) 49.5 mil. Får nog ta mig ut på 5 km till senast på onsdag 😄Snittar 3,6 km/tillfälle, det trodde jag inte heller!

Fortsätter ungefär som i år under nästa år tänker jag, det verkar ju funka ändå 💪 🌟

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat