Träning och hälsa del 14

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag igång igen!
16093.webp

Det blev ett pass idag. Körde en helkropps-runda på maskinerna.
Assault Air Bike: 5min
Superset:
Assisted Chin-Up: 4 x BW -91, 6 x BW -91, 6 x BW -91, 6 x BW -91
Assisted Dip: 4 x BW -91, 6 x BW -91, 6 x BW -91, 6 x BW -91
Superset:
Hip Adduction Machine: 10 x 32, 10 x 36, 10 x 36, 10 x 36
Hip Abduction Machine: 10 x 32, 10 x 36, 10 x 36, 10 x 36
Superset:
Reverse Machine Fly: 10 x 11, 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18
Machine Chest Fly: 10 x 11, 10 x 18, 10 x 18, 10 x 18
Superset:
Leg Extension: 10 x 18, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Seated Leg Curl: 10 x 18, 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
Superset:
Machine Crunch: 10 x 32, 10 x 36, 10 x 41, 10 x 45
Machine Back Extension: 10 x 32, 10 x 36, 10 x 41, 10 x 45

Assisted Chin-Up börjar nästan kännas för lätta nu. Så det är kanske dags att minska assistansen på dem. 😊

Men jaaa, man tänker åh nu är det klart, men nej då ska man mala på med nästa ben med 😭

Haha verkligen! Jag är så himla svag på vänster sida generellt och i början började jag alltid med höger sida av bara farten. Men då var det både jobbigt att köra en sida till och ha den svagaste kvar. 💀😂 Nu har jag äntligen lärt mig att börja med den svaga!

Haha verkligen! Jag är så himla svag på vänster sida generellt och i början började jag alltid med höger sida av bara farten. Men då var det både jobbigt att köra en sida till och ha den svagaste kvar. 💀😂 Nu har jag äntligen lärt mig att börja med den svaga!

Är också mkt svagare i vänster 😁
Tur du kom på det till slut iallafall, jobbigt att behöva göra lika många reps på det svaga som det starka 😂

Är också mkt svagare i vänster 😁
Tur du kom på det till slut iallafall, jobbigt att behöva göra lika många reps på det svaga som det starka 😂

Haha ja! Är mer som stretching på högersidan än så länge medan vänster kämpar för sitt liv. Snart kanske den kommer ikapp. 😂😂

Jag har sovit mig ur min svacka och de två senaste passen har känts bra. 6 km slow run med kollegan i fredags och idag kunde jag springa ett pass utan broddar för första gången på flera månader. Jädrans vad mycket snabbare det går så fort det är barmark. 8 snabba kilometrar blev det och nu sitter jag och är alldeles nöjd med mig själv. Ett lugnt pass väntar imorgon och sedan blir det lite vila då jag ska på tjänsteresa. Sedan måste jag ju ta tag i min himla styrketräning om jag ska klara målet att komma igång innan februari är slut... :angel:

I maj ska jag springa ett lopp med en kollega. Har aldrig gjort det innan och har egentligen noll intresse av det men har lovat att hänga med för att peppa kollegan som behöver lite motivation för att komma igång och ett mål att träna mot.
Ser det som en rolig grej men vill ju helst inte dö på kuppen så nu är det dags att sätta igång.

Sprang väl senast på semestern i augusti men är inte helt otränad.
Joggade 3 km nu ikväll och det kändes bra, dock svinhalt i skogen med sommarskor 😆
Planen är att jogga den rundan några gånger i veckan under mars och sen öka på i april. Loppet är 6 km men jag kommer inte springa längre än 5 km per gång innan det pga ihopskruvad fotled som säger upp sig om jag springer för långa sträckor.
Tänker att jag kan blanda med lite intervaller istället.

Idag fanns tid att klämma in ett träningspass. Blev ett ihopsatta sådant utan egentlig plan, men det funkar ju också!

Träningstid: 00h 51m
Planka: KV 00:01:00, KV 00:01:00, KV 00:01:00
Pullover: 10 x 8, 10 x 17, 8 x 17
Hantelflyes: 10 x 4, 10 x 4, 10 x 4
Floor press med hantlar: 10 x 8,5 (PB!), 10 x 8,5, 10 x 8,5
Hantelcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Tåhävningar: 15 x KV +17 (PB!), 15 x KV +17, 15 x KV +17
Hammarcurl: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Axelpress med hantlar: 10 x 8,5, 10 x 8,5, 10 x 8,5
Gorillarodd med hantlar: 5 x 8,5 (PB!), 5 x 8,5, 10 x 8,5 (PB!)
Boxsquat: 10 x 8 (PB!), 10 x 8, 10 x 8
Set: 30
Reps: 276

Blev således endast tre pass den här veckan pga ryggen som bråkat och det faktum att vi haft besök. Men så får det bli ibland, nya tag nästa vecka! 😁

Promenader, ridning och axelrehab under helgen :) Gym i morse och jag höjde lite vikter och hade rätt skakiga ben när jag var klar 😅 Har fått ta bort en rörlighetsövning för ryggen (som är väldigt bra) för axeln gör föör ont när jag gör den.

Typ allt jag gör gör ont i axeln nu...detta kommer kommer ta sin tid känner jag på mig. Gör alla övningar som kommer upp i mitt schema i appen varje dag och försöker undvika att göra sånt som påfrestar. Familjen får göra mer än vanligt hos hästarna tex och jag får skippa helt att hjälpa till att stapla ved. Har telefonmöte med fysion i eftermiddag så får se vad hon säger då om allt.

Ska ta en skogspromenad med hundarna på lunchen iallafall :)

Måndag och ny träningsvecka! Överkropp idag, enligt schemat massor av pressövningar men det funkar inte för min axel så jag modifierade ganska mycket, tog bort 3 av 5 pressövningar och la till hantelrodd.

Liggande hantelpress
Sittande axelpress neutralt grepp
Hantelrodd
Sidolyft med hantlar

Superset: core twist + diagonal fällkniv

Runda:
  • 12 cal air bike
  • 10 burpees
  • 10 goblet squats med 6 kg sandboll
Det var inte snabba burpees kan jag säga 😅 Den där cykeln alltså…

Tränade i lördags, det var.. intressant.

Kom till 80kg i marken, kändes enkelt.
Sen på 90kg klarade jag bara 3 av planerade 6 reps. 95kg fick jag inte upp från marken.
Lastade av till 80kg och fick då upp den.. men började svartna för ögonen så lyckades häkta av stången på ställningen och fick sen sätta mig ner en stund 🫠
Väldigt oklart! Ingen mer mark för mig den dagen.

Bänkpress också stark, set på 40kg har jag inte gjort på något år eller så. Sen var jag rätt färdig i kroppen.

IMG_5062.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur