Hej tråden! Jag har varit lite stressad och lite sjuk och lite trött och har därför inte satt en fot på gymmet på 10 dagar, men idag kändes det äntligen som en rimlig grej att göra igen! Och återigen visar min kropp att det här med att vila sig i form är min grej, för gissa vem som ÄNTLIGEN fick till ett nytt PB (2RM) i frivändning?!
Har känt mig lite smått hopplös för det lyftet i flera månader, jag har liksom stått och stampat lite och inte tyckt att jag sett någon direkt utveckling samtidigt som det ofta känts som att jag har mer att ge fysiskt men att det är hjärnan som förstör allt. Jag hade därför en liten tanke om att det kanske skulle funka bättre om jag körde ett frivändningspass på egen hand, där jag bara kunde fokusera på mig och ta allt i min takt. Och det hade jag ju rätt i

Det var verkligen precis vad jag behövde idag/den här veckan/den här månaden och jag är så glad och stolt!
Innan passet hade jag ett jättefint samtal på nästan en timme med en av gymmets coacher. Hon sms:ade tidigare i veckan och ville kolla att allt var okej eftersom hon sett att jag avbokat en del pass på senaste vilket inte är likt mig. Jag sa att jag hade det lite kämpigt och att jag känner mig väldigt stressad inför tävlingen om tre (!) veckor och hon undrade om jag ville ses och ta en kaffe så jag fick prata av mig lite. Det ville jag, så det gjorde vi idag och det var verkligen jättefint att kunna sitta ner och prata i lugn och ro om prestationsångest, hjärnspöken, stress, olika sorters styrka och hur det faktiskt är jävligt rimligt för resten av livet att komma i vägen för ens träningsplan ibland men att det inte ska vara något som definierar en som person. Ärligt talat kändes det samtalet mer givande än det jag hade med min faktiska psykolog igår

Herregud vad jag är tacksam för detta gym och dessa fantastiska coacher!
Jag känner mig betydligt lugnare inför tävlingen nu, dels tack vare ovan nämnda samtal men dagens PB hjälper ju också såklart. Det blir bra det här!