Bukefalos 28 år!

Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Status
Stängd för vidare inlägg.

coari

Trådstartare
Hård kritik riktas mot djurtransport. "Hästarna behandlas som ädelstenar"
Fölen tillhör familjeföretaget Oxalis med stuterinamnet Tooma.
–De är tillsammans värda mellan 2,5 och tre miljoner kronor, säger ägaren Mats Gabrielsson.

Margareta Berglöv är VD för Oxalis. Hon säger:
– Vi skulle aldrig göra något som skadar hästarna, de behandlas som ädelstenar.


http://www.norrteljetidning.se//nyheter/artiklar/id/5745

Är det här ett skämt eller ett avslöjande om det dålda djurplågeriet inom travsporten??

Bra att det kommer till allmänhetens kännedom, undrar om det kommer till STC:s kännedom oxå.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Det är ett avslöjande av hur dessa 17 föl, som var i sverige för frysmärkning transporterades. :idea:

Förbannat dumt enligt mig! :mad:

Men knappast så vi travfolk brukar transportera våra föl/hästar, borde ju t o m du fatta... :devil:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Jag tycker faktist lite synd om dig..

Du kan inte har speciellt mycket att göra när de enda du gör är att försöka hitta negativa saker om travsporten. För det är bara när du hittat nått sånt som du dyker upp här.

Kan du förklara för mig vad den här händelsen har med travsport att göra?

Självklart tar jag avstånd från det, skulle inte ens ha två unghästar i en transport utan inredning p.g.a. skaderisken. Men det har inget med travsport att göra. Utan det handlar bara om några idioter som inte vet hur man transporterar hästar.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Oj lilla Coari är tillbaka :angel:
Ännu ett litet inslag av att försöka hitta alla små små fel och brister inom travet. Värre har man ju sett om man säger så inom jordbruket fram för allt.

Men men. Jag tycker lite synd om dig Coari du tycker det är så himla roligt att hacka på travsporten. Men om vi skulle ta upp allt som är fel och negativt om annan hästsport skulle du nog inte tycka det är så roligt.
Om nu Tooma har flyttat sina hästar såhär så får det stå för ett stuteri och inte "travfolk" i allmänhet. Kunde lika gärna varit en ridhäst uppfödare eller bonde. Hade du skrivit om det här på travforumet om det varit en ridhästuppfödare eller bonde?

Jag tror knappast att STC har någonting med detta att göra det har ju inget med sporten att göra. Innan hästen anmäls till premie lopp eller kval så är det som vilken häst som helst.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Tycker det är coolt jag, äntligen får min hemstad vara med i en tråd :D
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Trångt i transporten? Nää, inte alls! Vi tränar "fransk voltstart" inför Prix d'Amerique 2015...:cool:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Hade du skrivit om det här på travforumet om det varit en ridhästuppfödare eller bonde?


Nej då hade jag skrivit det på hästvård eller LRF.

Det förvånar mig mkt att du inte känner till
Oxalis med stuterinamnet Tooma eftersom dom är en av dom största uppfödarna innom Svensk travsport.

Ert gnäll tyder bara på att ni vägrar se sanningen inom travsporten och det dålda djurplågeriet. Som strutsen,, ni stoppar huvudet i sanden.

Patetiska är ni som inte i stället slår näven i bordet och försöker ge sporten ett bättre ryckte, för det är väl just ni som borde aggera!!:angel:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Nej då hade jag skrivit det på hästvård eller LRF.

Det förvånar mig mkt att du inte känner till
Oxalis med stuterinamnet Tooma eftersom dom är en av dom största uppfödarna innom Svensk travsport.

Jasså?
Då skulle dom vara i Hornline, Broline och Menhammars storlek då.

Ert gnäll tyder bara på att ni vägrar se sanningen inom travsporten och det dålda djurplågeriet. Som strutsen,, ni stoppar huvudet i sanden.

HAHA åter igen ett påhopp på travet...
Varför tycker du det är så roligt att hoppa på travet?
För att det finns en liten liten chans att få tillbaka alla de pengar vi lägger ut?
Eller är det något annat så får dig att vilja hacka på oss?

Patetiska är ni som inte i stället slår näven i bordet och försöker ge sporten ett bättre ryckte, för det är väl just ni som borde aggera!!:angel:

Den enda som är patetisk är du som tror att vi inte bryr oss om våra hästar.
Jag har inte sett någon form av djurmisshandel inom travet men det har jag inom den "fria" ridsporten. Däremot har jag sett en hel del missuppfattningar om hästskötsel dock inget allvarligare så att hästarna skulle komma till skada. Ska vi börja om där vi slutade förra gången Coari?
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

nu slutar vi hacka på varandra!!

moderatorn
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Vilket det är travhästar, eller ridhästar så är det väll inte OK att trycka in massa unghästar på det viset? De som skrattar åt det skulle skämmas.

Det finns mycket skit inom travet, men det borde de flesta veta om, och gör det med, men vill inte stå för det. Säger inte att allt annat är oskuldsfullt, men vänder på det och säger att heller inte travets människor alltid är änglar.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Det måste väll ändå vara OK att vetilera om en stoppad transport av unghästar.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

nu slutar vi hacka på varandra!!

moderatorn

Helt ärligt tycker jag Coari skulle bannas från trav, han har inget intresse av något annat än att kasta skit och tillför inget konstruktivt eller givande alls.

Jag är helt klart för en debatt om travet, men denna tråden är rent löjlig o enbart en anledning för Coari att återigen få gå in o respektlöst häva ur sig blöjinnehåll för att sedan försvinna o vägra svara på frågor.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Helt ärligt tycker jag Coari skulle bannas från trav, han har inget intresse av något annat än att kasta skit och tillför inget konstruktivt eller givande alls.

Jag är helt klart för en debatt om travet, men denna tråden är rent löjlig o enbart en anledning för Coari att återigen få gå in o respektlöst häva ur sig blöjinnehåll för att sedan försvinna o vägra svara på frågor.

Tack för stödet Humlan :bow:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Det är kul å se vad taggarna kan vridas ut så fort... hmmm ok om en viss person bara skickar på negativa saker, men det är ändå en grej som har hänt som tråden handlar om. Det är det jag menar. Inget påhittat spöke, utan lite mer fakta än så. Vad ska travsporten göra för att få bort mer av det ruttna? Det skulle jag vilja veta. Har varit med i travsvängen i alla fall 15 år, och tog licens, men skickade den åt helvete för all skit som finns. Det tog lusten ur allt kul.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Det är kul å se vad taggarna kan vridas ut så fort... hmmm ok om en viss person bara skickar på negativa saker, men det är ändå en grej som har hänt som tråden handlar om. Det är det jag menar. Inget påhittat spöke, utan lite mer fakta än så. Vad ska travsporten göra för att få bort mer av det ruttna? Det skulle jag vilja veta. Har varit med i travsvängen i alla fall 15 år, och tog licens, men skickade den åt helvete för all skit som finns. Det tog lusten ur allt kul.

Hör o häpna o använd sök funktionen så kommer det komma upp trådar med Vad travfolket vill förändra :idea:
Fiffigt som 17! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Läste detta och la in det på som jag uppfattade det på rätt underforum eftersom transporten handlar om trav hästar. I detta fall gäller...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 860
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp