Bukefalos 28 år!

Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Men vad är detta för tråd!!!?
Här läggs ut tveksamma tidningsartiklar, och namnges personer:eek:
För inte alldeles länge sedan va det en tråd upprättad av mig, som handlade om en amatörtränare vars hästar p.g.a. dålig skötsel flyttades.

Vari ligger skillnaden!!?
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Knapp

Varför inte bara ta bort eller "banna" eller vad fan vet jag,en användare som tydligt och enbart ute efter att smutskasta travet?
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Nån får också gärna berätta för mig vad som skiljer mig från andra hästägare som inte håller på med trav?

Jag kan lova att jag pussar lika mycket på min älskling som ni gör!

:love:
foton-0037-300x225.jpg
:love:

Det vet du väl att du inte kan göra!! :eek:
Travhästägare ser ju givetvis sina hästar enbart som pengamaskiner som ska göra sina ägare rika.... :angel: (obs, ironi)

Kl på resten.

Äger själv ingen travhäst men är ändå inne här en hel del eftersom jag har ett intresse för trav som går lååååångt tillbaka till jag var barn.
Det är intressant tycker jag hur många människor som under de senaste månaderna varit här enbart för att förfasas över "djurplågeriet" trav utan att först ta reda på hur det fungerar inom travet.
Dessa har enbart brytt sig om medias braskande rubriker om travet som en samlingsplats för en hög med människor som älskar att plåga sina hästar till att springa fortare så att de ska bli rika. :angel:

Själv vet jag inte så jättemycket om tex hoppning men inte ger jag mig in där och anklagar alla som håller på med den sporten för att vara djurplågare så snart det varit ute något i media om en hoppryttare som använder sig av barrering eller nubb i benskydden.

Allvarligt menade frågor om sporten är bra om det kommer in från de som inte är så insatta, men detta dragande av alla aktiva inom travet över en kam vad gäller djurplågeri är enbart patetiskt tycker jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Knapp

Varför inte bara ta bort eller "banna" eller vad fan vet jag,en användare som tydligt och enbart ute efter att smutskasta travet?

Jag håller med dig!!
Men problemet att ignorera vissa är att dom faktiskt kan ge en ett riktigt gott skratt också. Tyvärr blir man mest förbannad men ibland så får man garva med ;)
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Det vet du väl att du inte kan göra!! :eek:
Travhästägare ser ju givetvis sina hästar enbart som pengamaskiner som ska göra sina ägare rika.... :angel: (obs, ironi)

:rofl::bump::rofl:

Allvarligt menade frågor om sporten är bra om det kommer in från de som inte är så insatta, men detta dragande av alla aktiva inom travet över en kam vad gäller djurplågeri är enbart patetiskt tycker jag.

Håller med dig i kloka ord!:bow::bow:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Då drömmer jag om de kloka orden istället och kläcker igengäld bara ur mig en massa knasigheter på dagen.....:angel:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Det gjorde en person i Polen oxå fast med en ponny och det blev åtal "även där" på den transporten.

Är det en merit när du skriver om din transportering???

Vad då fast med en ponny, är inte en shettis en ponny? Eller vad menar du?

Det är sedan länge preskriberat nu och faktiskt kördes inte ponnyn i baksätet på en småklassbil.
Då var det rätt vanligt att hästar transporterades lite hur som helst och i många fall skulle det förmoligen inte vara lagligt nu, hur det var då har jag inte koll på.

Om jag vet en gammal bonde som brukar lasta sina pållar på öppna ko-kärran och köra runt med dem som man gjorde förr, det innebär ju inte att jag tänker skaffa mig ett sånt ekipage.

Jag har även sett vanliga tvåhästars transporter med en hel hög ponnyer i, klarar de transportlagarna?
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Jag har även sett vanliga tvåhästars transporter med en hel hög ponnyer i, klarar de transportlagarna?

Såklart dom gör, det är ju inte travhästar :idea:

Jag blir så trött
175249.jpg
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Helt ärligt tycker jag Coari skulle bannas från trav, han har inget intresse av något annat än att kasta skit och tillför inget konstruktivt eller givande alls.

Jag borde kanske inte skriva det här, MEN borde då inte flera användare ha bannats från ridsidan vid en omtalad spödiskussion. Vad tillförde det? Inget eftersom dessa användare inte heller normalt sett befinner sig där, och tillförde definitivt inget konstruktivt.;)
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Må vara hänt Boj men det finns faktiskt gränser. Jag skulle bra gärna göra samma sak som Coari och leta upp alla fel och brister inom ridsporten och posta ut det men det skulle få mig att bli bannad direkt.
Tycker helt enkelt att man kan låsa trådar som bara skapar osämja och vrede hos andra. Då försvinner problemet snabbt och enkelt.
Jag vet detta av egen erfarenhet.:bump:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Hade någon ifrån "travsidan" eller vem som helst oavsett hästinriktning kommit in på någon tråd på Bukefalos enbart för att smutskasta folk hade det accepterats?

Jag är på forumet och läser mycket , men inte har jag sett någon ifrån "travsidan" enbart gå in och hacka på varesej det är dressyr/avel/western.
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Jag borde kanske inte skriva det här, MEN borde då inte flera användare ha bannats från ridsidan vid en omtalad spödiskussion. Vad tillförde det? Inget eftersom dessa användare inte heller normalt sett befinner sig där, och tillförde definitivt inget konstruktivt.;)

Jag är inte med alls nu?
Men jag antar jag var inblandad som det låter??

Hursom, åsikter tycker jag man ska ha o ventilera dem borde vara tillåtet inom vissa ramar på ett diskussionsforum, frågan är väl i vilken utsträckning det bör vara okey att gå in på ett forum enbart för att kasta skit o "Trolla".

Ridfolket är välkommna till travforumet med frågor o synpunkter, men det är stor skillnad på att ha frågor/synpunkt, till att göra som Coari gjort.. Vill som sagt bara kasta skit, inte diskutera eller något som liknande konstruktivt.
 
Senast ändrad:
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Jag är inte med alls nu?
Men jag antar jag var inblandad som det låter??

Hursom, åsikter tycker jag man ska ha o ventilera dem borde vara tillåtet inom vissa ramar på ett diskussionsforum, frågan är väl i vilken utsträckning det bör vara okey att gå in på ett forum enbart för att kasta skit o "Trolla".

Ridfolket är välkommna till travforumet med frågor o synpunkter, men det är stor skillnad på att ha frågor/synpunkt, till att göra som Coari gjort.. Vill som sagt bara kasta skit, inte diskutera eller något som liknande konstruktivt.

Amen syster:bow::bow:
 
Sv: Transport med 17 Tooma-travföl stoppades

Denna tråd verkar ha tjänat sitt syfte, eftersom den inte på något sätt längre handlar om den transport av hästar som nämndes i ursprungsinlägget.
Jag sätter ett hänglås här, så slipper ni kasta mer paj på varandra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Läste detta och la in det på som jag uppfattade det på rätt underforum eftersom transporten handlar om trav hästar. I detta fall gäller...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 848
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp