wrangler
Trådstartare
Sv: Transporter europeiska vs amerikanska
Gillar den! Men dom är så tunga
Fautras oblic finns som tvåhästars.
Gillar den! Men dom är så tunga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fautras oblic finns som tvåhästars.
Men kan du inte importera ett släp från USA då? Så får du ett sånt som du vill ha?
Ett släp får ju plats i en vanlig container och då är frakten hem inte speciellt dyr..
Eller är det knepigt att registrera in släp därifrån?
Om inte annat så är det ju ganska billigt att handla i USA just nu så det borde kunna löna sig att frakta hem ett som man vill ha?
Gillar den! Men dom är så tunga![]()
Gillar den! Men dom är så tunga![]()
Hur tung får transporten vara då? Vill du lasta en eller två hästar? Har du BE? Vad har du för bil? Jag har en Fautras oblic för två hästar, en V70 och BE. Jag kan lasta en häst och köra lagligt med min bil men två hästar går inte, till det är bilen för liten. Men transporter går att väga ner om man vill eller så tar man BE det är inte så krångligt.
Var och köpte en pall lucern hack och när jag skulle hämta den stod det en person och lastade spånbalar för hand, konkade och slet, i sin transport med ramp. Hon gjorde ganska stora ögon när lantmännens truck knuffade in en hel pall i mitt släp på ca tre sekunder. Körde även ved i den (ja det kanske man inte ska göra) men samma där, traktorn som hade en smal skopa tippade veden direkt in i släpet, hur smidigt som helst
Ja, det finns en åf i sverige (vet inte om det är ok att skriva ut den, men googla så hittar du). Tror att de är ganska ovanliga hos svenska hästägare pga sitt lite "speciella" utseende.Dom har jag sneglat på! Ganska dyra har jag för mig? Vet du om det finns någon åf i Sverige? Har bara sett någon enstaka på beg marknaden, folk kanske inte släpper dom ifrån sig?![]()
Nonnenmacher är ett släp som jag tror att man kan få byggt som man vill. På bilder ser det också ut som om att det inte smalnar av vid hästarnas utrymme, utan först bortanför deras räckvidd så att säga. Kanske något att titta på?![]()
Boj har ju en modell som heter classic, den smalnar, vad jag kan se, inte av framtill. Dessutom finns den att få utan sadelkammare. Om jag var du hade jag kontaktat boj och hört om det finns någon möjlighet att få släpet byggt så att man lastar hästarna på diagonalen istället för rakt fram som vanligt.
http://www.boj.nu/catalog/images/cla220eh.JPG