Bukefalos 28 år!

Transportera häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nostalgitripp

Jag är i hästköpartagen och har löst allt utom det sista problemet. Hur jag ska frakta hästen från Morjärv (7,5mil norr om Luleå) till Umeå. Jag känner såklart folk med bil men de flesta har ingen dragkrok eller kan inte köra åt mig. Jag själv har körkort men ingen bil.

Jag kom på att jag hört att man kan skicka sin häst med travtransporter för en summa. Hur går detta till och hur vet man när dessa går? Vem ska kontaktas osv?

Eller vet ni hur man annars kan lösa detta?
 
Sv: Transportera häst.

Du kan ju ta kontakt med den travbana som ligger närmast o fråga efter information om vilka transportörer som kör i området.
De bör kunna ge dig information.:)
 
Sv: Transportera häst.

Det borde jag ju faktiskt göra. Nu känner jag mig lite dum. :d

Men har du någon aning om hur det går till när man skickar sin häst med travtransport då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 497
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Joro253
·
Utrustning Hej kära Buke, Går i hästköpartankar. Har nog goda ekonomiska och praktiska förutsättningar för att ha häst, men en grej har jag inte...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 075
Senast: Bri
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp