• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Stopek
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 6 092
Sv: Trarab

Stort grattis till Mia och Isoldes 3000km! Och tack Mia för alla goda råd och tålmodiga svar på alla mina frågor:-)
Häls
Jeanette

Jag har en trav-arabkorsning. Hon är efter en arab Imppulse och undan trarab Darley Pride. Alltså är mitt sto 75 % arab 25 % travare. Ska börja starta henne nu, har inte haft henne så länge och då jag själv inte tidigare startat blir det ett gemensamt projekt. Spännande!

Isolde skrev:
Det är ett 11-årigt sto, e.Sham Z u.Franczika ue. Pargos, i mitt tycke liten, 152 cm. Förbaskat trevlig häst som gått 2 st 5-milare innan och nu 4 mil på Berga. Visat klar talang på hopplektionerna, bra klipp i övrigt, det är roligt att upptäcka en ny individ som har fått sådan bra fostran och hantering innan, väl grundriden. Jag räds inte hennes ålder, det är så mycket som är avklarat för hennes del utan att jag behöver göra det själv. Smidigt när man har småbarn och annat som har hög prioritet.

Ledsamt att höra om din trarab, vi har dem alltid till låns, kortare eller längre tid. Hoppas att du kommer att få mycket glädje med dina nya hästar!

Mia

Tänk att du hinner hålla igång tre hästar Mia. Jag är imponerad. Eller är ditt nya arabsto kanske tänkt till avel? Såg dig några gånger på Nybygget i lördags, men det blev aldrig tillfälle att pratas vid. Roligt att Isolde fick göra sitt. Hon hade verkligen bleknat av. Min nya häst har samma pappa som henne och de är väldigt lika till utseendet.

Min trarab var 10 år Det var riktigt skönt att köpa en färdig häst, som man slapp fostra till vardagshanteringen. Även om han behövde fostras till att lugna ner sig, väldigt framåt i skogen var han. Att börja på nytt med en sexåring, känns som att starta med en unghäst. Fast det går framåt och det är en rolig kille.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 745
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har... 15 16 17
Svar
333
· Visningar
33 788
Senast: Hedinn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 417
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka