Bukefalos 28 år!

Travhästregister?

Lella

Trådstartare
Ja, finns det något sådant i Sverige? I Finland har vi nämligen ett öppet register över alla landets registrerade hästar och ponnyer, registret går att komma åt på nätet.

Orsaken till varför jag undrar är för att jag är ute efter en ridtravare, nu har jag äntligen hittat en som låter lagom, men jag kommer endast åt starterna i Finland, det är en svensk import. Orsaken till varför jag vill komma åt de svenska starterna är för att jag vill veta hur mycket den har sprungit och därmed få en liten överblick i hur benen kan se ut, dessutom syns det uppehåll som kan vara resultat av skador. Visst kan den vara fin i kroppen trots många starter, men jag vill ändå veta vad jag ska ta i beaktande då jag ser den.

Så finns det en möjlighet att få tag på någon information?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 210
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 707
Senast: Ainon
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 528
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp